אתר מאמרים
מעגל הכותבים
אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מאמרים » ניהול » סודות וטיפים לאיתור ובחירת ספק/ ספקים לעסק .

סודות וטיפים לאיתור ובחירת ספק/ ספקים לעסק .

מחבר המאמר: יפעת
פורסם בקטגוריה: ניהול
המאמר נקרא 439 פעמים
תאריך פרסום: 31.05.11
גרסת הדפסה | 0 תגובות
שיתוף מאמר זה שיתוף מאמר זה


קריאה מומלצת בנושא ניהול

אימון עסקי מתקדם, כל הדרך למעלה

מחפשים את הדרך למעלה? כנראה שאתם זקוקים לאימון עסקי מתקדם!

קריאה מומלצת בנושא ניהול

אימון עסקי מתקדם, כל הדרך למעלה

מחפשים את הדרך למעלה? כנראה שאתם זקוקים לאימון עסקי מתקדם!

פעמים רבות בחייו העסקיים נדרש בעל העסק לבחור ולהתחבר לספקים שונים

בקשת רחבה ומגוונת של תחומים  – בשלב הקמת העסק מדובר במומחים למיתוג ולעיצוב – שתפקידם למתג ולמצב את העסק בצורה מקצועית , לצד מעצבי ומקימי אתרים , מומחים לשיווק ובניית מותג , יועצים עסקיים, יועצים אסטרטגיים משרד רואה חשבון אמין ואדיב ועוד קצרה היריעה מלהכיל ...

ליווי עסקי נועד בין השאר להקל על בעל העסק לבצע בחירות מוצלחות

שהצלחתן הינה חלק מהותי בהצלחת העסק.

בכתבה זו אחשוף בפניכם את סודות ניסיוני העסקי בבחירת ספק לעסק .

סיפור עסקי אמיתי:  "הנסיכה והספק"

לפני מספר שנים נקראתי למשימה מאתגרת

 התבקשתי על ידי חברת הי - טק מובילה ואיכותית

לבצע עבורה  ליווי עסקי כמו גם ייעוץ שיווקי שעיקר מטרתו הייתה לאתר עבור החברה

ספק שיקים עבורה אתר אינטרנט תדמיתי .

החברה הייתה מוכנה להשקיע שעות עבודה רבות [שלי]

 שכללו תיחור בין ספקים , פגישות עם מספר חברות קבלת ומיון  הצעות מגוונות

 ובלבד שיימצא הספק המתאים .

רשימת הדרישות של החברה הייתה ארוכה [אך הגיונית] והתהליך היה יסודי ומרתק .

 כשנבחרה החברה המתאימה : ניראה היה כי היא ממש הגיע עם ה"נעל"

 המושלמת שתאמה את רגלה של "הנסיכה"  "הנסיכה= החברה שלמעשה הייתה הלקוח שלי"

ואכן ההתקשרות עם אותו ספק הוכיחה את עצמה  והניבה את התוצאה הרצויה בהתאם

 לצפיות הלקוח החברה "הנסיכה"  אותה ליוויתי כיועצת עסקית.

באותו זמן אמרה לי מלב אל לב -  בעלת החברה [אשה מרשימה וחכמה]

"ספק" בחברה שלנו נחשב ל"שותף" ואת השותפים שלנו אנו נוהגים לבחור בקפידה כאילו היו עובדי החברה ועוד יותר מכך.

 נזכרתי בסיפור מהחיים העסקיים הזה כאשר לאחרונה אני נתקלת ביותר ויותר מקרים בהם דווחתי כיועצת עסקית  לפני תהליך של  לווי עסקי ואו ייעוץ עסקי , 

שנוצרה אכזבה בקרב לקוחות- מהתקשרות עם ספק זה או אחר ומדובר בקשת רחבה של תחומים.

היום בעידן בו כל צינורות השיווק משתנים ומשתכללים בקצב מטורף – תהליך בחירת הספק נעשה מורכב עוד יותר ואין ספק כי ליווי עסקי  לצד ייעוץ שיווקי יכולים לשפר את מצבכם לאין ערוך מול הספק.

 

לאחרונה נדהמתי לגלות 

הצעות התקשרות [ממשרדים רציניים] המגיעות למזמין כהודעת אינטרנט ומסוכמות בשני משפטים שבעיקר מדברים על שכר טירחתו של הספק ועל תנאי התשלום במקום לספק ללקוח את פרטי ההתקשרות הרלוונטיים.

הצעות ממשרדים מוכרים [בעלי מוניטין] המנוסחות בצורה מעורפלת לטובת הספק

 מבלי שניתן להבין מה למעשה מקבל הלקוח בסופו של דבר.

מקרים אלו עוררו בי את המודעות לצורך לכתוב כתבה זו.

לתשומת לבכם מצ"ב מספר

נקודות אדומות בהתקשרות עם ספק:

אמינות אמינות אמינות – כמו שאמרה חברתי פרופסור ליאורה קצנשטיין במפגש במועדון העסקים בהרצלילינבלום אותו אני מנהלת "באף אוניברסיטה בעולם לא מלמדים את המקצוע "אמינות" :

יועצת עסקית  יש לי עפי"ר את החושים ל"הריח" האם הספק הוא אמין אולם

אני נוהגת לגבות את "חוש הריח העסקי" שלי בעובדות ותהליכים מקצועיים נוספים.

עירפול- היזהרו מהצעה מעורפלת ותראו שכל מילה בהצעה ברורה  לכם .

פרטי הספק-  העדר אתר אינטרנט וכתובת מזהה של הספק.

"חבילה הזויה" - האם הספק מציע לכם חבילה אטרקטיבית מדי ללא כל פרופורציה לעבודה הנדרשת.

כיצד נפרדים - העדר נקודת יציאה "אקזיט" מהפרויקט במצב של חוסר שביעות רצון.

הכל כלול - הצעה כוללת שאינה מפרטת מה עולה מה ומונעת מכם להשוות בין הצעות.

 - ספקים שהם "אופרציה של אדם אחד" המהווה עפי"ר צוואר בקבוק של עצמו. ONE MAN OPERATION

 

 

טיפים ו - "אור ירוק" להתחברות עם ספק:

 המלצות מאנשי מקצוע: קבלו המלצות על הספק עמו אתם מעוניינים להתקשר-  -

רצוי מאנשי מקצוע ומלקוחות ולא מגורמים שאין להם יכולת לשפוט את טיב הספק.

אל תתעצלו – ערכו השוואת מחירים ותתחרו בין מספר הצעות.

נקודות יציאה – וודאו שיש נקודות יציאה מהפרויקט ב"קנס" כספי קטן ובטווח זמן קצר.

נקודה חשובה ביותר :

לוחות זמנים , לוחות זמנים, לוחות זמנים – האם הספק מוכן להתחייב ללוחות זמנים ומה ה"מחיר" שהוא ישלם בגין אי עמידה בלוחות זמנים?

נהלו מו"מ עם הספק ונסו לקבל "סוכריות" והטבות שהוא יכול לתת לכם בקלות

 ואשר שוות לכם הרבה כסף.

יחסי אהבה שנאה - הקפידו איך לא לגרום לספק "לשנוא " אתכם ובדרך החיוב איך

לגרום לכך שהספק יאהב אתכם. את אומנות זו בתור יועצת עסקית אני יכולה לומר לכם שלוקח לפעמים שנים ללמוד.   

"ספק ספק " אמור נא לי... תשאלו את הספק לפני ההתקשרות מה לדעתו נקודת התורפה / החיסרון שלו – ונסו להבין האם הוא דובר אמת האם תחיו בשלום עם הנקודה הזו ומה זה אומר עליו?.

הישמרו מספקים שהינם אנשי מכירות מעולים ונותני שירות גרועים. 



אודות מחבר המאמר:

 

   יפעת יפה גיל, יועצת עסקית , מומחית להקמת פיתוח ומיתוג עסקים.  מייסדת סטארט סמארט לעסקים.  www.startsmart.co.il

 



דירוג המאמר: לא דורג עדיין

תגובות למאמר סודות וטיפים לאיתור ובחירת ספק/ ספקים  לעסק . תגובות למאמר סודות וטיפים לאיתור ובחירת ספק/ ספקים לעסק .

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר סודות וטיפים לאיתור ובחירת ספק/ ספקים לעסק .. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא ניהול

האם עסק משפחתי מתאים לי?
עסק משפחתי – למכור או לא, זאת השאלה.
עסק משפחתי – על הצד האפל של מייסד העסק
עקרונות בניהול תזרים מזומנים
עסק משפחתי: מה קורה כאשר לא פותרים סכסוכים?
כיצד מאתרים חברת ניקיון טובה בצפון
חקלאות בהודו – מוחות גדולים למדינה עצומה
ייעוץ עסקי – חובה לכל עסק
5 המלצות מנצחות לניהול עסק קטן
הארכיב כפתרון אחסון
הדרך הנכונה לבחור חברת שילוח בינלאומי
ייעוץ עסקי לכל ארגון
כיצד נשפר את המוטיבציה של העובדים בעסק?
איך מגיעים להסכמות משותפות בעסק משפחתי
כיצד תהפוך רעיון לעסק מצליח?

הנך נמצא כאן: סודות וטיפים לאיתור ובחירת ספק/ ספקים לעסק ..

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.