אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!
מאמרים » כלי רכב ותחבורה » פקקים רבותיי פקקים וגם קורונה

פקקים רבותיי פקקים וגם קורונה

מחבר המאמר:
פורסם בקטגוריה: כלי רכב ותחבורה
המאמר נקרא 496 פעמים
תאריך פרסום:
גרסת הדפסה | 0 תגובות
פורסם באתר Circle: אתר מאמרים קהילתי



עומסי תנועה כבדים ניכרים בחלקים רבים בארץ הגורמים לתסכול רב בקרב אזרחי ישראל. תופעת עומסי התנועה איננה נחלתה של מדינת ישראל בלבד, אם כי גם במדינות רבות בעולם ואף במדינות מפותחות באירופה כמו שוויץ בריטניה וצרפת.

רבות הסיבות להיווצרות פקקי תנועה ארוכים ומתישים באזורים שונים, לא משנה מה הגורם לכך, זה תמיד מתסכל ומשבש את מהלך היום ותיכנונו.

כשמדינת ישראל נכנסה לסגר השלישי עקב התפשטות נגיף הקורונה, כמות הרכבים בכביש ירדה בצורה ניכרת ובעקבות כך גם עומסי התנועה פחתו בהתאמה. "אפקט הקורונה" הביא עימו תהליכים ואורכי חיים קצת שונים מהמוכרים לנו לפני התפרצות הנגיף כדוגמת עבודה מהבית במקומות העבודה המאשפרים זאת. איפיון עבודה מהבית באופן טבעי מסמל – פחות מכוניות שיעלו על הכביש בכדי להגיע למקום העבודה.

אך האם זו אכן התוצאה?

התשובה הינה חד משמעית, לא! כמות הרכבים על הכביש בזמן נתון רק עלתה ואלו הסיבות העיקריות לכך:

-          עבודה מהבית:אומנם אנשים רבים עובדים מהבית במקום לנסוע למקום עבודתם, אך העבודה מהבית מאפשרת תזמון ונוחות לבצע גם סידורים שונים כגון: ביקור רופא, קניות שונות, פגישות. דבר אשר כמובן גורם לאותם אנשים העובדים מהבית לנסוע למקומות אלו עם רכבם.

-          תחבורה ציבורית:לתחבורה הציבורית בישראל יש הרבה מקום להשתפר, הן מבחינת תדירות האוטובוסים והרכבות, עמידה בזמני ההגעה וכמובן העומס הרב בשעות הלחוצות של היום. צפיפות הנגרמת מעומס נוסעים ברכבת או אוטובוס הם בהחלט שיקול שכל אדם הרוצה להגיע למקום עבודתו לוקח בחשבון ולאו דווקא רק בגלל נגיף הקורונה. ההעדפה היא ברורה, רכב = נוחות.

-          כמות אנשים ברכב:לפני ימי נגיף הקורונה, כמות הנוסעים ברכב אחד היתה גדולה יותר מהמצוי כיום בחיינו לצד נגיף הקורונה. אנשים מעדיפים לנסוע לבדם ברכב ולא לקחת את הסיכון שחלילה האדם איתו הם נוסעים עלול להדביק אותם. דבר אשר גורם באופן ישיר לעליית כמות הרכבים על הכביש.

כמובן שישנם גורמים נוספים לבעיית עומסי התנועה שאינם קשורים באופן ישיר להתפרצות נגיף הקורנה, כגון: תשתיות לקויות, עלייה ניכרת ברכישת מכוניות חדשות, עבודות בלתי פוסקות בכבישים ועוד.

אז מה הפתרון? לעולם נעמוד בפקקים וההגעה למקום העבודה תהיה גזל זמן?

כולנו מקווים שלא. 1. משרד התחבורה יצא עם תוכנית חומש כאשר הרעיון המרכזי בה הוא הסטה מאסיבית של תקציבים מסלילת כבישים חדשים לתחבורה ציבורית, שיתופית וחלופית.

2. אגרת הגודש של גוש דן שקובעת כי נסיעה ברכב פרטי במטרופולין דן תחויב בתשלום בשעות העומס

3. הקו האדום של הרכבת הקלה, שמועד הסיום שלו הינו יולי 2023, קו זה יאפשר חיבור בין פתח תקווה לבת ים ויאפשר כמובן הגעה נוחה ויעילה יותר למקום העבודה.

4. רכבת תחתית – "מטרו" ממש כמו באירופה. בשנת 2032 צפוי להכנס לשימוש הקו הראשון של הרכבת התחתית.

אז מה עושים בנתיים?

עד שעומסי התנועה יופחתו משמעותית ניתן לתכנן את הנסיעה מבעוד מועד ככל הניתן ולנסות להמנע מפקקים, אמצעים שניתן להעזר בהם לתכנון הנסיעה ולמידע על דיווחי תנועה בזמן אמת הם:- מוקד התנועה של קול ישראל המופעל על ידי כאן תאגיד השידור בטלפון 9550*- דיווחי תנועה ברדיו כדוגמת דיווחי התנועה של גלגלצ- אתר נתיבי ישראל המספק עדכונים על עבודות בכביש וגם מאפשר צפייה במצלמות כבישים עיקרייםוכמובן ניתן להשתמש באפליקציית וויז או לחלופין בשירות המפות של גוגל בכדי להתעדכן בעומסי התנועה בדרך ליעד המבוקש.

הדבר הנוסף הוא פשוט להמתין בסבלנות.


אודות מחבר המאמר:

דעה אישית על מצב הפקקים במדינה



דירוג המאמר: לא דורג עדיין

תגובות למאמר פקקים רבותיי פקקים וגם קורונה תגובות למאמר פקקים רבותיי פקקים וגם קורונה

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר פקקים רבותיי פקקים וגם קורונה. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא כלי רכב ותחבורה

גרר בחולון: איך בוחרים את השירות הנכון?
שירותי גרר בתל אביב: מדריך למציאת השירות הטוב ביותר בעיר
גילוי וטיפול בנזילת שמן מנוע: איך לזהות ולטפל בזמן?
אילו שירותים תוכלו למצוא חברת שירותי גרירה מקצועית?
התמודדות עם מכוניות בעלות גרירה נמוכה: האם ניתן לגרור אותן?
גרירת רכב בתל אביב: מדריך המלא
כל המידע על טעינת רכב חשמלי
מה חשוב לדעת על טרייד אין?
מהו מפתח לרכב ולמה ניתן להשתמש בו?
זה רשמי: החשמלית הראשונה כבר בבנייה בפתח תקווה
אורית שיפמן: "זו מהפכה. אנחנו מחזירים את השליטה במידע לבעליו החוקיים"
מה צופן העתיד לטכנולוגיות הרכב?
חברת האוטו-טק OSR מכפילה את כוח האדם שלה בישראל
רכב העתיד מחכה מעבר לפינה
פקקים רבותיי פקקים וגם קורונה

הנך נמצא כאן: פקקים רבותיי פקקים וגם קורונה.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.
דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.