אתר מאמרים
מעגל הכותבים
אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מאמרים » ספורט וכושר גופני » תרגיעו – הכניסה לעולם הכושר צריכה להיות מדודה: עומס מוגזם עלול לגרום נזק

תרגיעו – הכניסה לעולם הכושר צריכה להיות מדודה: עומס מוגזם עלול לגרום נזק

מחבר המאמר: yoni8levy
פורסם בקטגוריה: ספורט וכושר גופני
המאמר נקרא 233 פעמים
תאריך פרסום: 15.02.11
גרסת הדפסה | 0 תגובות
שיתוף מאמר זה שיתוף מאמר זה


תרגיעו – הכניסה לעולם הכושר צריכה להיות מדודה: עומס מוגזם עלול לגרום נזק

החלטתם להתחיל להתאמן? יופי. מבלי שתרגישו, קרוב מלפפון יהפוך למאכל האהוב עליכם, ובגדים ייראו יפים רק אם הם מנדפים מזיעה. כן, הכניסה לעולם הכושר הגופני, ממש כמו התאהבות, הופכת כל דבר למקסים. אך כדי שלא תתפחכו מאהבה הזאת בטרם עת, כדאי שתורידו הילוך ברמת ההתלהבות ותדעו כמה דברים בסיסים שימנעו מכם עוגמת נפש, לב שבור – ואפילו נזקים לגוף.

ראשית, על אף הלהט להגיע ל"תכלס" כמה שיותר מהר, אל תוותרו על החימום. פעולה זו תגן על גופכם מפני פציעות ותמנע מכם צרות מיותרות. אולי אתם יודעים כבר את הפרט הבסיסי הזה – אבל היי, אנחנו כאן על תקן האמא הנודניקית שבאה להגן על ילדה האהוב מפני שטויות.

טעות נפוצה אחרת שעלולה להכשיל אתכם תהיה התלהבות מוגזמת באימונים. אם תתאמנו חזק מדי ומהר מדי, מהר מאוד תמצאו את עצמכם מקפיאים את המנוי בחדר כושר עקב פציעה. ובמילים אחרות: לא מומלץ לרוץ למרחקים ארוכים ומיד אחרי זה לעבור לאימון משקולות קשה ומיד אחרי זה, אם השרירים שלכם עוד לא צעקו "הצילו", לזנק על האופניים.

זכרו שאם אתם מתאמנים בצורה מוגזמת, לגוף לוקח יותר זמן להתאושש ולהסתגל למאמץ. לכן, עדיף לגוון באימוני ריצה באורך מקסימאלי של 20 דקות, עם אימונים מתמשכים כמו הליכה לאורך כ-40 דקות, בהתאם ליכולתכם.

טעות פוטנציאלית נוספת, הפעם בגזרת אימוני הכוח, היא החזרות מהירות. להניף את הרגל לגבהים שקודם רק חלמתם עליהם זה אחלה, אבל אם אתם מנסים לרמות ולהשתמש בכוח התנופה, ולא בעבודת השריר, זאת לא חוכמה. בפעולה כזו, תשרפו פחות קלוריות, וחמור מזה: תעלו את הסיכון לקריעת שריר או לפציעה.

לסיום, ובאותה נשימה, כדאי שתשימו דגש מיוחד על עניין הנשימה. אם אתם נוהגים להחזיק את האוויר בזמן הרמת המשקולות, תדעו שאתם גורמים לעצמכם נזק. פעולה זו מביאה לעלייה בלחץ הדם בצורה משמעותית, וכך גם לידי סחרור, בחילה ואפילו לאירועים לבביים.

כדי להימנע מכל אלו תנשמו באופן נכון: שאפו אוויר ונשפו בעת המאמץ עצמו.

כיצד אפשר למתוח את השרירים בצורה אפקטיבית?

שיטה הקרויה P.N.F מציעה כמה דרכים לייעל את מתיחת השרירים. זאת, על סמך העיקרון לפני הרפיית השריר לפני המתיחה מונעת את הפעלת המנגנון הלא רצוי שגורם לכיווצו. על פי הדרך הראשונה שמציעה השיטה, מספר שניות לפני המתיחה יש לכווץ אץ השריר אותו רוצים למתוח. אפשרות אחרת היא לכווץ לכמה שניות דווקא את השריר הנגדי לו.

 



אודות מחבר המאמר:

כיצד ניתן לווסת את התפקודים הבסיסיים של התיאבון ושל חילוף חומרים ע"י הבנת הצרכים של הגוף שלך? הוראות ההפעלה של הגוף שלך – ספר להורדה חינם!הורד עכשו!

 



דירוג המאמר: לא דורג עדיין

תגובות למאמר תרגיעו – הכניסה לעולם הכושר צריכה להיות מדודה: עומס מוגזם עלול לגרום נזק תגובות למאמר תרגיעו – הכניסה לעולם הכושר צריכה להיות מדודה: עומס מוגזם עלול לגרום נזק

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר תרגיעו – הכניסה לעולם הכושר צריכה להיות מדודה: עומס מוגזם עלול לגרום נזק. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא ספורט וכושר גופני

אופניים חשמליים בארץ ישראל
קרב מגע בקרב נשים
ההבדלים המהותיים בין סוגי המערכות החשמליות באופניים חשמליות
יתרונות וחסרונות של שימוש באופניים חשמליות ככלי תחבורה חשמלי
אופניים החשמליות - מה זה בדיוק אופניים חשמליות?
שאלות חששות ותשובות לגבי אופניים חשמליות – חלק ב'.
שאלות חששות ותשובות לגבי אופניים חשמליות
יום כיף לרווקות
מה עדיף, מאמן כושר אישי או אולי חדר כושר?
כיצד לבצע יוגה בצורה הנכונה?!
המדריך המלא לתזונה אישית באימון הכושר.
כושר גופני, הליכה ספורטיבית ואיכות חיים
כיצד להתאים נעלי ריצה למבנה כף הרגל
גידול הצורך בשימוש בקרב מגע להגנה עצמית
חוג רכיבה על סוסים

הנך נמצא כאן: תרגיעו – הכניסה לעולם הכושר צריכה להיות מדודה: עומס מוגזם עלול לגרום נזק.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.