אתר מאמרים
מעגל הכותבים
אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מאמרים » בריאות הנפש » עשרה דברים שכדאי להימנע מהם אם אתה סובל מחרדה חברתית

עשרה דברים שכדאי להימנע מהם אם אתה סובל מחרדה חברתית

מחבר המאמר: sas.tag
פורסם בקטגוריה: בריאות הנפש
המאמר נקרא 672 פעמים
תאריך פרסום: 15.04.12
גרסת הדפסה | 0 תגובות
שיתוף מאמר זה שיתוף מאמר זה


 

 

  1. אל תימנע – להימנעות צדדים רבים. יכול להיות שאתה שותה יותר מידי במסיבות כדי להרגיש יותר בנוח, יכול להיות שאתה קורא את הנאום שלך מתוך הדף כדי שלא תאלץ לצור קשר עין עם הקהל. ישנן צורות רבות של הימנעות, חלקן כל כך מרומזות שיתכן שאתה אפילו לא לגמרי מודע לכך שלמעשה אתה נמנע. בטווח הארוך הימנעות מחמירה חרדה חברתית
  2. הפסק לחשוב בצורה שלילית. חשיבה שלילית היא השורש ממנו צומחת חרדה חברתית. טיפולים יעילים לחרדה חברתית כמו טיפול התנהגותי קוגניטיבי מבוססים על שינוי של דפוסי חשיבה משליליים להגיוניים.
  3. הפסק להשוות את עצמך לאחרים. השוואה לאחרים תגרום לך להרגיש טוב יותר רק אם תהיה יותר טוב מכל אחד אחר. תמיד יהיה מישהו שיש לו יותר ביטחון עצמי, יותר חברותי ובעל מעגל חברים רחב יותר. במקום להשוות את עצמך לאחרים, נסה לשפר את עצמך. אמת המידה בה אתה צריך להשתמש היא מצבך היום לעומת מצבך לפני שנה לא מצבך לעומת אחרים.
  4. הפסק להחמיץ הזדמנויות. אל תוותר על קידום בעבודה אם יש לך הזדמנות, צא מהבית אם מזמינים אותך, התמד בקורס שנרשמת אליו. אל תיתן לחרדה החברתית לעצור אותך מלהשיג את מה שאתה רוצה בחיים.  רוב הסיכויים שתצטער יותר על דברים שלא עשית מאשר על טעויות שכן עשית.
  5. אל תאמין שאינך יכול להשתנות. אולי אתה מרגיש שאתה "דפוק" גנטית.  אולי אתה חושב שאתה כבר מבוגר מידי מכדי להשתנות. אל תאמין לכך, נסה לשנות את מה שאפשר ולקבל את השאר. ניתן לשפר מיומנויות חברתיות באמצעות תרגול. אפשר ללמוד להרגיש נוח יותר בסיטואציות חברתיות באמצעות חשיפה נכונה והדרגתית. תמיד ישנו מקום לשינו ושיפור.
  6. אל תחפש את הכישלון. הפסק לחשוב איזה דברים גרועים יכולים לקרות, נסה לחשוב מה כן היית רוצה שיקרה. אם אתה הולך למסיבה דמיין אותה כהצלחה חברתית, גם אם זה לא יקרה לפחות נתת לכך סיכוי.
  7. אל תחביא את  החרדה החברתית שלך. יחד עם החרדה החברתית אנשים מרגישים בושה. יכול להיות שאתה מאוד חושש מכך שאנשים יגלו עד כמה אתה מפחד באירועים חברתיים. גם אם אינך צריך לגשת לזרים ברחוב ולהתוודות על כך שאתה סובל מחרדה חברתית, עדיין אתה יכול להיות כנה ולהודות בפני הקרובים לך שמצבים חברתיים מסוימים גורמים לך לאי נוחות.
  8. אל תחשוב שאתה לבד. יתכן שנראה לך שכולם מרגישים בטחון עצמי ונהנים במצבים חברתיים אך ישנם אנשים רבים המתמודדים בדיוק עם אותן הבעיות שאתה מתמודד איתן. אתה יכול לבקר בפורומים של חרדה חברתית ברשת או לקרוא סיפורים של אחרים או להצטרף לקבוצת חרדה חברתית. אתה לא לבד. חרדה חברתית אינה דבר נדיר.
  9. אל תחשוב שאין תקווה. אנשים רבים הצליחו לשפר ולשנות את ההתמודדות שלהם עם מצבים חברתיים. גם אם אתה מרגיש שאין סיכוי, מה יש לך להפסיד? לפחות תנסה.
  10. אל תדחה פנייה לטיפול וקבלת עזרה. אם אתה סובל מחרדה חברתית אך עדיין לא פנית לאבחון וקבלת עזרה, זה הזמן. אתה יכול להצטרף לקבוצת חרדה חברתית או לפנות לפסיכולוג או בשלב ראשון להתייעץ עם רופא המשפחה.

 



אודות מחבר המאמר:

יואב ב.

חרדה חברתית - קבוצת עזרה עצמית

מים שקטים - קבוצת חרדה חברתית לנוער וצעירים



דירוג המאמר: לא דורג עדיין

תגובות למאמר עשרה דברים שכדאי להימנע מהם אם אתה סובל מחרדה חברתית תגובות למאמר עשרה דברים שכדאי להימנע מהם אם אתה סובל מחרדה חברתית

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר עשרה דברים שכדאי להימנע מהם אם אתה סובל מחרדה חברתית. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא בריאות הנפש

טיפול פסיכולוגי – חלון לנפש
טיפול פסיכולוגי – בראש ובראשונה
טיפול פסיכולוגי – מי שעומד מאחורי ומצדדיי ותומך בי
טיפול פסיכולוגי – לא רק כשקשה
ספא בראשון לציון – כיף בעיר היין
חמאם טורקי – הנאה חמימה
מכון ספא בחולון – תתרגלו לאיכות
חבילות של נופש
למה לבחור בטיפול התנהגותי קוגניטיבי?
הדרכת הורים- הצבה של גבולות בגיל הרך
הפרעת אישיות גבולית: היכן עובר הגבול?
ADHD– ריטלין, סטרטרה, דקסדרין או טיפול טבעי
הפרעות חרדה - כיצד הן מגיעות?
אורלי שדה על"חי וקים!"
הצחוק בנושא הבריאות

הנך נמצא כאן: עשרה דברים שכדאי להימנע מהם אם אתה סובל מחרדה חברתית.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.