אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!
מאמרים » יחסי ציבור » מילון מונחי יחסי ציבור

מילון מונחי יחסי ציבור

מחבר המאמר:
פורסם בקטגוריה: יחסי ציבור
המאמר נקרא 795 פעמים
תאריך פרסום:
גרסת הדפסה | 0 תגובות
פורסם באתר Circle: אתר מאמרים קהילתי



משרד יחסי הציבור אופיר שפיגל תקשורת וקשרי ממשל

מציג את מילון המונחים

א

אגודת העיתונאיםהאיגוד המקצועי של העיתונאים בישראל. הגוף קיים כבר למעלה מ70 שנה, והוא אשר הכתיב את הקוד האתי לפיו מחויבים לפעול כל העיתונאים הרשומים בגוף זה, או המעוניינים להיות חברים בו.

און דה רקורד / אוף דה רקורדמושגים אלו באים להבדיל בין הדברים הנאמרים לייחוס ולציטוט לבין אלו שאין לעשות בהם שימוש עיתונאי. און דה רקורד  ואוף דה רקורד הינם חלק מהעגה התקשורתית הקיימת בין אנשי יחסי הציבור/ מרואיינים לבין העיתונאים. לעיתים מנצלים המרואיינים את מושג ה'אוף דה רקורד' להפצת גרסאות שקריות תחת מעטה הבטחת העיתונאי לשמור על חיסיונם.און דה רקורד- הכוונה היא שכל המידע נימסר כששני הצדדים מודעים לכך שהוא יתפרסם.

אייטםשם נרדף לידיעה המתפרסמת בערוצי התקשורת השונים (טלוויזיה, רדיו, אינטרנט, עיתונות וכדומה). אייטם טוב יתפרסם במספר רב של אמצעי תקשורת, אייטם פחות טוב יישאר על רצפת חדר העריכה.

אימות מידע לפני פרסומה של כול הודעה, לא משנה רמת חשיבותה, חובת העיתונאי או העורך שמעליו לוודא את אמיתות ההודעה. ישנן דרכים שונות לבחון אמיתות ידיעה, אחת מהן היא הצלבת מידע (ראה ערך למטה), אחרת עלול כלי התקשורת למצוא עצמו מואשם בהוצאת לשון הרע במקרה הרע או פרסום מידע שאיננו נכון תוך פגיעה בשמו הטוב

אינטרנטרשת מחשבים גלובלית המקשרת בין מיליוני מחשבים בכל העולם באמצעות העברת מידע ונתונים. מסמכים המוחזקים ברשת וניתנים להצגה נקראים דפי אינטרנט, ומספר דפים השותפים לתחום מסוים יוצרים אתר. הגישה בין המחשבים מאפשרת שיתוף מידע באמצעות דפי האינטרנט.

אינפורמאגר מידע בנושאי תקשורת ומדיה שמופעל מטעם קבוצת "יפעת". (ראה ערך "יפעת) ומיועד למינויים. המאגר מבוסס על מערכת אינטרנטית המאפשרת איתור, ניתוח ועיבוד מידע תקשורתי ועסקי וכן העברת הודעות לעיתונות באמצעות sms, email ופקס, יצירת רשימות תפוצה, מציאת גורמי תקשורת עפ"י פילוח לפי שם, גוף התקשורת, נושא, קהל יעד וכו'. משרדי ציבור נוהגים להשתמש במערכת זאת. www.infor.co.il

אסטרטגהאדם העוסק בתכנון הדרכים והמהלכים להשגת המטרות, אותן לאו דווקא מגדיר האסטרטג, בתחומים שונים, כגון שיווק, מדיניות, צבא ועוד רבים אחרים

אסטרטגיהתוכנית פעולה מחושבת שמטרתה להשיג יעד ספציפי.

אסטרטגיית יחסי ציבורקביעת יעדים ומטרות והגדרת הדרכים למימושם. אסטרטגיית יחסי ציבור מתייחסת ליעדים ומטרות הלקוח בתחום התקשורת. מה שואף הלקוח להשיג באמצעות התקשורת, באילו אמצעי תקשורת יש להיעזר בכדי להשיג את המטרות שנקבעו וכדומה. גיבוש האסטרטגיה יוביל את העשייה התקשורתית לכיוון ברור ויסייע במימוש היעדים אותם שואפים להשיג באמצעות התקשורת.

אמברגו עיתונאימנהג נפוץ בעיקר לפני מסיבות עיתונאים המכונסות על ידי דוברים או משרדי יח"צ, כאשר הכוונה לאסור פרסומו של מידע או מהלך על ידי כלי תקשורת אחד לפני אחר. המטרה ליצור פרסום אחיד ומתוזמן בכול ערוצי התקשורת. כדוגמא נהוג כי העיתונאים מקבלים את דו"ח מבקר המדינה לפני פרסומו, לצורך הכנה אך אינם מפרסמים אותו עד מועד האמברגו המוסכם מראש.

אתיקה עיתונאיתכללי המוסר העיתונאי, במסגרת אחריות ציבורית של אנשי התקשורת. מחויבות לאמת ודיוק, הגינות, שמירה על חופש העיתונות וחופש הביטוי תוך נאמנות לכבוד האדם.

אתר אינטרנטאוסף דפי אינטרנט המקושרים ביניהם, ולרוב בעלי תחום משותף. דפי האינטרנט מוחזקים בשרת, אשר יכול 'לארח' מספר רב של אתרי אינטרנט. בדרך כלל לכל אתר אינטרנט מנהל אתר, הקובע את סדר הדפים, תוכנם ועוד. כיום ידוע על למעלה מ-80 מיליון אתרי אינטרנט ברחבי הרשת העולמית. 

  ב

בידול אסטרטגיכחלק מפעולות המיתוג של אדם, חברה או מוצר נעשה ניסיון לתת לאובייקט מאפיינים יחודיים השונים  מאובייקטים אחרים הקיימים בשוק ומתחרים מולו על אותו קהל יעד. הבידול נעשה במכוון על מנת להבליט את האובייקט מעל מתחריו כחלק מהאסטרטגיה למיצובו בעיני הציבור כטוב יותר, איכותי יותר, או כל  תכונה אחרת בהתאם לאסטרטגיה הכללית.

ביקורתסקירה, ניתוח והצבעה על ליקויים. קיימים סוגים רבים של ביקורות ביניהן ביקורת אומנות, ביקורת מסעדות וכדומה. אחד מתפקידי התקשורת הינו העברת ביקורת על נושאים אשר אינם מתנהלים נכונה או שיש בהם פגיעה בציבור או אי צדק. 

בית סוקולובמקום מושבה של אגודת העיתונאים. בבית סוקולוב מתקיימות פעילויות עיתונאיות בשגרה ובעיקר בתקופות חריגות יותר, המצריכות סיקור תקשורתי נרחב כמו בעת מלחמה. בית סוקולוב משמש גם כאולם כנסים, מקום לכינוס מסיבות עיתונאים ואף כגלריה לתערוכות אמנות זמניות.

בלוגאתר אינטרנט שבו נכתבות רשומות ("פוסטים" ע"ע) העוסקות בחוויות, חדשות ומאמרים, אשר תכניהם גלויים לגולשי האינטרנט לשם קריאה ולתגובה. תיוג הרשומות בבלוג מאפשר סיווג קטגוריות, דבר המקל על מציאת הבלוג בעת חיפוש הקטגוריות המתאימות באינטרנט. שימוש בבלוגים המוצעים על ידי גוגל מאפשרים את קידום התוכן שנוצר במנועי החיפוש השונים ובכך מביאים לחשיפה ניכרת. הבלוג מאפשר לארגון לדבר עם קהלי היעד שלו "מעל" כלי התקשורת המסורתיים וללא סינון, ולהעביר את המסרים שברצונו להעביר.

בעלות צולבתמושג בתחום התקשורת המסמל שליטה של אדם או של חברה על כמה אמצעי מדיה בו זמנית, ואף בעלות על חברות בתחומי פעילות המשיקים לתחומי פעילותה של התקשורת. לדוגמא בעלות של חברה אחת על עיתון, ערוץ טלוויזיה, חברת פרסום וחברת סלולר. תומכי הבעלות הצולבת טוענים כי ביכולתה לעודד תכנים איכותיים במגוון רחב של אמצעי תקשורת. המתנגדים טוענים לצנזורה ופיקוח על תכנים באמצעי התקשורת אשר עלולים להיגרם בשל ניגוד אינטרסים של הבעלים. כך לדוגמא בעל חברת תקשורת אשר בבעלותו גם אחוזים בחברת תעופה ימנע פרסום תחקיר שלילי בערוצו על אותה חברה.

ברווז עיתונאיידיעה ללא ביסוס עובדתי, המתבססת לרוב על שמועות או הפצה בזדון של מידע לא אמין.

בריף לקוחאוסף פרטי הלקוח הנחוצים לבניית תיק עבודה על ידי משרד היח"צ או הפרסום. את הבריף נהוג לבנות בשיתוף פעולה עם הלקוח והוא כולל את כל המידע הקשור ללקוח, תחום עיסוקו, מוצריו וערכיו.ומהווה כלי לבניית מערך יחסי ציבור יעיל.

ברנז'ההאיגוד הלא רשמי של עולם התקשורת, חברים בו מובילי דעה, פרשנים, עיתונאים, פרסומאים, אנשי יחסי ציבור, דוברים ועוד. לחברי הברנז'ה שפה משותפת, הן בשל תחום עיסוקם המשותף או המשיק, והן בשל הקשרים והחברויות האישיות הנוצרות בה.

  ג

גוגלמנוע חיפוש המאפשר מציאת תוכן באתרי אינטרנט. אזכורים רבים של גוף מסויים באתרי אינטרנט שונים, מעלים את אותו הגוף כתוצאה של מילות חיפוש שונות, דבר המקדם אותו בתודעה ובמנוע החיפוש.

גזרי עיתונותהפרסומים אשר משרד יחסי הציבור מאתר ואוסף עבור לקוחותיו. חלק מגזרי העיתונות נאספים על ידי חברות אשר זהו תחום עיסוקן (ראה ערך יפעת), וחלקם נאספים באופן עצמאי על ידי המשרד. גזרי עיתונות אלו מועברים אל הלקוח, והם המרכיבים את תיק פרסומיו.

ג'סטהמחווה, טובה, מעשה של רצון טוב. עם השנים השתרש ביטוי זה גם אל עולם התקשורת, כאשר קשרים בין אנשי תקשורת לאנשי ציבור, אנשי עסקים ואחרים הפכו פתח לפרסום כתבות חיוביות כאות תודה לקיום קשרים אלו. לרוב מאופיינים פרסומים אלו באופי חיובי מובהק.

  ד

דד לייןדד- ליין – תאריך יעד - הינו תאריך אחרון להגשת כתבה או אייטם לקראת פרסומם או העלתם לרשת.

דובראדם או גוף המופקד על ייצוג של ארגון או איש ציבור בפני התקשורת. הדובר מעביר את המסר של הגוף, מייעץ בהיבטי מדיניות תקשורתית ובהשלכות של החלטות הגוף, ומהווה כתובת לפנייה מצד התקשורת.

דיוור ישירכלי שיווקי, הפונה בפניה אישית וישירה לקהל יעד ממוקד.  הפניה יכולה להעשות הן בדואר אלקטרוני והן במשלוח דואר רגיל. בעבר, ניתן היה לדוור דואר אלקטרוני באופן ישיר וגם חופשי, אך עם ריבוי התלונות והמודעות לגבי "דואר זבל" תוקן החוק וכיום התנאים למשלוח דואר מוגדרים בחוק ועבירה עליהם עלולה להטיל על השולח סנקציות.

דיסאינפורמציההפצה מכוונת של מידע שקרי ומטעה על ידי צד אחד במטרה להציג  למתחרים תמונה מעוותת של המציאות. דיסאינפורמציה תעשה בדרך כלל בערוצים בהם מצפה המתחרה לקבל מידע אמיתי ותגרום למידע השקרי להיראות אמיתי  ואמין.

דעותבתרגום מילולי הכוונה להשקפות, תפיסות, מחשבות וכדומה. בתחום התקשורת הכוונה לסגנון כתיבה עיתונאי באמצעותו מביע הכותב את דעותיו, השקפותיו, עמדותיו וכו'. בעידן התקשורת הדיגיטלית ניתן משתמשים עיתונאים רבים ב"בלוגים" באינטרנט (ראה ערך בלוג) בכדי לפרסם את דעותיהם בנושאים השונים.

  ה

האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברותזהו האיגוד המקצועי של ענף יחסי הציבור והדוברות בישראל, הכולל בתוכו למעלה מ-400 חברים העוסקים בתחום יחסי הציבור בארץ . האיגוד הישראלי חבר באיגוד הבינלאומי ליחסי ציבור יחד עם 100 ארצות נוספות. בין מטרות האיגוד הישראלי ליחסי ציבור  קידום רמתם המקצועית של החברים בו, שמירה על קיום האתיקה המקצועית  ואיגוד החברים בו לפעילויות משותפות.

האריה השואגכחלק ממטרות האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות מתקיימת מדי שנה התחרות למצוינות ביחסי ציבור, העונה לשם האריה השואג. התחרות שמה לה למטרה לקדם את מקצוע יחסי הציבור ותדמיתו בעיני הקהילה העסקית בפרט, והציבור כולו בכלל.

הדלפההעברת מידע לכלי התקשורת תחת מעטה סודיות או חוסר רשמיות. מונח נפוץ בשפה המקצועית של עולם התקשורת, המשמש לאפיון הודעה המתפרסמת באופן לא רשמי וללא ציון של מקור ההודעה.

הודעה לעיתונותהדרך המקובלת להעביר מידע לכלי תקשורת - עיין ערך קומוניקט

הפצההרבה מעבודת היח"צנים מורכבת מהפצת מידע, הקשור ללקוחותיהם או מוצריהם, לגורמים רלוונטיים. ההפצה היא לרוב של הודעות לעיתונות בנושאים שונים כמו מוצר חדש, פעילות עסקית, אירוע השקה, הזמנה לימי עיון וכדומה.

הצלבת מידעשיטת עבודה הנהוגה בקרב אנשי תקשורת, הכוונה לבדיקה ואימות של מידע המתקבל ממקור אחד בעזרת מקורות אחרים. ככול שהמידע רגיש יותר נדרשת הצלבת מידע מעמיקה יותר, על מנת להימנע מפרסום שגוי והסתכנות בתביעות דיבה וכדומה

השקההצגת בכורה למוצר, גוף, שרות או אתר. מדובר במפגש ראשוני בין הגורם החדש ובין הציבור ועל כן ישנה חשיבות מרובה לרושם הראשוני אשר ישפיע על המשך הפעילות עם אותו גורם.

הרשות השנייה לרדיו וטלוויזיההרשות היא הגוף הרגולטורי האחראי מטעם המדינה לפיקוח על השידורים המסחריים בישראל.  תפקידה נע בין הענקת זיכיונות לקיום שידורים מסחריים, קיום השידורים באמצעות בעלי זיכיון ופיקוח על הזכיינים ועל התכנים המשודרים.

התכתבותיצירת קשר בכתב, באמצעות דואר אלקטרוני או דואר רגיל. כיום, רוב ההתכתבויות מתבצעות דרך המייל, בשל היתרונות הברורים של דרך זו כמו מהירות, עלות נמוכה ועוד.

התקשרותיצירת קשר באמצעות כול אמצעי תקשורת שהוא, כגון טלפון, דואר אלקטרוני וכדומה. התקשרות מיוחסת גם לתקשורת אישית בה יוצר אדם אחד קשר עם אדם שני.

  ח

חדשות רכות / חדשות קשותלקטגוריית החדשות הרכות משתייכים סיפורים או הודעות לעיתונות בעלי ערכיות חדשותית נמוכה, לעומת קטגוריית ה"חדשות הקשות" הכוללת ידיעות אקטואליות,בעלות חשיבות וערכיות חדשותית גבוהות מאוד, המצדיקות ואף מחייבות פרסום מידי.

חופש העיתונותאחד מעקרונות היסוד בכול מדינה דמוקרטית. חופש העיתונות משמעו אי תלות התקשורת בשלטון ומוסדותיו. אין הכוונה להציב את התקשורת מעל לחוק, אלא להגביל בחוק את יכולת המדינה להכתיב את תכניה. חשוב לציין כי למרות היות מדינת ישראל מדינה דמוקרטית קיים בה מערך צנזורה צבאית, ייחודי, בשל הרגישות הבטחונית הקיימת באזורנו. חמשת הממ"יםמרכיבי המידע של הידיעה החדשותית המהווים בסיס לכל הודעה לעיתונות - מה, מי, מתי, מדוע, מקום ומספרים בקצרה את הסיפור כולו.

חשיפהפירוש מילולי: הבאת דעה, עמדה, מוצר וכדומה לידיעת הציבור ובנוסף, מדד לבחינת יעילות קמפיין תקשורתי (פרסום, שיווק, יח"צ וכו'), הבוחן מהי מידת תשומת הלב הציבורית המושגת על ידי הקמפיין, הן על ידי חשיפה ישירה לקמפיין והן עקיפה. החשיפה אינה מבטיחה תגובה חיובית, אך מהווה תנאי ראשוני לתגובה מכול סוג.

 ט

טוויטררשת חברתית מקוונת, המאפשרת כתיבה של הודעות ("טוויטים") באורך של 140 תווים. מטרתה העיקרית הנה עדכון חברים בנושאים מעניינים ובמצב בעל החשבון. הנדרש: פתיחת חשבון משתמש, מענה על השאלה: "מה אתה עושה עכשיו", במספר מילים. הטוויטר הינו מדיום הניזון מדינמיות ודורש פרסום עדכוני סטאטוס רבים בכדי למשוך את הקוראים. הטוויטר מאפשר להגיב על הודעות, לעקוב אחר חדשות, להתעדכן בבלוגים מרכזיים, תזכורת לפעילויות עתידיות, חיבור ל"כפר הגלובלי".

טוקבקהגרסה האינטרנטית ל"מכתבים למערכת". הכוונה לתגובות של אנשים, המכונים בהתאמה "טוקבקיסטים", לכתבות, מאמרים וחומרים המתפרסמים באתרי אינטרנט. להבדיל מתגובות הנשלחות לעיתונים, לא עובר זמן רב מרגע שליחת התגובה ועד לפרסומה. ברוב האתרים ישנו אחראי על תכני הטוקבקים, במטרה למנוע פרסום של חומרים פוגעניים ואף כאלו המסיתים לשנאה.

טורעמודת טקסט בעיתון.

טור דעהבעבר התייחס המונח לעיתונות הכתובה בלבד, אך עם השנים זלג הביטוי וכיום מתייחס לכול הבעת עמדות ודעות על ידי אדם באמצעי תקשורת שונים, בכללם גם טלוויזיה, רדיו ואתרי אינטרנט.

טלוויזיהבניגוד לשימוש הרווח במילה, טלוויזיה היא למעשה הטכנולוגיה המשמשת לשימוש וקליטה של תמונות וצלילים. הטכנולוגיה מתבססת על שידור אותות רדיו באמצעות משדר טלוויזיה, ועל מסך מקלט הטלוויזיה, הקולט את האותות המשודרים, מפענח אותם ומתרגמם לתמונה וקול המוצגים בפני הצופה.

 

 

י

ידיעה בלעדיתידיעה המתפרסמת באמצעי תקשורת אחד בלבד. לרוב, מדובר בידיעה המתקבלת אצל הכתב עם הבטחה לבלעדיות בתמורה לפרסום ראוי של הסיפור.

יוזמהפעולה או צעד ראשוני בכול תחום שהוא. התהליך הפעיל הראשון, גם אם רק בכוח המוח. למעשה, ניתן לראות ביוזמה כשינוי מכוון, חדשני וממוקד.

יועץ תקשורתנהוג לחשוב כי יועץ תקשורת הינו שם נרדף לאיש יחסי ציבור, דבר אשר לעיתים הוא גם נכון. אך ברוב המקרים תפקיד יועץ תקשורת הוא ללוות את לקוחותיו ולהנחות אותם בהתנהלותם מול התקשורת. לרוב יועץ התקשורת אינו יוזם פעילות תקשורתית, בניגוד לאיש יחסי ציבור ולעיתים התנהלותו תיעשה מאחורי הקלעים.

יחוסציון מקור המידע בכתבה או בידיעה עיתונאית.

יחסי ציבור/ יח"צ/ יחצנותיחסי ציבור, ובראשי תיבות יח"צ, מכאן השם יחצנות. תחום פעילות בתקשורת המונים, אשר מטרתו להשפיע על הציבור או לפחות על חלקו וכך לבנות או לשמור על מוניטין האיש או החברה בשמה נעשית הפעילות היחצנית. יחסי ציבור אמנם מזכירים את תחום הפרסום במטרה, אך לא בדרך. כך לדוגמא ירכוש משרד פרסום מקום בעיתון לפרסום לקוחותיו, ואילו משרד יחסי הציבור ינסה לעניין את העיתונאי בלקוחותיו בכדי שאלו יכניסו כתבה אוהדת לעיתונם.

יחצןהעוסק ביחסי ציבור. לרוב העוסק בתחום זה הינו אדם בעל יכולת לייצר עבור העיתונאים מידע רלוונטי ממאגר לקוחותיו. יחצן מוצלח מתחזק קשרים רבים עם אנשי תקשורת, ופועל במגוון דרכים שונות  ולעיתים אף משונות, במטרה להסב את תשומת ליבם ולייצר כתבה עיתונאית עבור לקוחותיו, ביניהן הודעות לעיתונות, ארגון פעילויות המושכות עניין, ספינים תקשורתיים ועוד.

ייעוץ שיווקיתהליך ייעוצי אשר מטרתו שיפור וייעול הפעילות העסקית של החברה כגון העלאת המכירות, הגברת המודעות לפעילות העסק ועוד.

יפעתקבוצת יפעת עוסקת באספקת מידע מנותח ומעובד, איתור, ניתוח ועיבוד מידע תקשורתי ועסקי, ומשרתת לקוחות עסקיים, מוסדיים ופרטיים. קבוצת יפעת חברה ב – FIBEP, האיגוד הבינלאומי של ספקי מידע מתקשורת ומספקת ללקוחותיה מידע תקשורתי ועסקי גם מחו"ל בזמן תגובה מיידי. משרדי יחסי הציבור משתמשים בשירותי החברה בין השאר בכדי לבצע סקירות מדיה ולאתר פרסומים הנוגעים ללקוחותיהם.

ירחוןעיתון היוצא לאור אחת לחודש. מרבית הירחונים הקיימים כיום בשוק עוסקים בתחומי עיסוק מקצועיים שונים. לצידם, ניתן למצוא ירחוני מועצות מקומיות וישובים קטנים אשר אין ביכולתם להפיק עיתון בכול שבוע, בשל שיקולים כלכליים, מקצועיים או תכניים. 

 

 כ

כיסוי תקשורתיכמות החשיפה התקשורתית לה זוכה ארגון או אישיות, ללא חשיבות האם החשיפה הינה חלק מפעילות יחצ"נית, או שמא יזומה על ידי התקשורת עצמה.

כפולת עמודיםפרסום כתבה אחת אשר אורכה נפרס על שני עמודים סמוכים בעיתון או בכתב עת. לרוב, אייטם לא יזכה בכפולת עמודים, אלא אם כן מדובר בנושא חדשותי חשוב. אייטמים בעלי אופי אישי יותר יזכו לכפולות עמודים בעיקר במוספי סוף שבוע למיניהם. באם מדובר בהליך פרסומי, חברת הפרסום תרכוש כפולת עמודים רק במידה ויש צורך בהדגשה מיוחדת, בשל העלות הגבוהה של פרסום שכזה.

כתבהעוסק באופן מקצועי בעבודת העיתונות, הן הכתובה והן המשודרת. שם נרדף לעיתונאי.

  ל

לא לציטוטחומר הנמסר לידיעת הכתב/ עיתונאי אולם בהסכמה כי שם המקור לא ייחשף - עיין ערך און / אוף דה רקורד

לוביסטהעוסק בלובינג. לרוב נשכר על ידי הקבוצה הרוצה בקידום מטרותיה בכנסת, אך ניתן למצוא גם לוביסטים הפועלים בהתנדבות בעבור מטרה הומאנית או מטעמים אידיאולוגיים. "חוק הלוביסטים", שנכנס לתקפו בשנת 2008 קובע כי לוביסטים יוכלו לפעול רק לאחר קבלת רישוי מטעם  יו"ר הכנסת, בכפוף לנשיאת תג זיהוי ייחוד ותוך הקפדה על עמידה בתקנון הכנסת. רשימת הלוביסטים בעלי היתר לפעול כשדלנים מפורסמים באתר האינטרנט של כנסת ישראל.

לובינגהעברת מידע על-ידי נציג של קבוצת אינטרס או עסק, אל מקבלי ההחלטות בממשל, במטרה להשפיע על החלטותיהם. מטרת הלובינג, קידום האינטרסים  של הקבוצה בכנסת ובממשלה, על-ידי גיוס תמיכה בקרב מקבלי ההחלטות, לצורך השגת יעדים מוגדרים בנושא החשוב לארגון.

  מ

מאמרחיבור או דיון בנושא מסוים, הנכתבים לשם פרסום. כתיבת המאמר משמשת לרוב להצגת עמדותיו של הכותב בנושא מסוים. מאמרים מתפרסמים בשלל אמצעי התקשורת הכתובים, כגון עיתון, אתר אינטרנט ואף ספרים המכילים אוסף מאמרים העוסקים כולם בנושא או בתחום אחד. מאמר המביע עמדה מסייע לקדם נושא העומד על סדר היום ומסייע למתג את כותב המאמר כמומחה בתחומו.

מאמר דעהעיין ערך טור דעה

מאמר מערכתטקסט הפורס בפני הקורא את דעות ועמדות מערכת העיתון. מאמרי מערכת מתייחסים לנושאים העומדים על סדר היום הציבורי במגוון רחב של תחומים, החל מהתחום המדיני ועד התחום החברתי. בעבר, השתדלו העיתונים להציג עצמם כאובייקטיביים לחלוטין, אך עם התפתחות התחום היה ברור לכולם כי אין הדבר אפשרי, וכי כתבים הם בני אדם אשר אינם מסוגלים לנתק עצמם לחלוטין מהמדינה והחברה אותה הם מסקרים. לכן, על מנת לשמור על רמה גבוהה ככל הניתן של אובייקטיביות חושפת מערכת העיתון את עמדותיה במספר תחומים.

מדור אישיטור המתפרסם על בסיס קבוע, המכיל את עמדות, דעות וחוויות הכותב. מדור אישי כתוב בסגנונו הייחודי של הכותב, המייחד אותו מכותבי מדורים אישיים אחרים.

מוניטיןהרושם הכללי שנוצר על אדם, חברה או ארגון, בעיני הזולת. המוניטין הינו חלק מהתדמית הכוללת של אותו אובייקט. לרוב, מוניטין מתאר קווים כללים בלבד, ולא תמיד משקף את המציאות מאחר ויש ומוניטין מסתמך על שמועות לא אמינות.

מוסףתוספת לעיתון בצורת כתב עת. לרוב המוסף יכיל מידע בנושאים ספציפיים (מוסף בריאות, מוסף תיירות, מוסף ספורט), או שייכתב באופי שונה (מוסף חג, מוסף סופ"ש). חלק מהמוספים הם קבועים – ומצורפים לעיתון על בסיס קבוע (שבועי/ חודשי/ שנתי) אחרים הם מוספים חד פעמיים לקראת כנס או הפקה חד פעמית של מוסף מסיבות אחרות.

מוסף יומיתוספת המצורפת לעיתון יומי (כגון: מוסף כלכלה, מוסף ספורט, מוסף בריאות).

מוסף פרסומיתוספת לעיתון המכילה תוכן שיווקי ופרסומי. חזותו ועריכתו מזכירה כתב עת. התוכן במוסף הפרסומי מפורסם תמורת תשלום, ולכן התכנים הקיימים בו מהווים לרוב דברים מטעם, ומידת האובייקטיביות שלהם הינה בהתאם.

מוסף שבועיתוספת לעיתוני סוף השבוע (כגון:  שבעה ימים, The Marker Week, סופשבוע ועוד). מוספי סוף השבוע מכילים יותר כתבות צבע ותוכן מעמיקות מאשר בעיתונות היומית, וניתן למצוא שם גם יותר טורי דעות, תחקירים וכדומה. 

מועצת העיתונותגוף שמטרתו פיקוח על כללי האתיקה של העיתונות והתקשורת בכלל במדינת ישראל ושמירה על חופש העיתונות. המועצה מורכבת מנציגי העיתונות והציבור ומעורכים ומו"לים של העיתונים (לאחרונה כוללת מועצת העיתונות גם את איגוד האינטרנט).

מותגמונח הלקוח מעולם השיווק. מותג הוא מוצר או אוסף מוצרים, חברה, שירות וכדומה המובדלים משאר המתחרים בשוק באותו הנושא. המותג הוא מכלול הבטחות ייחודיות, המעניקות לו ערך מוסף שאין לאחרים, וההופכות אותו לנחשק יותר על ידי הקהל, גם תמורת מחיר גבוה יותר.

מידעוןעיתון חדשות המופק באופן עצמאי על ידי חברה או ארגון (או משרד יחסי הציבור שלהם). המידעון מופץ לעובדי החברה עצמה, ולקהלי יעד מוגדרים שלה, לרוב קהלים הקשורים לתחום עיסוקה כמו ארגונים מקצועיים. כיום, ניתן למצוא מידעונים מודפסים, או כאלה המופצים דרך האינטרנט. עם כניסת "חוק הספאם" לתקפו, מחוייבים מפיצי המידעונים לקבל אישור מהנמענים על הסכמתם לקבל את המידעון.

מיצובדימוי של גוף, מוצר או אדם, אשר נצרב בתודעתם של בני אדם. הגדרת מעמד תדמיתי שיווקי של האובייקט, בפני הציבור. מיצוב נוצר באמצעות אסוציאציה בין המוצר ובין דבר מוכר- השוואה בין המוצר ובין גורמים מוכרים אחרים מכורח האסוציאציות, כך שהציבור ייחס למוצר תכונות דומות לגורם ההשוואה האסוציאטיבי.

מיתוגפעולה לקביעת מערכת סימני הזיהוי החיצוניים של מוצר, המבדילים אותו מן המוצרים המתחרים, כמו קישור צבעים מסוימים למוצר. תהליך המיתוג לרוב אורך זמן, אך הוכח כיעיל. מוצרים הנחשבים למותגים בתחומם לרוב מחירם גבוה יותר, וחלקם אף נחשבים לעיתים לסמלי סטאטוס (למשל שעון של רולקס לעומת שעונים אחרים).

מיתוג אישישיווק של אישיות מסוימת, להבדיל ממוצר, אשר עיקר מטרתה לבדל ולבנות זהות ייחודית עבור אותה אישיות. כך לדוגמא מיתוג אישי של רופא מסוים מטרתה למתג אותו כמומחה בתחום. מיתוג אישי נעשה בעזרת שימוש יצירתי בכלי התקשורת השונים הן  התקשורת המקצועית והן כלי תקשורת אחרים הכוללים גם כלי מדיה אינטרנטיים שונים.

מסיבת עיתונאיםהתכנסות של עיתונאים המסקרים תחום עניין מסוים, במטרה לקבל הסבר או דיווח מפי מוסמך בנושא. המסיבה יכולה להיות מכונסת מטעם איש יחסי ציבור, מטעם יועץ פרלמנטארי, חברה מסוימת ועוד. מסיבת עיתונאים רשמית מחויבת להיערך בתיאום עם אגודת העיתונאים, וכול המידע הנמסר בה הוא לייחוס ולציטוט. כיום ניתן לקיים מסיבות עיתונאים וירטואליות, דרך האינטרנט.

מסריםמה בעצם החברה רוצה להגיד לקהל היעד שלה. החלטה זו הינה חלק ניכר מתהליך בניית אסטרטגיה תקשורתית. קביעת מסרי החברה נעשית בהתאם לפעילותה ומוצריה, אך תוך התחשבות גדולה בקהל היעד של החברה.

מערכתה'משרד' של עובדי התקשורת. לכל אמצעי תקשורת משרד ראשי הנקרא מערכת. במערכת יושבים לרוב העורכים, עובדי המערכת, מעצבים גרפיים ועובדי מזכירות. רוב הכתבים אינם נמצאים כמעט במערכת ועובדים מהבית או מהשטח, למעט ישיבות מערכת.

מקומוןעיתון מקומי, המתמקד באירועים מקומיים או רלוונטיים עבור המקום. מרבית המקומונים בארץ מופצים בימי חמישי או שישי. ישנם מקומונים הפועלים כחלק מרשתות (מקומוני זמן – של רשת מעריב, מקומוני ידיעות של רשת ידיעות תקשורת ומקומוני העיר של רשת שוקן) וישנם מקומונים פרטיים בבעלות פרטית.

מרקוםראה ערך תקשורת שיווקית

  נ

נותני שירותההגדרה של נותני שירות הינה רחבה ונוגעת כמעט לכל תחום עיסוק. למשרד יחסי ציבור מספר נותני שירות קבועים מולם הוא עובד. נותני שירות עיקריים מולם עובד משרד יחסי ציבור הינם נותני שירות בתחום הגרפיקה, אינטרנט, מחשבים, דפוס, צילום ורבים אחרים.

ניהול משבריםכלי המאפשר לארגון למזער ואף למנוע נזקים בעת משבר, לדוגמא בעת שעיתונאי פונה ומבקש תגובה לכתבתו העומדת להתפרסם בקרוב ועלולה לחשוף מחדל, התמודדות עם תלונה על הארגון, או מניעת פרסום לא רצוי. ניהול משברים נכון נעשה בד"כ בעזרת צוות כולל של יעוץ תקשורתי ויעוץ משפטי על מנת למזער נזקים בכל החזיתות.

עיתונות מקצועיתהכוונה לעיתונים העוסקים בתחום מוגדר, ופונים לקהל יעד המתעניין בתחום הסיקור. עיתונים אלו פונים הן לאנשים שמחפשים להרחיב את הידע המקצועי שלהם, וגם לאלו המחפשים להעשיר את תחביביהם. עם השנים הפך תחום זה לרחב ביותר המכסה מספר רב יותר של נושאים.

ס

סוכנות ידיעותארגון המספק תוכן חדשותי לאמצעי התקשורת. קיימות סוכנויות בעלות אופי מסחרי, ויש הפועלות מטעם ממשלות לצורכי הסברה. הסוכנות מעסיקה אנשי מקצוע הפזורים בכל העולם, ומפיקים תכנים חדשותיים אותן מפיצה הסוכנות תמורת תשלום. לרוב אמצעי התקשורת כלכלי יותר לרכוש את הידיעות מלהציב אנשי מקצוע מטעמם במקומות מרוחקים.

ספין תקשורתימידע תקשורתי יזום המופץ לתקשורת על ידי אישים, גופים ציבוריים ותאגידים המסוקרים על ידי כלי התקשורת בהקשרים בהם אינם מעוניינים בחשיפה, או בדרך שלילית. מטרת המידע להסית את תשומת הלב התקשורתית ובעקבותיה גם את דעת הקהל אל אובייקט אחר.

סקופידיעה חדשותית מפתיעה, ייחודית או מרעישה, שנחשפה בבלעדיות ע"י גוף עיתונאי והינה בעלת ערך חדשותי גבוה. השימוש במונח כתגלית, נושא חדשני, גלש מתחום התקשורת גם לתחומים רבים אחרים.

סקרכלי מחקרי המודד תכונה במדגם והכללת הממצאים על האוכלוסייה כולה באמצעות כלים סטטיסטיים. בתחום התקשורת נוטים לבצע סקרים במטרה להגדיר קהל יעד, לבחון אפקטיביות של הליך פרסומי או שיווקי ועוד. סקרים הם מידע חשוב שעשוי לעניין את כלי התקשורת ולכן ניתן לעשות שימוש בכלי זה לצורכי הודעות לעיתונות.

 ע

עורך ראשימערכת העיתון או הטלוויזיה מורכבת ממספר רב של כתבים ועובדי הפקה. בדרך כלל, נהוג לחלק את המערכת על פי נושאי עיסוק כמו דסק חדשות חוץ, דסק לענייני ערבים ועוד. בראש כול דסק עומד עורך, אשר קובע בסופו של יום מה יפורסם ומה לא. על עורכי המשנה אחראי עורך ראשי אחד. במסגרת תפקידו העורך הראשי מעניק את האישור הסופי לאייטמים המסוקרים, בוחנם לפני פרסום ומספק מענה מקצועי לדילמות המתעוררות במהלך העבודה, אשר אין ביכולת העורכים מתחתיו לקבוע בנושא. 

עיתונות מקצועיתהכוונה לעיתונים העוסקים בתחום מוגדר, ופונים לקהל יעד המתעניין בתחום הסיקור. עיתונים אלו פונים הן לאנשים המבקשים להרחיב את הידע המקצועי שלהם, וגם לאלו המחפשים להעשיר את תחביביהם. עם השנים הפך תחום זה לרחב ביותר ומכסה מספר רב יותר של נושאים. 

עיתונות צהובההשם בדבק בעיתונות העוסקת בעיקר ברכילות, שערוריות, סקנדלים וכדומה. סגנון הכתיבה והעריכה בעיתונים מסוג זה פונים לרגשות ויצרי הקוראים. עיתון המציג עיתונות צהובה מכונה "צהובון". עיתונות צהובה מתייחסת אל עצמה כעל מוצר מסחרי בעל מטרות כלכליות בלבד המושגות על ידי אמצעים בידוריים.

 עיתוניםכתב עת הרואה אור, על פי רוב בתדירות קבועה ובדפוס. ההתפתחות הטכנולוגית הובילה את מדיום העיתונות הכתוב להסתגל לשינויים בהרגלי הצריכה ולכן ניתן היום למצוא מהדורות עיתונים מקוונות באינטרנט. לרוב מדובר בגרסא מקוונת של העיתון המודפס, הכוללות גם תכנים נוספים אשר אינם מגיעים לדפוס, עדכונים ומבזקי חדשות המתעדכנים כל הזמן באתר האינטרנט. במקביל קיימים כיום גם עיתונים מקוונים להם אין כול גרסא מודפסת.

ערוצי מדיההכוונה לשלל אמצעי תקשורת הקיימים במגוון מדיות שונות כגון טלוויזיה, רדיו, אינטרנט וכדומה.

  פ

פובליציסטיקהז'אנר עיתונאי הכולל בעיקר מאמרים וטורי דעות. כותבים פובליציסטיים אינם מתיימרים לאובייקטיביות, ולרוב כותבים על נושאים הקרובים לליבם, או על נושאים לגביהם גיבשו דעה אישית. הז'אנר נחשב לחופשי יחסית ונטול חוקי כתיבה, ולכן ניתן למצוא בקרב הפובליציסטים לא פעם שימוש בהומור, ציניות ועוד.

פייסבוקרשת חברתית אשר החלה את דרכה כרשת חברתית אמריקאית, אך עד מהרה הפכה לרשת חובקת עולם ופופולארית במיוחד. האתר הינו חינם לכל המשתמשים, וכיום רשומים בו מעל ל-350 מיליון משתמשים. בשל הפוטנציאל הרב להגעה לציבור רחב של אנשים, האתר החל במהרה לשמש כאמצעי תקשורת המנוצל לצורכי פרסום ושיווק, ואף ליצירת קשר בין נבחרי ציבור לבין קהל בוחריהם.

פפראציכינוי לצלמי מפורסמים, ביניהם שחקנים, זמרים ואף אישים בכירים כגון פוליטיקאים. השם לקוח מסרטו של פליני "לה דולצ'ה ויטה", שבמרכזו צלם העיתונות סניור פפראצו.

פרו בונומתן שירות כגון- סיוע משפטי, ייעוץ תקשורתי או כלכלי למען הציבור ללא תשלום או תמורה כלשהי. בין הצדדים קיימת התחייבות הדדית, למעט מתן התמורה על השירות.

פרילנסרמונח הלקוח מהשפה האנגלית ומשמעו עובד עצמאי המספק שירותים מקצועיים בתחום עיסוקו, מבלי להיות מועסק באופן קבוע על ידי גוף כזה או אחר. פרילנס היא שיטת העסקה נפוצה בתחום התקשורת.

ק

קהל יעדעל מנת להפוך כול פעילות עסקית, כלכלית וכמובן תקשורתית, לפעילות מוצלחת חשוב לפני הכול להגדיר אל מי מכוונת הפעילות, מי הוא הקהל אליו מיועדת הפעילות. בתחום התקשורת הגדרת קהל היעד קריטית לתכנון הקמפיין התקשורתי עבור הלקוח. הגדרת קהל היעד קובעת באילו אמצעי תקשורת כדאי לפרסם את תכני הלקוח, אילו תכנים לפרסם ועוד.

קומוניקטהודעה לתקשורת- ידיעה מטעם גוף רשמי המועברת לכתבים ונמסרת לידיעת הציבור באמצעות כלי התקשורת.

קומוניקציהתקשורת בלועזית. עיין ערך תקשורת. 

קידום אתריםמעבר למטרה הברורה: להופיע ראשון במנועי חיפוש כגון גוגל, קידום אתרים הינו תהליך מורכב, ולרוב מורכב משלושה תהליכים. התהליך הראשון הינו הגדרת קהל היעד- מיהם האנשים שאנו רוצים שיכנסו לאתר וכיצד אנו מביאים אותם לאתרנו ולא לאתר המתחרה. בהמשך, יש לכתוב נכון את תכני האתר כך שיכילו את שלל מילות החיפוש אשר קיים סיכוי שינסו למצוא אתכם בעזרתן, ודרך כך יביאו להשגת דירוגים גבוהים במנועי החיפוש.

קידום מכירותכלל הדרכים, האמצעים וההחלטות המגדירים את הדרך לקדם מוצר לשוק. הייחוד של קידום המכירות משאר פעילויות המקדמות מוצרים היא שבדרך זו מדובר על אמצעי קידום אשר אינם מערבים מדיה תקשורתית כזו או אחרת, פרט לתקשורת בינאישית. קידום המכירות נעשה לרוב באמצעות אינטראקציה בלתי מתווכת בין המוצר או מוכרו לבין הלקוח כמו חלוקת פלאיירים, הטבות ומוצרים במתנה, עריכת ימי עיון, כנסים וכדומה.

קישוריםקטע מסומן בדף אינטרנט, אשר לחיצה עליו באמצעות העכבר תוביל ליעד אחר באותו דף האינטרנט, או לדף אינטרנט אחר. קיימים סוגים שונים של קישורים כגון: קישורים פנימיים, קישורים לתמונות, קישורים חיצוניים, קישורים לקבצים כמו וורד ועוד רבים אחרים. הקישורים פועלים בצורה המזכירה אסוציאציות ולכן בזכות הקישורים ניתן להתחיל את החיפוש באינטרנט בנושא אחד ולסיים אותו בנושא אחר לגמרי.

קשרהרבה מעבודת יחסי הציבור נשענת על קשרים אישיים בין עובדי משרד היח"צ לבין אנשי התקשורת. לא מדובר דווקא על שיתוף פעולה הנשען על קשרי חברות בלבד, ההפך הוא הנכון. מדובר בקשרי עבודה הדדיים, הנבנים בעקבות שיתופי פעולה מוצלחים.

קשרי עיתונותקשר רצוף עם עיתונאים המבוסס על היכרות ושיתוף פעולה מקצועי, שיצרו לאורך השנים מערכת של אמון והערכה. המטרה היא נוכחות קבועה בכלי התקשורת השונים וחשיפה לקהלי היעד המתאימים, המסייעות ליצירת מוכרות ונראות למוצרים ולשירותים, להבלטת העסק או הארגון בשוק תחרותי ולבניית מותג חזק ובעל שם.

  ר

ראיוןשיחה בין איש התקשורת לבין המרואיין- נושא העניין, או בעל הידע בנושא הראיון. השיחה אמנם מתנהלת בצורת דו-שיח, אך תפקיד איש התקשורת להפנות שאלות אל המרואיין במטרה לשאוב ממנו את המידע אשר ברצונו להביא לידיעת הציבור. אין הכוונה רק למידע מקצועי, אלא גם לדעות אישיות, תחושות ועוד, תלוי בנושא הכתבה לשמה נערך הראיון.

ראשוניותהעברת ידיעה באופן מוגבל, כך שתעניק חשיפה ראשונית לכתב או אמצעי תקשורת אחד. נהוג להתהדר בחשיפה שהיא ראשונית, מאחר וזו לרוב מעידה על התנהלות מקצועית, קיום מקורות פנימיים ואמינים ועוד. ידיעות ראשוניות בדרך כלל מובילות לפרסומים נוספים באמצעי תקשורת אחרים.

רבעוןהמונח רבעון פשוטו כמשמעו רבע של דבר מסוים. בתחום התקשורת הכוונה לכתב עת היוצא אחת לשלושה חודשים, כלומר כל רבע שנה.

רדיולמרות האסוציאציה הראשונית, המושג רדיו מתייחס לכלל האמצעים והטכנולוגיות המשמשים להעברת מידע באמצעות גלי רדיו. כיום, נהוג בעיקר לייחס את המושג להעברה של קול, אך גם העברת תמונה יכולה להיעשות באמצעות גלי רדיו.

רשות השידוררשת השידור הממלכתית של ישראל, מפעילה את ערוצי הטלוויזיה והרדיו הממלכתיים בישראל. הרשות פועלת מכוח חוק רשות השידור המחייב אותה לשדר תכניות בידור, חברה וכלכלה, תרבות ומדע, ולשקף בהן את הישגי המדינה, לטפח אזרחות טובה, לחזק את הקשר עם המורשת היהודית ולתת ביטוי לכל שבטי העם.

רשת תקשורתשני מכשירים ויותר, ולא רק מחשבים, המחוברים ביניהם וביכולתם להעביר נתונים האחד אל השני נחשבים לרשת תקשורת. רשת התקשורת המוכרת, הרחבה  והנפוצה ביותר כיום בעולם היא רשת האינטרנט.

רשתות חברתיותרשת חברתית הינה קבוצת אנשים שמתקיים ביניהם קשר על בסיס מכנים משותפים להם. רשתות חברתיות יכולות להתבסס על תחומי עניין כגון זיהוי פוליטי, תחביבים, תחומי עיסוק תחומי עניין. רשתות חברתיות דיגיטליות כדוגמת facebook, Myspace טוויטר הולכות ותופסות תאוצה ככר לפעילות חברתית ענפה, בעיקר של צעירים, ולכן מהוות יעד שיווקי שחברות רבות מנסות לנצל לטובתן.

 ש

שידורהעברת אות (שידור) ממקור (משדר) ליעדו. שידור מתבצע באמצעות קו תקשורת (כמו תשתית כבלים) המשדר מנקודה אחת לנקודה אחרת, באמצעות אנטנות (כמו אנטנה סלולארית) או באמצעות לווין (שידור לוויני), ניתן לבצע שידור גם מנקודה אחת למספר רב של יעדים ועל כך מתבססים שידורי תקשורת ההמונים. 

שיווק באינטרנטשיווק באינטרנט למעשה מנצל את יתרונות המדיום, כגון תפוצה רחבה, מיקוד קהל יעד ועוד לצורכי שיווק. השיווק באינטרנט מאפשר גם לעסק הקטן ביותר להתחרות בחברות מבוססות וגדולות בכלים שווים, בעיקר בשל עלויות הנחשבות נמוכות יחסית לעומת כלי שיווק אחרים. שיווק באינטרנט כולל בתוכו בניית אתר אינטרנט, שילוב העסק באינדקסים מתאימים, שימוש ברשתות חברתיות (עיין ערך "רשתות חברתיות").

שדלןעיין ערך לוביסט

 ת

 

 

תדמיתהדרך בה נתפס אדם, חברה, ארגון או עסק בעין חיצונית. התדמית משקפת כיצד מצטייר האובייקט בעיני הציבור, ואילו דעות ומחשבות הוא מחזיק לגביו.

תוכן שיווקיהשם היפה של "פרסומת סמויה". שילוב חומר פרסומי בתכנים שונים המוצגים באמצעי התקשורת, תוך טשטוש העובדה כי מדובר למעשה בפרסום המתקבל תמורת תשלום על ידי הגוף המפרסם.

תחקיר עיתונאיעל מנת לחשוף את המידע הנסתר מן הציבור על העיתונאים לבצע תחקיר עיתונאי מעמיק במטרה לאסוף את כל הנתונים והמידע הנחוץ לפרסום הידיעה. לעיתים הרעיון לתחקיר מגיע ממקור חיצוני כלשהו ולעיתים העיתונאי עצמו יוזם את התחקיר.

תיק עיתונותמידע על איש/ חברה/ ארגון ועל מוצריהם, המיועד לאמצעי התקשורת השונים. תיק עיתונות מכיל מגוון סוגי מידע על הגוף כגון פרופיל החברה, מידע על אנשי מפתח בחברה, תחום עיסוק החברה, הישגים עסקיים וכלכליים, תמונות, לוגואים  ועוד. בין היתר, ניתן למצוא בתיק עבודות גם פרסומי עבר שהופיעו על החברה. חשוב לציין כי יש להתאים את תיק עיתונות לעיתונאי אליו הוא נשלח ולצרכים של כלי המדיה בו הוא עובד.

תחבירמערכת הכללים של שפה. הכללים מגדירים כיצד יש לבנות משפט תקין. למעוניינים לעסוק ביחסי ציבור או בשאר תחומי התקשורת, מומלץ לרכוש הבנה של מערכת זאת לפני תחילת העבודה בתחום.

תקציבאיתפקיד שנולד בעולם הפרסום וגלש לתחומי תקשורת נוספים כגון יחסי ציבור וקידום מכירות. בגדר עיסוקו התקציבאי מנהל פרויקט תקשורתי מסוג זה או אחר במטרה להשיג את היעדים אותם הגדיר עבורו הלקוח, תוך עמידה בתקציב שיועד למטרה.

תקשורתהעברת מסרים מגוף אחד לגוף אחר. איכות התקשורת תלויה בהעברת מסר ברור מהמוען, קליטתו והבנתו אצל הנמען, ואופן העברתו. "תקשורת" גם משמשת כשם כולל לאמצעי העברת המסרים, להלן כלי/אמצעי תקשורת, כגון טלוויזיה, רדיו, טלפון, אינטרנט, עיתון, טלפון, פקס, מייל וכו'.

תשדורתעיין ערך הפצה



דירוג המאמר: 0.5

תגובות למאמר מילון מונחי יחסי ציבור תגובות למאמר מילון מונחי יחסי ציבור

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר מילון מונחי יחסי ציבור. רוצה להיות הראשון? לא ניתן להגיב למאמר זה בשלב זה. התגובות סגורות.

מאמרים נוספים בנושא יחסי ציבור

ניקוי ארובות של מנדפים, כי אתה לא רוצה שהעסק יסריח
האם התקשורת נגדנו או למעננו
איך בונים אתר אינטרנט למשרד עורכי דין? - יורי גנקין
מיתוג - יש חיה כזאת
אירועי השקה- איך להשיק מוצר בסטייל
יחסי ציבור – האם זה נחוץ לי?
דוברות בעידן האינטרנט
מתנות קידום מכירות
מתנות לעובדים לראש השנה
קידום מכירות לעסקים
מוצרי פרסום ושיווק
מוצרי פרסום לקידום מכירות
מוצרי פרסום וקידום מכירות
מוצרי פרסום ומתנות
יבוא מוצרי פרסום

הנך נמצא כאן: מילון מונחי יחסי ציבור.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.
דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.