אתר מאמרים
מעגל הכותבים
אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מאמרים » אסטרטגיה שיווקית » התפתחות המיתוג המסחרי

התפתחות המיתוג המסחרי

מחבר המאמר: iraproj
פורסם בקטגוריה: אסטרטגיה שיווקית
המאמר נקרא 352 פעמים
תאריך פרסום: 04.05.12
גרסת הדפסה | 0 תגובות
שיתוף מאמר זה שיתוף מאמר זה


מיתוג הוא כלי שיווקי חשוב, המאפשר לצרכנים לזהות מוצרים של יצרנים מסוימים ולהבדיל אותם מאחרים. אם אנחנו משוכנעים שמכונית של יצרן מסוים תיתן לנו הנאה גדולה יותר וסיפוק רב יותר ביחס למכוניות של יצרנים אחרים, אז ניתן לומר שמכונית זו היא מותג מוצלח.

 

מאז ומעולם היו בעלי מקצוע אומנים שיצרו חפצים בעלי איכויות מיוחדות, שערכם היה גבוה בהשוואה למוצרים אחרים, ורק האצילים והעשירים יכלו להרשות לעצמם לרכוש אותם. יחד עם זאת, עד לתקופת התיעוש רוב המוצרים של הצריכה ההמונית היו מיוצרים על ידי המשתמשים עצמם ולא על ידי אנשי מקצוע, לכן למיתוג הייתה השפעה מועטה על רוב האוכלוסיה.

 

בתחילת תקופת התיעוש החלו לייצר מוצרים להמונים. מוצרים אלה היו ארוזים, ועל האריזות הופיעה הטבעת חותם של היצרן, סימן היכר או כיתוב פשוט. למעשה, זה הרגע שבו למוצר התווסף תג: מלל או סמל גרפי. לעתים המלל היה מכיל פרסומת, די נאיבית וישירה, שהצליחה לעתים קרובות לשכנע את הצרכן שאיכות המוצר הארוז היא עליונה.

מוצר עם תג הוא למעשה מותג, וכאן החל תהליך המיתוג.

 

לימים הצרכנים ידעו להבדיל בין מוצרים של יצרנים שונים, והמוצלחים שביניהם זכו להכרה. עם הזמן כולם ידעו שכלי אוכל טובים מיוצרים על ידי מפעל מסוים וחפשו את התג על גבי האריזה, בדיוק כמו שבתקופות הקודמות ידעו שיצירותיו של אמן מסוים טובות מאלה של אחרים, וחיפשו את חתימתו על הציור.

 

עם השנים התברר שמיתוג יודע להניב פירות כלכליים, ואז הוא הפך להיות למקצוע של ממש. כיום מיתוג משמש ליצירת תדמית של מוצר, או הבטחה מסוימת שמוצר מסוים ימלא אצלנו צורך רגשי בנוסף לצורך פונקציונלי. אנחנו מאמינים שג'ינס של יצרן מסוים לא רק יגן על גופנו או יראה עלינו טוב; אנחנו מאמינים שהוא יגרום לסובבים אותנו לתת לנו יחס טוב יותר, ולכן כל כך חשוב לנו שכולם יראו את התגית.

 

לסיכום, מיתוג היה קיים מאז ומעולם, גם אם השפעתו הייתה מצומצת לתחומים מסוימים כגון אמנות ולשכבות אוכלוסיה מסוימות, כגון האצולה. כיום מיתוג הפך לכלי חשוב ומשמעותי בשיווק מוצרים להמונים, ושיווק מוצלח מתבסס על מיתוג במידה רבה.

 



אודות מחבר המאמר:

אירה פינסקר



דירוג המאמר: לא דורג עדיין

תגובות למאמר התפתחות המיתוג המסחרי תגובות למאמר התפתחות המיתוג המסחרי

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר התפתחות המיתוג המסחרי. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא אסטרטגיה שיווקית

ייעוץ ארגוני - חובה לכל עסק
ייעוץ עסקי – ייעוץ השווה לכל נפש
ייעוץ אסטרטגי – הכוונה למטרה
ייעוץ אסטרטגי – הכיוון, היעד וההצלחה הבטוחה
ייעוץ אסטרטגי – הכוונה למיקום מצויין
ייעוץ אסטרטגי – לכוון גבוה
ייעוץ אסטרטגי עסקי – מה זה?
השינויים בארבעת ה-Ps
ההבדל בין מיצוב אסטרטגי למיצוב שיווקי
שיווק בפייסבוק – אפשרויות ויתרונות לשיווק בפייסבוק
שיווק בפייסבוק – אפשרויות ויתרונות לשיווק בפייסבוק
בניית אתרי אינטרנט - שיווק באינטרנט מתחיל באתר הבית
איסוף לידים- קידום מכירות אפקטיבי
לוגו: העברת מידע אבסטרקטי באמצעים גרפיים פשוטים
לוגו – הבסיס לכל מיתוג

הנך נמצא כאן: התפתחות המיתוג המסחרי.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.