אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!
מאמרים » רוחניות והעצמה אישית » טורדנות כפייתית, אובססיה, התמכרות, אובססיות, הפרעה טורדנית כפייתית, התנהגות אובססיבית, הפרעה אובססיבית, התמכרויות

טורדנות כפייתית, אובססיה, התמכרות, אובססיות, הפרעה טורדנית כפייתית, התנהגות אובססיבית, הפרעה אובססיבית, התמכרויות

מחבר המאמר:
פורסם בקטגוריה: רוחניות והעצמה אישית
המאמר נקרא 1001 פעמים
תאריך פרסום:
גרסת הדפסה | 0 תגובות
פורסם באתר Circle: אתר מאמרים קהילתי



התמכרות, טורדנות כפייתית, אובססיה, אובססיות, התנהגות אובססיבית, הפרעה אובססיבית, הפרעה טורדנית כפייתית, התמכרויות

ובו יתבאר העניין של אובססיות / התמכרויות / התנהגות טורדנית כפייתית וכיו"ב. ממה נובעות האובססיות וההתמכרויות? האם הן רעות? הם הן טובות? האם אפשר להיגמל ולהשתחרר מהן? וכיצד? ועוד.

אז מהי אובססיה? אובססיה היא התנהגות של האדם, שהאדם חוזר עליה פעם אחרי פעם, בלי להבין את הסיבה שבגללה הוא חוזר על הפעולה הזאת. ובנוסף, האדם חושב שהפעולה הזאת היא מיותר, גוזלת ממנו משאבים מיותרים, ואפילו גורמת לו נזק. ולזה האדם קורה אובססיה.

ונחדד שוב פעם. אובססיה היא התנהגות כלשהי של האדם. ז"א כל התנהגות של האדם באשר היא, יכולה להיחשב בעיני האדם לאובססיה. והכל תלוי ביחס של האדם לאותה התנהגות ספציפית שלו. כי אם האדם מרוצה מאותה התנהגות שלו, אז האדם לא יתלונן עליה. ואדרבה, האדם יהיה מרוצה מכך שיש לו אינסטינקטים טובים, ו"טבע שני" טוב וכיו"ב. אבל ברגע שהאדם לא מרוצה מאותה התנהגות, אז היא כבר יכולה להיחשב לאובססיה.

ז"א, ההתנהגות בפני עצמה, היא לא אובססיבית או לא אובססיבית. התנהגות בפני עצמה, היא רק התנהגות בפני עצמה. השאלה היא, כיצד האדם תופש ומפרש את ההתנהגות שלו. האם הוא מפרש אותה כהתנהגות הכרחית למטרת הישרדות? האם הוא חושב שההתנהגות הזאת מביאה לו תועלת? האם הוא חושב שההתנהגות הזאת מיותרת? האם הוא חושב, שההתנהגות הזאת, גורמת לו לנזק? וכיו"ב. כי כל התנהגות באשר היא, היא בפני עצמה, היא אינה טובה או רעה. אלא היא הופכת להיות התמכרות / הפרעת התנהגות / אובססיה וכיו"ב, רק בגלל הפרשנות של האדם, את מה שהוא עושה.

ובנוסף, יש כאן עוד היבט. והוא, עד כמה האדם חושב, שהוא בוחר בבחירה חופשית, לעשות את אותו דבר שהוא רגיל לעשות. כי אם האדם חווה שהוא בוחר בכל פעם מחדש, בבחירה חופשית מלאה, לעשות את אותה הפעולה. אז האדם לא יתלונן על פעולה הזאת. כי הוא חווה שהיא נעשית כרצונו החופשי...

המאמר מאת חיים טובים + מאמן אימון אישי ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | חיים טובים מאמן אימון אישי

הכנס לאתר ותהנה מעוד אימון אישי בנושא לשכנע, הרגלים, מרגיש, צרכים רגשיים, קבלה עצמית ועוד ...



דירוג המאמר: לא דורג עדיין

תגובות למאמר טורדנות כפייתית, אובססיה, התמכרות, אובססיות, הפרעה טורדנית כפייתית, התנהגות אובססיבית, הפרעה אובססיבית, התמכרויות תגובות למאמר טורדנות כפייתית, אובססיה, התמכרות, אובססיות, הפרעה טורדנית כפייתית, התנהגות אובססיבית, הפרעה אובססיבית, התמכרויות

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר טורדנות כפייתית, אובססיה, התמכרות, אובססיות, הפרעה טורדנית כפייתית, התנהגות אובססיבית, הפרעה אובססיבית, התמכרויות. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא רוחניות והעצמה אישית

האם האדם הסופי יכול לתפוס את האין סוף?
קלפי נפלאות - קלפים טיפוליים של האמנות אורית מרטין
לשון הרע
נשמתך היא חלק ממך
המוח והלב
השינוי הקוסמי חזרתה של האנרגיה הנקבית לכדור הארץ
מה זו העיפות והכבדות הזו שאני מרגישה
זמן של חסד ופתיחת שערי גן עדן
למה אני מרגיש/ה מאותגר/ת בתקופה האחרונה?
ההחמצה הגדולה שלנו בחיים
המסע האישי שלי
האינטואיציה - הערך השלם
עולם מאוחד ולא אחיד
ביטחון עצמי ומודעות עצמית
חוש השמיעה שבלב - פרשת עקב

הנך נמצא כאן: טורדנות כפייתית, אובססיה, התמכרות, אובססיות, הפרעה טורדנית כפייתית, התנהגות אובססיבית, הפרעה אובססיבית, התמכרויות.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.
דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.