אתר מאמרים
מעגל הכותבים
אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מאמרים » ספורט וכושר גופני » פעילות אירובית - מה מומלץ לכל אחד,בוא נעשה קצת סדר

פעילות אירובית - מה מומלץ לכל אחד,בוא נעשה קצת סדר

מחבר המאמר: ויקטור
פורסם בקטגוריה: ספורט וכושר גופני
המאמר נקרא 309 פעמים
תאריך פרסום: 03.06.09
גרסת הדפסה | 0 תגובות
שיתוף מאמר זה שיתוף מאמר זה


פעילות אירובית - מה מומלץ לכל אחד,בוא נעשה קצת סדר

יתרונותיה של פעילות אירובית
פעילות אירובית משפיע על ייעול תפקודן של מערכות הלב, הריאות וכלי הדם.
תורמת להפחתה במשקל
מונעת מחלות לב וכלי דם
מורידה את לחץ הדם
מעלה את הכולסטרול הטוב
מקטינה סיכון לסוכרת
מסייעת לגמילה מעישון

משך הזמן המומלץ לפעילות אירובית

משך הזמן המומלץ נע בין 30 עד 60 דקות, תלוי בסוג הפעילות וברמת הכושר של המתאמן. לפעילות קלה כהליכה מומלץ לעשות כ- 45 עד 60 דק'. לעומת זאת, לפעילות במאמץ גבוה יותר גדול כריצה מומלץ כ- 30 דקות ומעלה. פעילות אירובית שנמשכת יותר מ- 60 דקות מגבירה את הסיכון לנזק מצטבר.חשיבה שכמה שיותר זה יותר טוב מוטעית.

דופק (עבודה) המטרה:
למתחילים: כ- 50%-60% מהדופק המרבי
לבינוניים: כ- 60%-70% מהדופק המרבי
למתקדמים: כ- 70%-80% מהדופק המרבי
הערה: לסובלים מבעיה בריאותית, מומלץ להתחיל בדופק של כ- 40%-50% מהדופק המרבי

התדירות

מומלץ, לבצע פעילות אירובית  של כ-20 דקות לפחות ביום במידה הדבר מתאפשר.
התדירות המינימאלית היא פעמיים בשבוע.
תוכנית של 3 אימונים בשבוע משפרת הרבה יותר את הכושר האירובי מאשר תוכנית של פעמיים בשבוע.

הליכה
הליכה היא פעילות אירובית טובה,מתאימה לאנשים עם כושר גופני נמוך, אנשים בעלי עודף משקל או אם יש בעיות במפרקים, כמו כאבי ברכיים וכאבי גב.
בהתחלה מומלץ לעשות הליכה לפחות שלוש פעמים בשבוע,ואם הזמן ושיפור הכושר לעבור לחמישה אימוני הליכה בשבוע.
הליכה בלבד אינה מספיקה לחיטוב הגוף. בנוסף לפעילות האירובית צריך גם עבודת כוח, כמו אימוני מכשירים או משקולות.

ריצה
ריצה היא הפעילות האירובית הקלאסית, ריצה מתאימה לכל מתאמן בכל גיל. אבל,אם לא עסקנו זמן רב בפעילות גופנית, או אם אנחנו סוחבים איתנו משקל מיותר או אם יש בעיות במפרקים, כמו כאבי ברכיים, כאבי גב ושחיקה במפרקים, לא רצוי לרוץ, עדיף להתחיל בהליכה. בנוסף לריצה צריך לעשות אימוני כוח כמו אימוני מכשירים או משקולות על מנת לפתחלשמור על מסת שריר.

קרוס טריינר
קרוס טריינר היא פעילות אירובית המדמה פעולות כגון הליכה, ריצה, טיפוס וסקי. פעילות בקרוס טריינר מומלצת למתאמנים מתקדמים ולאלה הסובלים מבעיות ברכיים משום שהלחץ שהוא מפעיל עליהן קטן בהשוואה ללחץ שמפעילה הריצה.

ספינינג
פעילות מאוד מגוונת מבחינת הקצב והמאמץ, שמתרחשת באווירה דומה למסיבה עם מדריכים צעקניים מעודדים וממריצים לאורך כל הדרך.אימון הספינינג משפר סיבולת שרירים ולב-ריאה, מחטב ונחשב לאמצעי מצוין להוצאת קלוריות.אבל בגלל השינויים בעוצמות העבודה, ייתכן שהאימון לא יענה על הצרכים הפיזיולוגיים של המתאמן. האימון בספינינג מועבר על-ידי המדריך ומאחר שהקבוצות לא הומוגניות יכולה להיות שונות גדולה ברמות הכושר של המתאמנים. בנוסף, אימון הספינינג הוא לעתים קשה מדי ביחס לרמה של המתאמן .פעילות מומלצת, מהנה ומאתגרת, אבל בתנאי שמבוצעת באופן מבוקר ומותאמת לרמת המתאמן.

אופניים

פעילות אירובית שמתאימה לכל מתאמן. גם מתאמנים עם כושר גופני ירוד ומשקל עודף יכולים להגיע ברכיבה על אופניים לאימון אירובי של שעה שלמה, בלי קושי מיוחד.

שחייה
השחייה היא ספורט מאוד בריא.בשחייה אין הפעלת עומס על המפרקים, כמו בריצה. בניגוד לפעילויות אחרות שחיה  כרוכה בהפעלת הרבה שרירים בבת-אחת .
אבל מרבית האנשים אינם מצליחים להגיע בשחייה להוצאה קלורית גבוהה, כמו בריצה או בהליכה.מכיוון ששחייה מועילה מבחינה אירובית רק למעטים, שיודעים לשחות היטב.

 אם מתאמנים לבד, בבית או בחוץ, מומלץ ונכון לבצע את האימון לאחר הדרכה מקצועית של מאמן כושר אישי

ויקטור שנקל מאמן כושר אישי
www.LifeIsGood.co.il



אודות מחבר המאמר:

ויקטור שנקל מאמן כושר אישי  במקצועו בעל ניסיון רב, חברה המציעה אימוני כושר אישיים הניתנים בבית הלקוח על ידי צוות מקצועי של מאמני כושר אישיים ובניית תפריטי תזונה  ע"י תזונאית קלינית
שירותים שתוכלו למצוא באתר הבית
תזונה
•  מאגר שאלות נפוצות בתחום התזונה
•  בניית תפריט תזונה לכל מטרה
•  מעקב אחרי הרגלי אכילה
•  תוספי תזונה למתחילים ומקצוענים

אימון כושר אישי
•  מאגר שאלות נפוצות בתחום הכושר
•  בלעדי: מאגר תרגילי כושר מצולמים עם הסבר מלא לביצוע נכון
•  אימון כושר אישי בבית הלקוח בכל רחבי הארץ
•  בניית תוכנית אימונים אישית לאימון עצמי(בבית,חוף הים,פארק)
•  אימון טסט-אימון אירובי עם שעון דופק למציאת דופק מטרה לפי
    צרכים של מתאמן
•  אימון כושר מקוון (אימון כושר באינטרנט)
•  אימון כושר קבוצתי
•  בלעדי: אימוני שחיה וכושר אחד על אחד עם ורד בורוכובסקי
•  אימוני כושר והכנה לימי גיבושים וסיירות עם מאמני כושר מוסמכים עם שירות עבר ביחידות מובחרות

דיאטה וכושר אינם הרגלים שקל לאמץ. אולם, מתאמנים אינם מתאמצים לחינם ולמאמצים האלו יש תוצאות שבאות לידי ביטוי באיכות החיים שלהם.
ירידה במשקל הופכת אנשים לשלמים יותר, מאושרים יותר, בריאים יותר ובעיקר אנרגטיים. מתאמנים רבים יעידו שספורט אינו מעייף,
ההיפך הוא הנכון - הוא ממלא באנרגיות חדשות את הגוף.
מאמן כושר אישי יגיע עד אלייך לאימון כושר מהנה וחוויתי. מאמן כושר מגיע עם כל ציוד הכושר הנדרש.

ויקטור שנקל מאמן כושר אישי
www.LifeIsGood.co.il



דירוג המאמר: 5.0

תגובות למאמר פעילות אירובית - מה מומלץ לכל אחד,בוא נעשה קצת סדר תגובות למאמר פעילות אירובית - מה מומלץ לכל אחד,בוא נעשה קצת סדר

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר פעילות אירובית - מה מומלץ לכל אחד,בוא נעשה קצת סדר. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא ספורט וכושר גופני

אופניים חשמליים בארץ ישראל
קרב מגע בקרב נשים
ההבדלים המהותיים בין סוגי המערכות החשמליות באופניים חשמליות
יתרונות וחסרונות של שימוש באופניים חשמליות ככלי תחבורה חשמלי
אופניים החשמליות - מה זה בדיוק אופניים חשמליות?
שאלות חששות ותשובות לגבי אופניים חשמליות – חלק ב'.
שאלות חששות ותשובות לגבי אופניים חשמליות
יום כיף לרווקות
מה עדיף, מאמן כושר אישי או אולי חדר כושר?
כיצד לבצע יוגה בצורה הנכונה?!
המדריך המלא לתזונה אישית באימון הכושר.
כושר גופני, הליכה ספורטיבית ואיכות חיים
כיצד להתאים נעלי ריצה למבנה כף הרגל
גידול הצורך בשימוש בקרב מגע להגנה עצמית
חוג רכיבה על סוסים

הנך נמצא כאן: פעילות אירובית - מה מומלץ לכל אחד,בוא נעשה קצת סדר.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.