אתר מאמרים
מעגל הכותבים
אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מאמרים » תזונה ודיאטה » תפריט תזונה נכונה לירידה במשקל

תפריט תזונה נכונה לירידה במשקל

מחבר המאמר: wfit
פורסם בקטגוריה: תזונה ודיאטה
המאמר נקרא 877 פעמים
תאריך פרסום: 02.09.12
גרסת הדפסה | 0 תגובות
שיתוף מאמר זה שיתוף מאמר זה


תפריט תזונה כמרכיב להשגת בריאות תקינה

כמעט כל אדם בשלב כלשהו בחייו מגיע למסקנה שהגיע הזמן לרדת במשקל ולחטב את הגוף, וזאת עקב הרגלי תזונה לקויים שנרכשים יותר ויותר מהתזונה המערבית המודרנית שכוללת מאכלים עתירי סוכר ושומן, מאכלים המעלים את הסיכון לחלות במחלות שונות כגון: השמנת יתר, סוכרת, יתר לחץ דם, מחלות לב וכו'. אחת מהמחלות- השמנת יתר, הינה תופעה שהולכת ונעשה שכיחה יותר עם הזמן וככל שהשכיחות שלה עולה, כך עולה גם שכיחותן של דיאטות שונות ואחרות. רוב הדיאטות מורכבות לפי תזונה נכונה המבוססת על מאכלים עתירי חלבון, כמות שומן בינונית ומעט מאוד פחמימות ואף הימנעות מוחלטת מצריכתן. הרעיון- לדלל את מאגרי הגליקוגן המצויים בעיקר בכבד ובשרירים על מנת לגרום לגוף להשתמש בשומן כמקור אנרגטי עיקרי. גליקוגן- שרשרת ארוכה של גלוקוז, הצורה שבה פחמימות נאגרות בגוף האדם. עם דילול מאגרי הגליקוגן שבגופינו, אכן תתרחש ירידה במשקל הגוף, בדרך כלל זוהי ירידה מהירה במשקל, אך זה לא בדיוק נכון. כלומר, הירידה איננה מתבטאת באמת בירידה במשקל שעיקרה בשומן, מכיוון שכל גרם פחמימה שאנו צורכים סופח כ-3 גרם נוזלים. אם אדם צורך 150 גרם פחמימות ביום, גופו סופח כ-450 גרם נוזלים. משמע, הירידה במשקל הינה ברובה בנוזלים וזו בעיה שמתעתעת המון אנשים תמימים המנסים דיאטות כסאח שונות. בנוסף, מחסור קלוריות ובפחמימות שנוצר בעקבות דיאטות כסאח עלול לגרום לפגיעה בחילוף החומרים (BMR), עייפות, תשישות, סחרחורות, עצבנות, ואפילו לעלייה במשקל בעקבות שחרור הורמוני סטרס. לכן, רוב האנשים שמנסים דיאטות קיצוניות כאלה מפסיקים לאחר תקופה קצרה כשלאחריה, לרוב, מתרחשת עלייה במשקל.

אז איך ניתן לרדת במשקל בצורה נכונה ובריאה?

ירידה במשקל וחיטוב הגוף יתרחשו כאשר נשמור על תפריט תזונה נכונה המתאים לשגרת היום ואורח חיינו האישיים, כלומר, תפריט תזונה המותאם אישית לפי מידת הפעילות הגופנית השבועית, נתונים אישיים (משקל, גובה, גיל), סוג העבודה (משרדית/ פיסית). ישנה חשיבות עליונה לערכי הקלוריות שנצרוך ביום וכמו כן גם ליחסים שבין אבות המזון- פחמימות, חלבונים ושומנים המצויים בתפריט התזונה היומי שלנו. במידה ותחליטו לדבוק בתפריט תזונה מאוזן ובריא, אני מבטיח לכם שהתוצאות יהיו מתונות, קבועות והכי חשוב- תשמרו על אורח חיים בריא ובריאות תקינה לאורך זמן. בניגוד לדיאטה כושלת שמונעת מכם לאכול מאכלים מזינים ואף גורמת לתחושות רעב מעייפות שפוגעות בריכוז, שמירה על תפריט תזונה מאוזן ומתאים יספק לגופכם את כל המזונות החיוניים לו כולל ויטמינים ומינרלים.



אודות מחבר המאמר:

תפריט לתזונה נכונה = ירידה במשקל תוך שמירה על אורח חיים בריא



דירוג המאמר: לא דורג עדיין

תגובות למאמר תפריט תזונה נכונה לירידה במשקל תגובות למאמר תפריט תזונה נכונה לירידה במשקל

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר תפריט תזונה נכונה לירידה במשקל. רוצה להיות הראשון? לא ניתן להגיב למאמר זה בשלב זה. התגובות סגורות.

מאמרים נוספים בנושא תזונה ודיאטה

ד"ר סימונס מציע לישראלים דיאטה מושלמת
צבעי מאכל וממתיקים
צמחי מרפא מותאמים אישית לדיאטה מהירה
הרזיה טבעית
כיצד למדוד אחוז שרירים בגוף?
סינון מים
יוגורט דנונה bio
אקטימל יוגורט פרוביוטי
הפעם בטוח שאתם מרזים
תפריט תזונה נכונה לירידה במשקל
איך לאכול נכון כשעובדים מהבית?
טיפות הדיאטה של ד"ר סימונס
תרסיס לירידה במשקל - איך לרזות מהר ולהישאר בריא
דיאטת לייף פורטה
דיאטת איזי לוסט

הנך נמצא כאן: תפריט תזונה נכונה לירידה במשקל.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.