אתר מאמרים
מעגל הכותבים
אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מאמרים » ספורט וכושר גופני » מהי שיטת פילאטיס?

מהי שיטת פילאטיס?

מחבר המאמר: קסאי
פורסם בקטגוריה: ספורט וכושר גופני
המאמר נקרא 232 פעמים
תאריך פרסום: 16.10.10
גרסת הדפסה | 0 תגובות
שיתוף מאמר זה שיתוף מאמר זה


שיטת פילאטיס, כפי שהיא מוכרת היום, היא טכניקת תרגול המתרכזת בשיפור הגמישות והכוח תוך הגברת המודעות לגוף. השיטה בנויה מסדרות של תרגילים ותנועות המתבצעים על מספר מכשירים מיוחדים - מכשירי פילאטיס - (מיטת רפורמר, קדיאלק, כיסאות פילאטיס, קשתות פילאטיס ואביזרים נוספים) או על הרצפה בעזרת מזרן, ללא שימוש במכשירים. בשיטת פילאטיס המתרגלים עובדים כנגד התנגדות משקל הגוף או כנגד קפיצים מיוחדים, ולמרות שהדופק בהחלט עולה בזמן התרגול, היא אינה נחשבת לפעילות אירובית כמו ריצה או רכיבה על אופניים.

ממציא השיטה, ג'וזף פילאטיס, שילב עקרונות מענפי ספורט וטכניקות גוף-נפש אחרות בתוך השיטה שפיתח. בין יתר ההשפעות בולטת השפעת היוגה שיסודותיה משתלבים היטב עם עקרונות הפילאטיס, כמו גם שיטות התעמלות שמקורן ביוון בעתיקה יחד עם אלמנטים שנלקחו מעולם הלוליינות. בנוסף, תרגילים רבים בשיטת פילאטיס נוצרו בהשראת תחומי המחול השונים. 

בכל תרגילי הפילאטיס העקרון המנחה הינו השימוש בשרירי הליבה (Core muscles). שרירי הליבה המרכזיים הם זוקפי עמוד השדרה (הממוקמים בגב לאורך עמוד השדרה), כולל מערך שרירי הבטן (החיצוניים והפנימיים, השרירים שמושכים את הטבור פנימה לכיוון עמוד השדרה ואלו שיוצרים את "הקוביות בבטן") ושרירי האגן.

כאשר שרירי הליבה מחוזקים ועובדים היטב, אתם מפתחים יציבות וכוח בכל האזור של מרכז הגוף. זוהי אחת הדרכים בהן שיטת פילאטיס מסייעת לאלו מביניכם הסובלים מכאבי גב. כאשר מרכז הגב מחוזק כהלכה, משתחררים לחצים מיותרים והגוף חופשי לנוע ביתר קלות וביעילות.

לכל אורך התרגול על המזרן או על מכשירי הפילאטיס, המדריך יכוון אתכם להתרכז בשרירי הליבה, תוך תשומת לב לנשימות ולאיכות התנועות שאתם מבצעים (לעומת כמות החזרות שהוא פחות חשוב בפילאטיס). אלו חלק מעקרונות המפתח שמתלווים לכל טכניקה שמטרתה ליצור תנועה הרמונית בין גוף לנפש.

במקור כינה ג'וזף פילאטיס את הטכניקה שפיתח בשם קונטרולוג'י (Contrology) – כלומר, פיתוח הקאורדינציה בין הגוף לבין המצב המנטלי או הנפשי. בספרו הראשון "חזרה לחיים דרך קונטרולוג'י" (Return to life through Contrology) שיצא לאור בשנת 1945, פילאטיס מציג לראשונה את שלושים וארבעה התרגילים המקוריים שמהווים את אבני היסוד לשיטה.

תחילה טכניקת פילאטיס הייתה מוכרת אך ורק בקרב קהילת הרקדנים של ניו-יורק, בעיר בה פתח ג'וזף פילאטיס את הסטודיו הראשון לתרגול ולהוראת השיטה. בזכות יתרונותיה הרבים החלה השיטה לצבור אהדה רבה אצל ספורטאים מקצועיים כמו גם אצל סלבריטאים שפרסמו את השיטה ברבים ותרמו רבות להפצתה. כיום פילאטיס היא אחת משיטות התרגול הפופולריות והנפוצות בעולם והיא מתאימה כמעט לכל אדם, בכל גיל ובכל מצב גופני.



אודות מחבר המאמר:

קסאי מכשירי פילאטיס



דירוג המאמר: לא דורג עדיין

תגובות למאמר מהי שיטת פילאטיס? תגובות למאמר מהי שיטת פילאטיס?

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר מהי שיטת פילאטיס?. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא ספורט וכושר גופני

אופניים חשמליים בארץ ישראל
קרב מגע בקרב נשים
ההבדלים המהותיים בין סוגי המערכות החשמליות באופניים חשמליות
יתרונות וחסרונות של שימוש באופניים חשמליות ככלי תחבורה חשמלי
אופניים החשמליות - מה זה בדיוק אופניים חשמליות?
שאלות חששות ותשובות לגבי אופניים חשמליות – חלק ב'.
שאלות חששות ותשובות לגבי אופניים חשמליות
יום כיף לרווקות
מה עדיף, מאמן כושר אישי או אולי חדר כושר?
כיצד לבצע יוגה בצורה הנכונה?!
המדריך המלא לתזונה אישית באימון הכושר.
כושר גופני, הליכה ספורטיבית ואיכות חיים
כיצד להתאים נעלי ריצה למבנה כף הרגל
גידול הצורך בשימוש בקרב מגע להגנה עצמית
חוג רכיבה על סוסים

הנך נמצא כאן: מהי שיטת פילאטיס?.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.