אתר מאמרים
מעגל הכותבים
אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מאמרים » תזונה ודיאטה » איך לאכול נכון כשעובדים מהבית?

איך לאכול נכון כשעובדים מהבית?

מחבר המאמר: לרדת בקלות
פורסם בקטגוריה: תזונה ודיאטה
המאמר נקרא 385 פעמים
תאריך פרסום: 30.08.12
גרסת הדפסה | 0 תגובות
שיתוף מאמר זה שיתוף מאמר זה


ישנם יתרונות וחסרונות בעבודה כשכיר במשרד. חלק מהחסרונות הם שצריך להגיע למשרד מוקדם בבוקר, וברוב המקרים אין לנו פרטיות, אולם ישנם יתרונות בעבודה בצוות: אנו תמיד מוקפים בחברת אנשים, יכולים לשוחח ולצאת להפסקות יחדיו, ויתרון בולט נוסף הוא תזונתי: אנחנו יוצאים לאכול בשעות קבועות ויש סביבנו מעט מאוד פיתויים המסיחים את דעתנו. לעומת זאת מי שנמצא בבית, תהיה הסיבה אשר תהא – קשה לו יותר לשמור על משמעת אכילה. עבור אותם אנשים אנו כותבים שורות אלה.

ישנה אוכלוסייה לא קטנה של אנשים שנמצאים בשגרה בבית: שכירים אשר עבודתם מוגדרת מהבית, עצמאיים אשר ביתם הוא משרדם, אימהות בחופשת לידה, סטודנטים בחופשה, ועוד. רק מעטים מהם מכירים בצורך להקפיד על אכילה מסודרת, ומעטים עוד יותר הם אלה שבאמת מצליחים לנהל סדר יום מאורגן מבחינת האכילה. מדוע זה קשה?

  • כי אנו אדונים לעצמנו ואנו האחראים היחידים על סדר היום. אין מנהל שיכפה עלינו מתי לקום בבוקר או מתי לצאת להפסקה.
  • כי המקרר ממש קרוב ויש בו בדיוק את כל האוכל האהוב עלינו.
  • כי כשעובדים או עסוקים במשהו, קל מאוד לשכוח מה השעה.
  • ומצד שני – כשמשעמם לנו, אנו רעבים יותר ואוכלים גם כשלא צריך.

אכילה מזדמנת איננה טובה עבורנו, בעיקר בזמן דיאטה, אבל לא רק. וזה לא רק בגלל שהיא עלולה לגרום להשמנה עקב אכילה מופרזת, אלא גם מסיבות אחרות: למשל, אין זה טוב לוותר על ארוחה ולהשאיר את הקיבה ריקה לשעות ארוכות מידי. אנו עלולים לחוש חולשה ולאבד את הריכוז, ובנוסף הרעב הגדול עלול להסתיים באכילה מוגזמת שגם היא לא בריאה. בנוסף, כשאוכלים בצורה לא מסודרת, אין לנו מעקב על הרכב המזון שנכנס לגופנו, ואנו עלולים לוותר בטעות על אבות המזון החשובים לתפקודנו ולבריאותנו.

כדי לשמור על תזונה נכונה כשנמצאים בבית, להלן כמה עצות:

  • לאכול רק ליד השולחן – אכילה ליד שולחן העבודה או על הספה איננה ראויה. מומלץ לאכול כאשר כל תשומת הלב שלנו היא אל האוכל, ולא לנשנש לאורך כל היום ליד המחשב.
  • לאכול בשעות קבועות – קבעו לכם שעות מוגדרות לארוחות והשתדלו לעמוד בהן. אל תתנו לעצמכם להגיע לתחושת רעב גדול, שעשויה להיות מלווה בכאב ראש או סחרחורת.
  • להקפיד על שתייה מרובה של מים – שימו לכם בקבוק או קנקן מים על השולחן לידכם ושתו כליטר וחצי ביום.
  • להכין מזון טרי או מבושל – הכינו לעצמכם ארוחה מבושלת בבית. אל תוותרו לעצמכם. מזון מוכן המגיע מהסופר בקופסאות איננו מזין ובדרך כלל גם איננו טעים. בארוחת הבוקר ובארוחות הביניים איכלו ירקות ופירות טריים שיזינו את גופכם בסיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים.



אודות מחבר המאמר:

יסמין חיו

תזונאית קלינית טבעית.



דירוג המאמר: לא דורג עדיין

תגובות למאמר איך לאכול נכון כשעובדים מהבית? תגובות למאמר איך לאכול נכון כשעובדים מהבית?

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר איך לאכול נכון כשעובדים מהבית?. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא תזונה ודיאטה

ד"ר סימונס מציע לישראלים דיאטה מושלמת
צבעי מאכל וממתיקים
צמחי מרפא מותאמים אישית לדיאטה מהירה
הרזיה טבעית
כיצד למדוד אחוז שרירים בגוף?
סינון מים
יוגורט דנונה bio
אקטימל יוגורט פרוביוטי
הפעם בטוח שאתם מרזים
תפריט תזונה נכונה לירידה במשקל
איך לאכול נכון כשעובדים מהבית?
טיפות הדיאטה של ד"ר סימונס
תרסיס לירידה במשקל - איך לרזות מהר ולהישאר בריא
דיאטת לייף פורטה
דיאטת איזי לוסט

הנך נמצא כאן: איך לאכול נכון כשעובדים מהבית?.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.