אתר מאמרים
מעגל הכותבים
אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מאמרים » עולם הפרסום » תזמון הוא הכל

תזמון הוא הכל

מחבר המאמר: GreenWeb
פורסם בקטגוריה: עולם הפרסום
המאמר נקרא 434 פעמים
תאריך פרסום: 26.10.09
גרסת הדפסה | 1 תגובות
שיתוף מאמר זה שיתוף מאמר זה


אחד המרכיבים החשובים ביותר בהצלחתו של רעיון כלשהו ואולי אף הקריטי מביניהם הוא התזמון. יעיד על כך גלילאו גליליי שהגילוי שלו כי כדור הארץ הוא עגול הגיע בתזמון לא נכון. הוא עונה והוצא להורג ורק אחרי שנים רבות התקבל הגילוי כעובדה מדעית

TIMEMING IS EVERYTHING נהוג לומר על כל תחומי החיים: זוגיות, עבודה, משפחה ואירועים היסטוריים. הדבר בולט במיוחד בתחום הפרסום. הרלוונטיות של קמפיין פרסומי משיגה את האימפקט שלה הרבה בזכות התאמה לרוח הזמן, לקונטקסט הנכון, לזמן הנכון. הנה שתי דוגמאות מהארץ ומהעולם:

הקמפיין של NO LOLITA

NO LOLITA היא חברת ביגוד מאיטליה שיצאה בקמפיין שערורייתי בתחילת שנות התשעים. בשלט הפרסום נראית נערה עם גבה אלינו, שוכבת ערומה כשכולה עור ועצמות. לידה התפרש הכיתוב: NO ANOREXIA NO LOLITA. את הסיסמה הזו ניתן להבין בשני אופנים הפוכים. אחד, אם את לא רזה כמו הנערה בתמונה, כלומר, אנורקסית, אין לך מה לקנות בחברת NO LOLITA.  מצד שני, ניתן להבין את הכתוב כ- לא אנורקסיה, אז NO LOLITA כלומר, לא צריך להיות אנורקסית כדי לקנות בגדים של החברה. כך או כך, הפרסומת הזו אינה עומדת בוואקום תרבותי והיא מתקשרת עם רעיונות של התקופה.

בשנות התשעים החלו בתי האופנה המובילים בארצות הברית ואירופה להשתמש בדוגמניות רזות להחריד על מנת להציג את הקולקציות שלהם. טרנד זה שאב את כוחו ממוסיקת הגראנג' שהביאה את ההרואין שיק המפורסם. טרנד זה הוביל לתגובות נסערות בכל תחומי החברה עד שפסק לגמרי לקראת שנות האלפיים.

זו דוגמא מצויינת כיצד פרסום לוקח חלק בדיון ציבורי וממנף אותו לקמפיין מוצלח. מוסרי או לא, השאלה לא רלוונטית.

הפרסומת של סלקום

כולנו מכירים את הפרסומת של סלקום בגדר ההפרדה. ילדים פלשתינאים ויהודים משתמשים בגדר ככלי משחק בכדורגל. גם פרסומת זו עוררה דיון ציבורי על שימוש בגדר ההפרדה כדי לקדם חברה מסחרית. הפרסומאים של סלקום ניצלו את הקונטקסט הפוליטי כדי לייצר פרסומת שכולם ידברו עליה. זה הצליח. המסר ברור, שום רעיון אינו עומד בוואקום מוחלט. הוא קשור בטבורו למתרחש סביבו.

בכוונה לקחנו מקרים קיצוניים כדי להדגים את השפעת התרבות על תחום הפרסום. תזמון פירושו, לקרוא את השטח נכון ולייבא רעיונות שמסתובבים בחברה אל תחום הפרסום. כך למעשה, חורג הפרסום מתחומו הבפציפי וחודר אל לב לבו של תחום אחר, פוליטי, חברתי או כלכלי. הוא מרחיב את קהל היעד שלו ובסופו של דבר, מצליח במשימה.



אודות מחבר המאמר:

GreenWeb כותבים על יחסי ציבור, פרסום, רעיונות ועוד... בקרו אותנו באתר הבית וקבלו רעיון לשיווק העסק שלכם, אתר תינוקות מחכה לרעיונות שלכם!



דירוג המאמר: לא דורג עדיין

תגובות למאמר תזמון הוא הכל תגובות למאמר תזמון הוא הכל

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר תזמון הוא הכל. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא עולם הפרסום

כל מה שכדאי לדעת על פרסום בערוץ 2
עוגות ועוגיות בעולם הפרסום
סטנדים לנקודות מכירה להיות בולט
אילו מוצרי קידום מכירות כדאי לך לחלק בחינם בתערוכה שלך?
דיילות לאירועים שייגרמו לך למכור יותר
שקיות בד עם לוגו של החברה או העסק שלך
שלטים - כוח פירסומי אדיר!
איך תבחרו שם למותג שלכם - יורי גנקין
הדפסה על חולצות
שקיות בד - פרסום יעיל
תיקי בד מודפסים למיתוג עסקי
שקיות נייר למיתוג העיסוק
גרפיקאי בחיפה
מגנטים שימושיים ופרסום
מה זה בעצם דפוס?

הנך נמצא כאן: תזמון הוא הכל.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.