|
המפתח להצלחה בעסקים הוא התקשורת. כל איש עסקים מערבי יגיד לכם שהכי קשה זה לעשות עסקים עם יפנים, למה? מפני שהקודים של משא ומתן עסקי, שונים בתכלית השינוי אצלהם מאשר אצל האדם המערבי. הקושי אם כן, הוא בפענוח אותם קודים תרבותיים, השונים בין המערב למזרח. לא פעם יוצא איש העסקים המערבי מפגישה עם עמיתו היפני כשהוא בטוח שהעסקה הצליחה. רוב הפעמים הוא טועה. מה שהוא פירש כהבנה והערכה יתגלו כחוסר שביעות רצון. בפשטות- צריך להכיר את נבכי התרבות היפנית בשביל לפענח את קודי התקשורת ולפעול בהתאם, בקיצור, בלתי אפשרי.
יש גם דרך אחרת. קוראים לזה דמיון מודרך בשילוב NLP. איך זה פועל?
שיטת NLP (ניתוב לשינוי פיזיולוגי) מציעה מודל תקשורתי המבוסס על ההנחה שהחושים מייצרים חוויות ולכן דימויים. לדוגמא, מי שאצלו חוש הריח הוא דומיננטי יקשר את זכרונותיו עם דימויים של ריח. זה נכון לגבי כל אחד, לא משנה מאיזו תרבות. השיטה הזו שפותחה על ידי המתמטיקאי ריצ'רד בנדלר והבלשן ג'ון גרינדר, מאפשרת תקשורת מותאמת לכל מצב ולכל אדם שעומד מולך, על בסיס החושים, החוויות והמילים.
השיטה מאפשרת גמישות תקשורתית ולשונית. היא פותחת אפשרות להבנה אחרת ומסייעת בכל מיני תרחישים. אתה תגלה שיש ביכולתך "להזיז" ול "הוביל" את עצמך ואחרים למקומות מתואמים, הפועלים בהרמוניה. כל זאת בעזרת טכניקות של דימיון מודרך.
כידוע לכל, היכולת ליצור אמון וקרבה, היא מה שהופך איש עסקים מטוב למוצלח באמת. האופקים הנפתחים בעזרת השיטה הזו הם אינסופיים כי היא מבוססת על תקשורת שאינה בין תרבותית אלא בין אישית. מעבר להצלחה, השיטה מאפשרת ריכוז גבוה יותר, שלווה, והורדת לחץ.
בפעם הבאה שתעמוד מול איש עסקים יפני לא תחשוב כיצד אתה מפענח את הקודים התרבותיים. אלא תוכל להצטרף אל עולם המילים והדימויים שלו כאדם ולבנות אמון הדדי ובעקבותיו הצלחה בעסקים.
GreenWeb מתמחה בכתיבת מאמרים בנושאי דמיון מודרך, דימיון מודרך, NLP ועוד מגוון נושאים
הנך נמצא כאן: דמיון מודרך ועסקים.
![]() |
פרסם את מאמריך באתר! תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך. פרסם מאמר. |
4853 20333 239 |
כותבים מומחים מאמרים מקצועיים קטגוריות נושא |