אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!
מאמרים » יחסי ציבור » דוברות בעידן האינטרנט

דוברות בעידן האינטרנט

מחבר המאמר:
פורסם בקטגוריה: יחסי ציבור
המאמר נקרא 897 פעמים
תאריך פרסום:
גרסת הדפסה | 0 תגובות
פורסם באתר Circle: אתר מאמרים קהילתי



מאז ומעולם ארגונים, חברות העסיקו דוברים במשרה מלאה, לשם הצגת חזון החברה, התמודדות עם פרסומים תקשורתיים וכדומה. בעידן האינטרנט המקצוע דוברות משתנה, ועיקר פעילותו הם ביכולת המהירה שלו להגיב לידיעות וחדשות שמתפרסמות באופן שוטף בזמן קצר.

בעבר עיקר הפעילות הייתה מול אמצעים כגון: רדיו, טלוויזיה, עיתונות כתובה כאשר זמן פרסום ידיעה היה בהתאם לזמן פרסום של המדיה. בעידן אינטרנט ששמועות, אירועים מתפרסמים כמעט בזמן אפס, נדרשת מדובר יכולת מקצועית להתמודד עם מספר ידיעות במקביל אף היא בזמן אפס. כלומר, למצוא את הדרך לבטא, לסתור, להפריך את השמועות השונות של הארגון שבראשו הוא עומד.

לצד אתגרים אלה שמציע האינטרנט, נדרש מדובר להתמודד עם תקשורת זרה, עיתונות בעולם. דבר המצריך ידיעה של שפות נוספות מעבר לשפות הנדרשות לביצוע התפקיד, היכרות עם תרבויות שונות כנדרש בעולם פעילות גלובאלי וכמובן, יצירת קשרים עסקיים חוצי גבולות גיאוגרפיים.

מקצוע הדוברות כמו גם במקצוע יחסי ציבור, מעוניינים העוסקים במלאכה לייצר רעשים תקשורתיים בהתאם לאג'נדה עסקית ולמצוא עצמם מכתיבי סדר יום ופחות לפעול על סמך מציאות שהוכתבה על ידי גורמים תקשורתיים אחרים. גם במקצוע הדוברות נדרשת יושרה, איפוק וריסון עצמי, נועם הליכות, התמודדות עם מצבי לחץ, חשיפה לתרבויות ועולמות תוכן שונים לשם קבלת תמונה וראייה כוללת מקיפה לביצוע תפקידם.

לצד יכולות אלה, מאופיין דובר/ת כאדם בעל כושר הבעה שיכולה לפשט ולתרגם מסר מקצועי לאנשים רבים שאין להם זיקה ישירה לנושא או לתחום המדובר. יכולת הפשטה זו, היא חלק בלתי נפרד מהצלחה בתפקיד. דובר לרוב מזדהה עם פעילות החברה/הארגון שעליו הוא אחראי. ככל שקיימת מתח בין תרבות הארגונית, הערכים כך יתקשה הדובר לבצע את עבודתו נאמנה. ארגונים יודעים זאת ולכן חשוב להם שהדובר הוא חלק בלתי נפרד מהחזון והמטרות של הארגון.

מקצוע הדוברות מאופיין בגלי עבודה. בעיקר באה לידי ביטוי עבודת הדובר ברגעי משבר למען שיפור יחסי ציבור. כתבה/סיקור לא מחמיא, משבר רגעי במתן שירות או ליקויי מוצר, במצבים כאשר מתחלפת ההנהלה באופן מפתיע, מקרים של מיזוג או צמצום היקף פעילות מספקים לדובר עבודה לא מבוטלת ובעיקר לא תמיד צפויה.


אודות מחבר המאמר:

מאמר זה נכתב על ידי אקסטרה - קידום אתרים מקצועי באינטרנט



דירוג המאמר: 1.0

תגובות למאמר דוברות בעידן האינטרנט תגובות למאמר דוברות בעידן האינטרנט

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר דוברות בעידן האינטרנט. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא יחסי ציבור

ניקוי ארובות של מנדפים, כי אתה לא רוצה שהעסק יסריח
האם התקשורת נגדנו או למעננו
איך בונים אתר אינטרנט למשרד עורכי דין? - יורי גנקין
מיתוג - יש חיה כזאת
אירועי השקה- איך להשיק מוצר בסטייל
יחסי ציבור – האם זה נחוץ לי?
דוברות בעידן האינטרנט
מתנות קידום מכירות
מתנות לעובדים לראש השנה
קידום מכירות לעסקים
מוצרי פרסום ושיווק
מוצרי פרסום לקידום מכירות
מוצרי פרסום וקידום מכירות
מוצרי פרסום ומתנות
יבוא מוצרי פרסום

הנך נמצא כאן: דוברות בעידן האינטרנט.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.
דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.