אתר מאמרים
מעגל הכותבים
אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מאמרים » יחסי ציבור » האם התקשורת נגדנו או למעננו

האם התקשורת נגדנו או למעננו

מחבר המאמר: doron700
פורסם בקטגוריה: יחסי ציבור
המאמר נקרא 310 פעמים
תאריך פרסום: 04.01.13
גרסת הדפסה | 0 תגובות
שיתוף מאמר זה שיתוף מאמר זה


תקשורת, תקשורת, תקשורת...

ושוב תקשורת.

מספיק ניצוץ קטן של ידיעה שמתפרסמת אי שם באיזה צהובון קטן באחת מבירות העולם, ותוך שנייה כמו אש בשדה קוצים הידיעה הקטנה שהתפרסמה אי שם הפכה להיות הידיעה החדשותית שפותחת מהדורות עולמיות. CNN-BBC-SKAY ואיך לא מהדורת החדשות המרכזית בערוצים הישראלי השונים.

כן, נכון. תקשורת היא הנשק המסוכן ביותר הקיים עלי אדמות, תקשורת היא זאת שיוצרת את האירועים, ובפרט היום שכול ילד או ילדה גבר או אישה אי שם בתוככי הגלובוס כותבים פוסט ברשת החברתית שלו הדבר הופך להיות לכותרות ואוו איזה כותרות.

אם לא היו מספרים לנו שאיזה מישהו עשה הצגה עצמית והסריט את זה ב-I-PHONE שלו, העביר לרשת החברתית שלו ואחד מערוצי הטלוויזיה קלט, הראה והקפיץ את הצפיות לסרט המעניין או פחות מעניין לעולם כולו. (מה נשאר אחרי זה. כלום)

כ-יועץ עסקי אני יכול לכוון את האמרה הזאת גם לנושא החם של היום 04.01.2013 מכירת הרשת החברתית WAZE ל-APPLE. ומה מסתבר כי איזה אתר קטן משום מקום כתב ידיעה קטנה בעניין ומידיעה זאת זה הפך לכותרות השבוע, ספקולנטים התחילו להעריך את החברות, כלכלנים כתבו כי החברה צריכה לחכות, משתמשים כתבו כי הם פוחדים לאבד את המיזם הישראלי, מומחים התראיינו ברשתות הטלוויזיה ובמדורי הכלכלה בישראל ובעולם. ובסוף מה מסתבר "לא דובים, לא יער, לא כלום" עוד ידיעה שנופחה ללא כול פרופורציה.

כ-יועץ עסקי אני מבקש לתת משפט קצר על נושא הביטחון, המלחמה, רק אתמול אולפני הטלוויזיה היו מלאים בפרשנים מכול הקשת בישראל שניתחו את מלחמת עמוד ענן, התקשורת דיווחה 24 שעות ביממה, כול טיל שנפל נראה כמו צהלה ושמחה של קרייני החדשות לעוד אירוע מעניין, כול רשת הייתה מוכנה ודרוכה להעביר כול התפתחות הכי קטנה, לא זאת בלבד שהאולפנים בתל אביב ובעזה נפתחו לשני הצדדים וראיונות בנושא המלחמה שודרו אחד מול השני (מצד אחד יורים מצד שני מדברים) חסר היה רק שדיווחים כמו "עזם סגר את המכולת שלו ברחוב דיר אל אסד בעזה בגלל פצצה שנפלה לידו ועכשיו אין אוכל וסיגריות לתושבי השכונה" לרמת רזולוציה כזאת הגיע הטירוף התקשורתי.

כ-יועץ עסקי תארו לכם כי ביום תחילת המלחמה הטלוויזיה הייתה משדרת שירים (כמו פעם בתקופת מלחמה הרדיו היה משדר שירי מולדת) אז להזכירכם: מלחמת ששת הימים נגמרה ב-6 ימים, מלחמת יום כיפור נגמרה ב-14 ימים (כמדומני) וניצחנו, ולא ידענו מה קורה, ולא היה ליבוי של אש ומלחמה, ולא כול יורה טיל מעזה ידע תוך שניה עם הטיל שלו פגע או החטיא...שקט דממה. האם זה לא היה יותר טוב? וזה לא שאני חס וחלילה מאשים את התקשורת, אנו, העם שלימדו אותנו לשתות תקשורת בצמא רב. אנו דורשים זאת.

ואם נעבור לבית אינסטנט כוכבים של התקשורת כאשר אנשים אלמונים עולים לכותרות שרים שיר שניים מופיעים פעם פעמיים על במת האירוויזיון וזהו...נולדו מהר והתיישרו מהר. אבל אם ניקח את אותם כוכבים שעלו לאט ובטוח נחכים ונראה שאותם אנו יותר שומעים, שלמה ארצי, אריק איינשטיין, שרית חדד, אייל גולן, ועוד טובים אחרים. שהרי ידוע מה שניבנה לאט נבנה בבטחה ומה שהוזנק למעלה קורס מהר מטה.

זאת היא הסכנה שבתקשורת, היא אפשר בלעדיה כי לא נוכל שלא לתת לה את הציונים המגיעים לה אבל בלעדיה יכול להיות שהעולם היה קצת שונה או יותר נכון אם היא הייתה מבוקרת יכולנו לחיות קצת יותר נוח. ובבקשה, אל תכנו אותי במילה פרימיטיבי. כי אני ממש לא.



אודות מחבר המאמר:

יועץ עסקי,יועץ שיווק,יועץ ארגוני, יועץ עסקי, ייעוץ עסקי, יועץ שיווק 



דירוג המאמר: לא דורג עדיין

תגובות למאמר האם התקשורת נגדנו או למעננו תגובות למאמר האם התקשורת נגדנו או למעננו

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר האם התקשורת נגדנו או למעננו. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא יחסי ציבור

ניקוי ארובות של מנדפים, כי אתה לא רוצה שהעסק יסריח
האם התקשורת נגדנו או למעננו
איך בונים אתר אינטרנט למשרד עורכי דין? - יורי גנקין
מיתוג - יש חיה כזאת
אירועי השקה- איך להשיק מוצר בסטייל
יחסי ציבור – האם זה נחוץ לי?
דוברות בעידן האינטרנט
מתנות קידום מכירות
מתנות לעובדים לראש השנה
קידום מכירות לעסקים
מוצרי פרסום ושיווק
מוצרי פרסום לקידום מכירות
מוצרי פרסום וקידום מכירות
מוצרי פרסום ומתנות
יבוא מוצרי פרסום

הנך נמצא כאן: האם התקשורת נגדנו או למעננו.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.