אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!
מאמרים » קידום אתרים » מדריך החלפות קישורים

מדריך החלפות קישורים

מחבר המאמר:
פורסם בקטגוריה: קידום אתרים
המאמר נקרא 872 פעמים
תאריך פרסום:
גרסת הדפסה | 0 תגובות
פורסם באתר Circle: אתר מאמרים קהילתי



יצירת קישורים (LinkBuilding) היא חלק חשוב בכל תהליך קידום אתרים (SEO). בדרך כלל עבודה בתחום הקישורים נשענת על מודלים של החלפה ומתבססת על החלטה הדדית של שני אתרים להציב קישורים האחד לשני כדי ששניהם יתקדמו בתוצאות החיפוש של גוגל.על פניו מדובר בתהליך פשוט של "תן לי ואתן לך". בפועל, תהליך קידום אתרים מבוסס קישורים הוא תהליך מורכב שדורש ידע קודם, ניסיון והבנה מעמיקה של אלגוריתם החיפוש של גוגל. בכל פעם שניגשים לבצע החלפת קישורים יש לזכור שמדובר במשא ומתן וכמו בכל משא ומתן אחר גם כאן חשוב להכיר את כל הפרטים ולהבין מה בדיוק אנו 'נותנים' ומה 'מקבלים' חזרה. אחרי הכל, החלפת קישורים לא חייבת בהכרח להועיל ובזבוז משאבי האתר יכול להוביל לשחיקת הדירוג שלו בתוצאות החיפוש של גוגל.כדי לעזור לכם להתמצא ריכזנו כאן עבורכם את המידע החיוני ביותר בנושא החלפת קישורים.

החלפות קישורים – ערך הקישור

נתחיל עם מעט היסטוריה. הקשר בין קידום אתרים וקישורים החל בשנת-1997 אז מייסדי גוגל יצרו אלגוריתם שנועד למדוד רלוונטיות ובעזרתו ניסו למפות את רשת האינטרנט. מדד הרלוונטיות היה מבוסס, בין השאר, על קישורים נכנסים (Inbound Links) וזה עבד בערך כך:

  • כל קישור נחשב להמלצה של נותן הקישור על מקבל הקישור
  • בהתחלה כל קישור נחשב שווה בין שווים, בהמשך זה השתנה ובגדול
  • עמודים שקיבלו יותר קישורים נחשבו ל'חשובים' יותר מבין עמודי האתר
  • ככל שעמוד נחשב יותר 'חשוב' כך הקישור (ההמלצה) שנתן נחשבה חשובה יותר
  • ככל שעמוד נתן יותר קישורים כך ערך כל קישור ירד

המדד שנוצר מתוך מערכת השיקולים לעיל זכה לכינוי PAGE RANK והוא הפך לגורם מרכזי בתהליך קידום אתרים בתוצאות החיפוש של גוגל. אולם, בשל ניצול לרעה של המנגנון (ובעיקר בשל התופעות שלLink Spamming ו-Link Farming) גוגל נאלצה לשכלל את המנגנון שלה ובתוך כך להוסיף כללים חדשים ומגבלות חדשות ששינו באופן ניכר את דרך שבה המנוע מתייחס לקישורים היוצאים מהאתר.

וכך, אם בשנותיה המוקדמות של גוגל החלפת קישורים הייתה פעולה פשוטה למדי, כיום בעודנו ניגשים לבצע החלפת קישורים אנו חייבים לקחת בחשבון אוסף שלם של קרטריונים שיעזרו לנו להעריך את איכות הקישור.

מה משפיע על החלפת קישורים?

  • טקסט עוגן:אם כל קישור הוא "המלצה" הרי שטקסט העוגן הוא הנושא של המלצה זו. כך, אם אתר שלי מנסה להתקדם בביטוי "קידום אתרים" אני ארצה לקבל קישור "LoadSEO – קידום אתרים" ולא "LoadSEO – קידום אתרים" ובטח ובטח שלא "LoadSEO – קידום אתרים". הקישור הראשון הוא הטוב ביותר כי הוא ממליץ עלי בנשוא "קידום אתרים" בעוד שהשני ממליץ אלי רק למי שמחפש את שם החברה במקביל לביטוי "קידום אתרים" ואילו השלישי הופך אותי רלוונטי יותר בעיקר לחיפשים הקשורים לשם החברה בלבד.
  • גודל פונט וצבע טקסט:באופן עקרוני גודל הטקסט הוא מדד שבו משתמשים מנועי החיפוש כדי לקבוע את חשיבות התוכן ביחס לשאר העמוד. הכלל הבסיסי הוא: 'מה שגדול יותר ומודגש יותר הוא גם חשוב יותר'. וכך, גם בקישורים, קישור בפונט גדול נחשב יותר מקישור בפונט קטן. ולמי שעדיין עושה קישורים בצבע רקע (למשל, לבן על לבן) – עדיף שתנסו משהו אחר כי גוגל כבר מזמן מכיר את השיטה הזו ופוסל כל אתר שנוקטים בשיטת קידום אתרים זו.
  • מיקום הקישור:מיקום הקישור בעמוד משפיע ישירות על הערך שלו כ"המלצה". כך, ככל שקישור יופיע גבוה יותר כך הוא נחשב איכותי יותר ולהיפך. הטקסט הסמוך לקישור משפיע גם הוא רבות על ערך הקישור ותמיד עדיף שהקישור שתקבלו יופיע בתוך הטקסט ולא בחלק המוקדש לקישורים בתחתית האתר.
  • דירוג העמוד/האתר המקשר:איכות האתר והעמוד שממנו יוצא הקישור היא פרמטר חשוב בהערכת ערך הקישור. גם כיום, מדד PR (Page Rank) הוא המדד המקובל והנפוץ ביותר למדידת איכות העמוד וקישור מעמוד בעל PR גבוה שווה הרבה יותר ומועיל הרבה יותר לתהליך קידום האתר. עם זאת, בגלל השינויים באלגוריתם של גוגל, כיום PR הוא לא המדד היחיד למדידת איכות העמוד.
  • רלוונטיות:מיקום בתוצאות החיפוש הוא המדד הטוב יותר למדידת רלוונטיות. בגלל עדויות שונות, לרבות פרסומים רשמיים, לירידה בהשפעת ה-PR על תהליך קידום אתרים מומחי SEO רבים מעדיפים כיום לקבל קישורים מעמודים שמדורגים גבוה בביטויים מבוקשים, גם אם מדובר בעמודים בעלי PR נמוך.
  • מדד אמינות/סמכות:ערכים של אמינות (Trust) וסמכות (Authority) הם כלי מדידה חדשים יחסית שבאים להרחיב על מדד ה-PR. הערכים, שאותם ניתן לאתר באמצעות כלים שונים (למשל באמצעות LinkScape מבית SeoMoz) מתייחסים לערך העמוד כ'ממליץ' אמין ובעל סמכות בתחומו. מדידת הערכים מבוססת על הצלבת פרמטרים שונים וזה לא המקום להיכנס לפירוט המדויק. בהקשר שלנו רק נגיד שחשוב להיות מודעים לערכי מדידה הללו ולבחון אותם לפני שיוצאים לבצע החלפת קישורים.

החלפות קישורים – מודלים

1# - החלפת קישורים הדדיתהחלפת קישורים הדדיתהחלפת קישורים הדדית היא המודל ה'קלאסי' בתחום החלפת קישורים. מדובר בהחלפה 'ראש בראש' שבה אתר A נותן קישור לאתר B ומקבל חזרה קישור מ-B ל-A.יתרונות:החלפת קישורים הדדית קלה יותר להבנה ולהצגה. שיטה זו גם מתאים במיוחד לכל מי שעושה קידום באופן עצמאי ובבעלותו אתר אינטרנט אחד בלבד. החלפה זו, למרות חיסרונותיה השונים, יכולה להיות מועילה כאשר היא מתבצעת בין אתרים חזקים או/ו רלוונטים.חיסרונות:החלפת קישורים הדדית קלה לאיתור ע"י מנוע של גוגל שמבין אותה כ'מלצה מבוססת על אינטרס' ומייחס לה משקל מועט לעומת קישור חד-צדדי שהוא כביכול 'המלצה' שמובססת על 'רצון טוב' בלבד. 

2# - החלפת קישורים רב צדדית (MultiWay)החלפת קישורים רב צדדיתמודל מתקדם של החלפת קישורים ובו מספר אתרים (3 ומעלה) יוצרים ביניהם החלפה מורכבת שבמסגרתה לא נוצר קישור הדדי. למשל, A->B->C->A. בדוגמא זו, אתר A נותן קישור ל-B אבל מקבל מ-C.יתרונות:החלפת קישורים רב צדדית קשה יותר לאיתור ויש משקל וערך רב יותר לכל קישור שנוצר בצורה שכזו. הקישורים במודל זה נתפסים כ'המלצות' נטולות אינטרס.חיסרונות:קשה יותר להצגה ולביצוע. החלפה רב צדדית דורשת שיתוף פעולה של גורמים רבים ובהמשך מעקב מורכב יותר. מדובר גם במבנה עדין יותר. כך, הסרת קישור מאתר אחד בפועל מפיל את העסקה כולה ופוגע בכל האתרים האחרים שהשתתפו בהחלפה. 

3# גלגל קישורים - Link Wheelגלגל קישוריםמודל החלפה זה משכלל את ההחלפה הרב צדדית. המודל מתאים במיוחד לאתרים גדולים (או בעלי שאיפות גדולות) שיכולים ומוכנים להשקיע ברכישת משאבים ברשת. המודל יוצר מעטפת של אתרים שמקשרים אחד לשני וגם לאתר אחד מרכזי שהוא המוקד העיקרי של תהליך SEO. יתרונות:בקיצור – מאוד אפקטיביחיסרונות:דורש השקעה רבה של כסף ושל זמן.


אודות מחבר המאמר:

LoadSEO חברת מתמחה ב -"קידום אתרים" באינטרנט. לפרטים אנא צרו קשר טלפוני במספר: 08-6466820 או בכתובת הדואר Info@LoadSEO.co.il



דירוג המאמר: לא דורג עדיין

תגובות למאמר מדריך החלפות קישורים תגובות למאמר מדריך החלפות קישורים

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר מדריך החלפות קישורים. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא קידום אתרים

אוסמוזה הפוכה
איך לטפל בתלונות של לקוחות בדרך הטובה ביותר?
כל בעל אתר אינטרנט רוצה צריך קידום אתרים בגוגל?
איך אפשר לדעת שהתוכן שכתבתם הוא איכותי ומספיק מתאים לאתר
התוספים שכל אתר וורדפרס חייב
5 טיפים לקידום אתרים אורגני בגוגל
קידום אתרים ב-2020 על מה כדאי לתת את הדגש?
קידום אורגני בגוגל
פרסום, שיווק ומכירה און ליין- מה מתקדם?
בחירת חברה לקידום אתרים
קידום אתרים - הדרך שלך להצלחה
מה היתרונות בקידום אורגני בגוגל
כתיבת מאמרים לצורך קידום אתרים
קידום אתרים – כיצד להיות בולט בשטח
כללי הברזל לקידום אתרים

הנך נמצא כאן: מדריך החלפות קישורים.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.
דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.