אתר מאמרים
מעגל הכותבים
אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מאמרים » ספורט וכושר גופני » אבני היסוד של שיטת פילאטיס

אבני היסוד של שיטת פילאטיס

מחבר המאמר: קסאי
פורסם בקטגוריה: ספורט וכושר גופני
המאמר נקרא 224 פעמים
תאריך פרסום: 16.10.10
גרסת הדפסה | 0 תגובות
שיתוף מאמר זה שיתוף מאמר זה


עבור רבים מהווים ששת העקרונות הבאים את הבסיס השיטתי לתרגול טכניקת פילאטיס. יישום עקרונות אלו הוא שמייחד את פילאטיס ומעניק לה יתרונות רבים על פני שיטות תרגול אחרות. חשוב לציין שממציא השיטה, ג'וזף פילאטיס, לא ציין או לימד את העקרונות כפי שהם מוכרים לנו היום אלא הם מהווים פיתוח מאוחר יותר של תלמידיו וממשיכי דרכו. מסיבה זו לא תמיד קיימת הסכמה בתוך קהילת מתרגלי הפילאטיס בעניין סדר העקרונות, מספרם והאופן שבו הם מתארים רעיונות או מושגים מסויימים. עם זאת, על פי רוב תוכלו למצוא גרסאות דומות למה שמובא כאן בכל קורס פילאטיס שתתנסו בו.

במקור פילאטיס נתן לשיטה שפיתח את השם קונטרולוג'י (Contrology). הוא פיתח טכניקה בעלת גישה מיוחדת לגוף-נפש: שיטה המבוססת על תנועות בעלות השפעה הוליסטית ושפועלת על עקרונות יחודיים כמו מרכוז, ריכוז, שליטה, דיוק, נשימה וזרימה. בין אם המתעמל מתרגל במזרן על הרצפה ובין על מיטות פילאטיס כמו הרפורמר או הקדילאק – עקרונות אלו מהווים את הבסיס לשיטה ויש להם ביטוי יחודי בכל תרגיל ותרגיל.

מרכוז: בזמן תרגול פילאטיס תשומת הלב כולה ממוקמת במרכז הגוף או לחילופין, באזור שפילאטיס כינה "בית הכוח" (Power House) שהוא האזור הכלוא בין הצלעות התחתונות, הגב והאגן. בית הכוח שממוקם בשרירי הליבה  (Core muscles), מהווה גם את מקור האנרגיה שממנו מתחיל כל תרגיל– משם והלאה האנרגיה מכוונת החוצה לכיוון הגפיים והראש.

ריכוז: על המתרגל להקפיד על מודעות וריכוז לכל אורך ביצוע התרגיל, יחד עם מחויבות ואחריות להפיק את מלוא התועלת מכל תנועה.

שליטה: כל תרגיל מתבצע תוך שליטה מלאה בשרירים. אין חלק בגוף שנשאר ללא השגחה.

דיוק: בפילאטיס המודעות תומכת בכל תנועה. לכל תנועה של הגוף יש את המסלול והתנוחה המדוייקים לו, תוך שמירה על היחס הנכון לשאר חלקי הגוף.

נשימה: ג'וזף פילאטס הדגיש כי דרושה נשימה מלאה בכל תרגיל. הוא לימד שיש לשאוף ולנשוף את האויר בחוזקה. הנשימה היא חלק בלתי נפרד מכל תרגיל והיא הרמונית עם כל תנועה. פילאטיס קבע כי יש צורך "לסחוט" את הריאות מכל טיפת אויר לפני שממלאים את הריאות מחדש בשאיפות המגיעות לעומק הגב ולצידי הצלעות.

זרימה: יש לשאוף לבצע את התרגילים באופן זורם, חינני ושליו. האנרגיה של כל תרגיל אמורה לחבר בין כל חלקי הגוף ולזרום דרכו בשלמות ובהרמוניה. השימוש מכשירי פילאטיס משקפים בצורה טובה את העקרון הזה (ואת ריכוז ושליטת המתעמל), שכן יש להם נטיה להרעיש כאשר ביצוע התרגיל אינו זורם. ההמשכיות וההרמוניות שבתנועה באים לידי ביטוי גם במעבר בין התרגילים – הפילאטיס הוא כמו ריקוד אחד ארוך המורכב מתרגילים שונים.

שילוב ששת העקרונות בשעת תרגול אולי נשמע קשה בהתחלה, אולם אלו העקרונות שיחד יוצרים את הייחוד והקסם המיוחד של השיטה, ושלא ניתן לחוות אותן בשום דרך תרגול אחרת.



אודות מחבר המאמר:

קסאי מכשירי פילאטיס



דירוג המאמר: לא דורג עדיין

תגובות למאמר אבני היסוד של שיטת פילאטיס תגובות למאמר אבני היסוד של שיטת פילאטיס

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר אבני היסוד של שיטת פילאטיס. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא ספורט וכושר גופני

אופניים חשמליים בארץ ישראל
קרב מגע בקרב נשים
ההבדלים המהותיים בין סוגי המערכות החשמליות באופניים חשמליות
יתרונות וחסרונות של שימוש באופניים חשמליות ככלי תחבורה חשמלי
אופניים החשמליות - מה זה בדיוק אופניים חשמליות?
שאלות חששות ותשובות לגבי אופניים חשמליות – חלק ב'.
שאלות חששות ותשובות לגבי אופניים חשמליות
יום כיף לרווקות
מה עדיף, מאמן כושר אישי או אולי חדר כושר?
כיצד לבצע יוגה בצורה הנכונה?!
המדריך המלא לתזונה אישית באימון הכושר.
כושר גופני, הליכה ספורטיבית ואיכות חיים
כיצד להתאים נעלי ריצה למבנה כף הרגל
גידול הצורך בשימוש בקרב מגע להגנה עצמית
חוג רכיבה על סוסים

הנך נמצא כאן: אבני היסוד של שיטת פילאטיס.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.