אתר מאמרים
מעגל הכותבים
אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מאמרים » מכירות » שפת גוף נכונה לאנשי שירות לקוחות

שפת גוף נכונה לאנשי שירות לקוחות

מחבר המאמר: multiyeda
פורסם בקטגוריה: מכירות
המאמר נקרא 448 פעמים
תאריך פרסום: 25.07.09
גרסת הדפסה | 0 תגובות
שיתוף מאמר זה שיתוף מאמר זה


שירות לקוחות הנו נדבך חשוב מאוד בכל עסק, בעיקר בימים אלה כאשר התחרות קשה מתמיד. אחד הכלים רבי העוצמה העומדים לרשות חברה לטיפול בלקוחותיה הוא שפת גוף. זו משפיעה על האופן בו יתפוס הלקוח את החברה כבר במגע הראשוני עמה, גם אם הוא מתקיים באמצעות הטלפון. כך למשל, קול שנשמע ידידותי ונלהב יכול להכריע אם הלקוח יבחר לעבוד עם חברה מסוימת.

כאשר האינטראקציה עם הלקוח היא פנים אל פנים, שפת הגוף של העובדים מסייעת ליצור את הרושם הראשוני. אם העובדים יושבים בחוסר מעשה, נראים משועממים ושרועים בעייפות בעמדותיהם, מיותר לציין מה זה עושה לתדמית של החברה. ולעומת זאת, חישבו איזו השפעה נפלאה תהיה על הלקוחות אם הם נכנסים לחברה שעובדיה דרוכים, מסבירי פנים ופונים אליהם באופן יזום מיד כשהם עוברים את סף הדלת.

ככלל, חשוב ששפת הגוף של נותן השירות תהיה מכובדת ומותאמת ללקוח. יש להתייחס לכל לקוח כאל אורח כבוד. ניתן להשיג זאת באמצעים פשוטים כמו קשר עין ושפת גוף פתוחה וידידותית.When a customer walks in to your business the body language of employees helps to

אחד האתגרים הגדולים של נותני שירות הוא התמודדות עם לקוח זועם. במעמד כזה שפת הגוף יכולה לסייע לפתור את הבעיה, אך מאידך היא גם עלולה להחמיר את המצב. פעמים רבות הלקוח מחפש פורקן לתסכול שלו ואינו זקוק להרבה יותר מאשר אוזן קשבת. במקרים כאלה, על העובדים לשמור על הבעת פנים ניטרלית, להקשיב לו ולשדר פתיחות. לעומת זאת, נותן שירות יכול להחמיר את המצב אם יקטע את הלקוח באמצע דבריו, ישדר תוקפנות וישתמש במחוות ידיים מוגזמות.  

נותני השירות הינם הגורם שהארגון בחר להציב "בחזית" - מול מקבל השירות - וככאלה הם נדרשים לא פעם להתמודד עם לקוחות זועמים, מאוכזבים, לחוצים או מודאגים. משימה זו מורכבת בשל מחויבותם לייצוג הולם של הארגון, בשעה שהם עצמם נאלצים לספוג בשם הארגון תגובות קשות.

התנהלות נינוחה ומרגיעה של נותן השירות עושה את ההבדל בין טיפול נכון בלקוח לבין החמרת הבעיה. זו מוקרנת במידה רבה על ידי שפת הגוף של נותן השירות.

 

מה משדרת שפת הגוף של נותן השירות?

דוגמאות מתוך סרט-ההדרכה  " שפת גוף לנותני שירות ":

 

ידיים:

·         קצב: הנעת הידיים בקצב הדיבור משדרת ביטחון ונינוחות.

·         מחוות: מיעוט במחוות ידיים (לעתים, בשל חשש להסגיר מצוקה מול לקוח) מעוררת חשד.

·         תנועות: משיכת ידיים לצדדים משדרת מסר של התנערות מאחריות.

·         תנוחת הידיים: מלמדת על יחסו של נותן השירות לסיטואציה

o        גב כף היד כלפי מעלה: תנועה מרגיעה המשדרת ביטחון עצמי. בסיטואציות מסוימות עלולה לקומם את הלקוח עוד יותר.

o        גב כף היד כלפי מטה: תנועה "מתחננת", הנותנת ללקוח תחושת כבוד ועשויה להרגיעו.

o        כפות ידיים פרושות לצדדים: תנועה מחבקת. עלולה להיתפס כידידותית מדי מול לקוח זועם.

o        כף היד כתמרור "עצור": תנועת דחייה. מאוד לא מומלצת כאשר המטרה היא להרגיע.

 

מבט:

·         מבט ישיר בעיני הלקוח וחיוך על הפנים - משדר רוגע וידידותיות ויוצר אווירה נינוחה.

·         מבט מתחמק והתמקדות בניירת/מסך המחשב - נותן ללקוח תחושה שאינו מקבל תשומת לב ראויה ומחריפה את כעסו.

 

פוזיציה ותנועות:

·         הנעת הגוף בחוסר נוחות ו/או ריבוי נגיעות בפנים (במיוחד באף): סימן לשקר.

·         שמירת חיץ פיזי: מייצר תחושה של ניכור. הסרט ממחיש כיצד ניתן לשבור מחיצות אלו: יציאה מעמדת דלפק הקבלה והתייצבות לצד לקוח זועם; הימנעות מהצמדת חפץ (כמו לוח כתיבה או אביזר אחר) לגוף, באופן המשדר התגוננות ומרמז על כך שיש מפני מה.

 

המסר המרכזי לנותן השירות: בסיטואציה של מתן שירות - לעולם יהיה הלקוח בתפקיד הדומיננטי, בעוד אתה בתפקיד ה"נחות" (ואין זה משנה אם אינך חש כך באופן אישי). לכן, במצב של מצוקה יש לשדר מסר זה ללקוח כדי להרגיעו. מי שזוכר זאת יצליח בקו הקדמי!

 

 

נושאי סרטים נוספים:

 

ליצור קשר ב- 90 שניות -

סרט משעשע המתמקד בחשיבותן של השניות הראשונות באינטראקציה עם הלקוח. ניקולס בות'מן, מומחה בעל שם עולמי, מספק דרכים מומלצות שיסייעו לנצל את הזמן הקצר הזה כדי לבנות במהירות קשר של אמון וקירבה, באמצעות גישה נכונה, שפת גוף מתאימה ויכולת לנהל שיחה.

 

הטרדה מינית תחליטו אתם –

הטרדה מינית היא סוגיה שנויה במחלוקת ולא תמיד מובנת בסביבת העבודה של ימינו. הסרט מנסה להבהיר את הבלבול השורר לגבי השאלה מהי הטרדה מינית ומה היא לא. באמצעות מצבים השייכים לתחום האפור של הטרדה מינית במקומות עבודה שונים, מתבקשים הצופים לקבוע האם מתרחשת הטרדה מינית. בחור ובחורה מנתחים כל סצינה ובודקים את הגבולות הדקים שלעיתים נחצים ויוצרים בסיס לתלונה מוצדקת על הטרדה מינית.

 

ערכות הדרכה לבטיחות –

ערכות הבטיחות הן מוצר פיתוח הדרכה חדש המסייע להעביר הדרכות חוויתיות, מקצועיות ואינטראקטיביות. כל ערכה מכילה סרט מקצועי להדרכת בטיחות, מצגת הדרכה הכוללת הסברים למדריך, הפעלה אינטגרטיבית ומבזק ידע.

 

ועוד.



אודות מחבר המאמר:

 

חברת מולטידע מייצגת בלעדית בישראל את חברות הפקת סרטי ההדרכה המובילות בעולם.

מחזיקה סרטים כמו:

תרבות ארגונית, ניהול זמן, מנהיגות, עבודת צוות, פיתוח הדרכה, שפת גוף, משוב והערכה ועוד.



דירוג המאמר: לא דורג עדיין

תגובות למאמר שפת גוף נכונה לאנשי שירות לקוחות תגובות למאמר שפת גוף נכונה לאנשי שירות לקוחות

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר שפת גוף נכונה לאנשי שירות לקוחות. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא מכירות

איך לגבות נכון?
הדפסת כרטיסי ביקור - למה איזה איך כמה ואיפה.
מגנט חזק: מתי זקוקים לכזה?
מדבקות זמזם נגד גניבות ספרים
מחממי גז לחימום שטחים חיצוניים
מחמם המבוסס על גז פרופן עשוי להיות אמצעי חימום זול
תנור אוויר חם - תעשייתיים CONFORT BM2 Arcothermסדרת נוחות - התקן והפעל
ייעוץ שיווקי: האם אתם באמת צריכים את זה
זה הזמן לבעלי המקצוע החופשי לבדל את עצמו
טיפים להתמודדות עם שברי מאמץ שיווקיים
איפה כדאי להציב דלפקי מכירה?
מהי מערכת סולארית ומה תרומתה לעתיד של העולם בכלל וישראל בפרט?
מהי הדרך הכי טובה למכור?
ייעוץ שיווקי: איך לשפר את מצב העסק
ניטרול ריחות שמקורן בבישול

הנך נמצא כאן: שפת גוף נכונה לאנשי שירות לקוחות.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.