מחבר המאמר: pereplex221 |
מיקס למעשה הוא תהליך הערבוב של כל הערוצים יחדיו עד לקבלת קובץ אחד יחיד ומאוזן ככל האפשר. אני זוכר כשהתחלתי להפיק, לא הבנתי הרבה על הצד הטכני של מעבדי סאונד. תמיד הערוצים היו נשמעים לי חזקים מידי, קופצניים או לא יציבים.התחלתי לחקור באינטרנט והבנתי שיש הרבה מעבר למוזיקה..מושגים כמו אקולייזר וקומפרסור הם דברים שצריך להשתמש בהם אם נרצה להגיע למיקסים איכותיים, השאלה איך באמת עובדים איתם? כמה קשה יכול להיות יצירת מוזיקה? אתה לא יכול להסתדר בלי מעבדי סאונד כדי "לערבב" את הטראק שלך? לאחר שהבנתי את החשיבות של כל המעבדי סאונד למיניהם להפקת מוסיקה התחלתי תהליך ארוך של למידה עצמית על מה זה ואיך באמת המכישירים האלה עובדים ומה הם עושים.
סתם שתדעו אני בעיקר שומע מוזיקה אלקטרונית, וכבר תקופה שאני עוסק במיקס ומאסטרינג . בזמן פנוי אני יוצר פסיי טראנס ואמביינט להנאתי וזה לא אומר שהטיפים שאני נותן לכם בפוסט זה לא תקפים לז'אנרים אחרים,
1. באלאנס,איזון.
2.אוטומציות .
3.מיקום – Paining .
4.חלוקה לגרופים ו-Master Buss Channel.
5. שימוש נכון באקולייזר,קומפרסור ואפקטים.
________________________________________
באלאנס הוא אחד המאפיינים הכי חשובים במיקס!
רובנו לא מייחסים יותר מידי חשיבות לפיידרים ונוטים "לדלג" לשלבים היותר מעניינים, למעשה זה הבסיס להכל. בלי באלאנס נכון הטראק שלנו ישמע פשוט לא טוב. שחקו עם הפיידרים,התנסו,תחקרו ושימו לב להבדלים שאתם שומעים. אולי המצילות חזקות מידי? או שהבאס משתלט? נסו לעבוד על מספר ערוצים ביחד ושימו לב לשינויים הקטנים ברגע שאתם מזיזים את הפיידרים. בנוסף תעבדו עם רפרנס זה יכול לתת לכם נקודת ייחוס איפה אתם עומדים.
אחרי שכבר יש לנו מספר רב של ערוצים בפרויקט או שסיימנו להפיק והבאלאנס שהגדרנו הוא נכון וטוב לנו,השלב הבא זה אוטומציות.
מה זה אוטמציה? אוטמציה היא תנועה אוטומטית שיוצרת תנועה כלשהיא. אפשר לבצע אוטמציות לא רק על ווליום של ערוץ גם על צידוד ואפילו על אפקטים שאנחנו פותחים. נסו להיות יצירתיים ולרגש את המאזין ושלבו מספר אוטומציות. ברגע שתשלטו בזה נכון לא תאמינו כמה עיניין זה מוסיף.
מיקום של כלים בהחלט יכול ליצור ניקיון במיקס ותחושה של סדר, אם נמקם את כל הכלים במרכז זה ישמע לנו משעמם. תחשבו איזה כלים נרצה למקם במרכז הבמה ואיזה כלים להוציא לצדדים, צידוד אגרסיבי יכול להוביל לפאזות ולתמונה לא יציב. שימו לב שאתם לא חורגים!
בנוסף לצידוד אפשר לקבוע באמצעות Stereo Image עד כמה התמונה תהיה רחבה או לשים במצב מונו – תחקרו, תתנסו ותראו מה הכי נכון לכם.
המלצה שלי היא למקם את הכלים המרכזיים באמצע לדוגמה : קיק,באס,סנר,ווקאל ולצודד כלי הקשה ואפקטים.
במיקס יש עוד המון פרמטרים שלא נגענו בהם ונרצה לייחס להם חשיבות. עדיף לא ליצור עומס בתור התחלה וכן להתמקצע בבסיס ומישם נוכל להתקדם לטכניקות של מתקדמים. ברגע שנבצע יותר ויותר מיקסים ונחדד את השמיעה כך בעצם נשתפר. אני מבטיח לכם שבתור התחלה אם תיישמו את מה שרשמי לכם המיקסים שלכם ישתפרו ברמות.
צר לי לבאס אתכם אבל המיקס אינו השלב האחרון בתהליך ההפקה. המאסטרינג הוא עוד חלק שרבים לא מבינים את החשיבות שלו ונוטים לוותר עליו ואז מתפלאים למה הטראק לא נשמע כמו טראקים אחרים בז'אנר שלהם. מאסטרינג הוא תהליך של לקיחת המיקס המוגמר ושימוש בציוד וטכניקות מיוחדות כדי להפוך מיקס טוב לטראק מעולה. טכנאי מאסטרינג יבצע לרוב איזון בין טווחי תדרים והגברת עוצמה. צביעה עדינה ביותר גם היא יכולה להוסיף ואפילו עיוות הרמוני,הדמיית סטריאו וטכניקות נוספות.
מומלץ מאוד לשלוח את הטראק לטכנאי מאסטרינג מקצועי שיתן גם הוא נגיעה נוספת ומרעננת לטראק שלכם.
הנך נמצא כאן: 5 טיפים לביצוע מיקס טוב.
פרסם את מאמריך באתר! תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך. פרסם מאמר. |
4833 20267 239 |
כותבים מומחים מאמרים מקצועיים קטגוריות נושא |