אתר מאמרים
מעגל הכותבים
אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מאמרים » יוגה ומדיטציה » תרגילי יוגה למתחילים ולמתקדמים

תרגילי יוגה למתחילים ולמתקדמים

מחבר המאמר: alex_up_m
פורסם בקטגוריה: יוגה ומדיטציה
המאמר נקרא 276 פעמים
תאריך פרסום: 30.10.11
גרסת הדפסה | 0 תגובות
שיתוף מאמר זה שיתוף מאמר זה


"אני לא מכיר מנטרה שנועדה להרגיע פילאני רק מכיר מנטרה שנועדה להרגיע את עצמי"... (סיפור בודהיסטי),

כתב: אלכס ניימרק.

ביוגה סוטרות של פטאנדג'אלי יש הגדרה כזאת של יוגה: "יוגה היא - השקטת תנודות התודעה".במילים אחרות,יוגה היא שקט מנטאלי chita vritti nirodhaמצב זה, הוא המטרה העיקרית של תרגול היוגה,הוא מביא תועלת מתרגול היוגה, בלעדיו,תרגול היוגה הופך להיות התעמלות, והתועלת היא בהתאם...השקטת תנודות התודעה - זהו מצב מיוחד - המחשב ריק, אך עם זאת ערני.זהו ריכוז בעולם הפנימי,תוך כדי עצירת החשיבה,ללא איבוד המודעות.כמובן,שקשה להגיע למצב זה ועוד יותר להבין על מה מדובר.חשוב להבין, שהשקטת תנודות התודעה בתחילה - זהו עוד לא מצב של שקט טוטאלי, שקט ללא מחשבה.נכון יותר לומר, שהמחשבות נהיות פחות עוצמתיות (אנו מנמיכים את הרעש), פחות רצופות וכאילו מופיעות בעצמן.יכולות להופיע חוויות (למשל: הבזקי חלומות), או תחושות חדשות ומוזרות (חום, כבדות, סחרחורת, תחושת תנועת הגוף במרחב,כיווצים של הגפים או של הגוף כולו).ההכרה תוך כדי התהליך,נשארת "אדישה" ומעורפלת כמעה. יכולות להופיע הירדמויות קצרות (המתרחשות שניות ספורות ולעתים אף כמה דקות).

מצב זה מזכיר מאוד את תחושת הנמנום לפני היקיצה - אתה כבר לא ישן, אבל עוד לא ממש ער. יכול להיות גם מצב של נמנום קל, אך עדיין ערים - מצב ביניים שכזה.יחד עם ההתקדמות יוגה, מצב ההכרה בזמן התרגול יהיה בהיר וצלול יותר, ואז יופיעו מצבים של צלילות יחד עם השקטת תנודות התודעה.

במשך הלימוד של הרפיה (השקטת תנודות התודעה), אנשים נתקלים בקשיים כגון:

1. תנאים חיצונים:התנוחה להרפיה (השקטת תנודות התודעה) צריכה להיות נוחה.חשוב להסיר את כל הסחות הדעת, כגון: רעש, אור חזק, טלפונים ניידים וכו'...

2. בתחילה,המטרה העיקרית היא להגיע להרפייה פיזית.ההרפיה הפיזית מהווה בסיס להרפייה המנטאלית. אי אפשר לבנות גג בלי לבנות את הקירות, אם תצליחו להרפות את הגוף היטב - ההכרה גם תהיה שקטה יותר.

הבעיה היא, שרוב האנשים לא חשים וקשובים לגוף, ולא מודעים למתח קבוע באזורים מסוימים. המטרה שלכם, היא להעביר את תשומת הלב שלכם אל הגוף, לחוש אותו ולהשתדל להרפות כל חלק בו.

מהר מאוד תגלו, שישנם אזורים שניתן להרפות בקלות וישנם אזורים שהם במתח תמידי (כתפיים למשל ). זאת אומרת שלאזורים אלה אתם צריכים להקדיש את תשומת הלב ואותם חשוב להשתדל להרפות. אזורים הנפוצים שנמצאים במתח הם: כתפיים, גרון, סנטר, כפות ידיים, בטן,מפשעות. זה גם יכול להיות כל אזור בגופכם.

3. לא נלחמים בזרם המחשבות .מה שמפריע להרפות, לא המחשבות אלא הרגשות שמלווים אותם! חשוב להפסיק להגיב בצורה אמוציונאלית להפרעות מחוץ לגוף וגם להפרעות שבתוך הגוף. השתדלו להיות במקום של עד ניטראלי, התבוננו על הכל מהצד כאילו אתם רואים סרט. הסתכלו על המחשבות מהצד ללא התערבות (כאילו אתם נוסעים ברכבת והנוף עובר מולכם) ואז יתרחש משהו מדהים, המחשבות יתחילו להיות יותר רגועות יהיו יותר אמורפיות וייעלמו!! אם תתחילו לשלוט בהן או תנסו להילחם בהן זה רק יצור מתח ומלחמה בפנים.

4. עוד דרך להרפות היא ריכוז בתהליך מונוטוני. כמו נשימה עם הבטן שלכם או תחושת החום בכפות הידיים או צליל/מוזיקה של הים. כל דבר, התופס את תשומת הלב שלכם ועוזר לכם להרפות. אם הבחנתם, שמחשבותיכם בורחות, החזירו את תשומת לבכם ברכות לריכוז בתהליך. חשוב להבין, שהריכוז הוא לא המטרה בפני עצמה, אלא אמצעי להשקטת תנודות התודעה(הרפייה).

עוד תרגילי יוגה . . .



אודות מחבר המאמר:

סטודיו יוגה, שיעורי יוגה למתחילים, שיעורי יוגה



דירוג המאמר: לא דורג עדיין

תגובות למאמר תרגילי יוגה למתחילים ולמתקדמים תגובות למאמר תרגילי יוגה למתחילים ולמתקדמים

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר תרגילי יוגה למתחילים ולמתקדמים. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא יוגה ומדיטציה

מהי ההאטה יוגה פרדיפיקה
טיפול במשברים ודיכאון
מדיטציה בדמיון מודרך
תרגילי יוגה למתחילים ולמתקדמים
מהי יוגה?
סדנאות יוגה צחוק
יוגה לנשים/ פזית יונתני
יוגה למתחילים
טנטרה והחליל הפנימי
טנטרה
מה זה בכלל ניאו-טנטרה?

הנך נמצא כאן: תרגילי יוגה למתחילים ולמתקדמים.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.