אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!
מאמרים » רוחניות והעצמה אישית » לחשוב שלילי, מחשבות חיוביות, מחשבות שליליות, חשיבה שלילית, חשיבה חיובית, לחשוב חיובי

לחשוב שלילי, מחשבות חיוביות, מחשבות שליליות, חשיבה שלילית, חשיבה חיובית, לחשוב חיובי

מחבר המאמר:
פורסם בקטגוריה: רוחניות והעצמה אישית
המאמר נקרא 1071 פעמים
תאריך פרסום:
גרסת הדפסה | 0 תגובות
פורסם באתר Circle: אתר מאמרים קהילתי



לחשוב שלילי, חשיבה שלילית, לחשוב חיובי, מחשבות חיוביות, מחשבות שליליות, חשיבה חיובית

ובו יתבאר העניין של חשיבה חיובית וגם של החשיבה השלילית. ויתבארו היתרונות והחסרונות של החשיבה החיובית והחשיבה השלילית. ויתבאר מהי דרך החשיבה הטובה ביותר.

וראשית נגדיר, מהי חשיבה חיובית ומהי חשיבה שלילית. והעניין בפשוטו הוא, כי יש בעולם שלנו, גם דברים חיוביים וגם דברים שליליים. ולחשוב חיובי פירושו, להסתכל על הדברים החיוביים ועל ההיבטים החיוביים והטובים של הדבר. ולחשוב שלילי פירושו, להסתכל על הדברים השליליים ועל הדברים הרעים שיש בדבר.

וכפי שכבר התבאר יותר מפעם אחת, ראשית כל יש לזכור, כי חיובי ושלילי, הם רק בעיני המתבונן. ז"א, כי מצד האמת האובייקטיבית בשלמות, אין שום דבר רע או טוב בעולם. כי טוב או רע, וחיובי או שלילי, זה רק ביחס למה שהאדם רוצה וביחס למה שהאדם מגדיר. אבל כאשר הכל אובייקטיבי לגמרי, בלי שום נגיעה אישית / רצון אישי / העדפה אישית, הרי שממילא, אין שום דבר חיובי או שלילי.

כך שראשית כל יש לזכור, שמבחינה אובייקטיבית, אין שום משמעות לחשיבה חיובית או לחשיבה שלילית. משום, שאין בעולם שלנו, שום דבר חיובי או דבר שלילי. כי הכל טוב ורע באותה המידה ממש. ורק בעיני המתבונן, יש טוב ורע, וממילא יש יתרונות וחסרונות, ואז יש מחשבות חיובית וגם מחשבות שליליות וכולי.

ומבחינה סובייקטיבית ואישית, דהיינו כאשר האדם שופט את המציאות שלנו, מנקודת המבט של ההעדפות האישיות שלו, הרי שבכל דבר שיש בעולם, יש בו גם חסרונות וגם יתרונות. ויש כאן שתי נקודות להתבוננות.

והנקודה הראשונה היא, שלא יכול להיות שתהיה לאדם העדפה אישית כלשהי, ושהוא יחיה בעולם שיש בו רק יתרונות או רק חסרונות באופן מוחלט. ולמה? כי אם האדם יגיע לנקודת מבט שבה יש רק יתרונות או רק חסרונות, הרי שממילא אין שום משמעות כלשהי, להעדפה אישית. כי כאשר הכל אחד והכל שווה, הרי שכבר אין שום אפשרות להעדיף משהו אחד על פני משהו אחר. ובכל מקום שיש העדפה אישית, הרי שממילא זה אומר, שיש שם, גם טוב וגם רע, בעולם שיש בו את ההעדפה האישית.

והנקודה השנייה שיש להתבונן בה היא, שברגע שיש בעולם גם טוב וגם רע, הרי ש*בכל* דבר שהוא שיש בעולם ללא כל יוצא מן הכלל, בכל דבר שהוא, יש בו, גם טוב ברמה כלשהי וגם רע ברמה כלשהי. ואין שום דבר בעולם, שיש בו, רק טוב או רק רע באופן מוחלט. אלא, בכל דבר שיש בעולם, יש בו גם טוב וגם רע ברמה כלשהי. ולמה?

כי כפי שאמרנו, הטוב והרע, הם רק ביחס למתבונן. ז"א שכל דבר טוב או רע, הוא יכול להיות בדיוק ההפך שלו, מנקודת מבט הפוכה ומנוגדת. והדבר הכי טוב, יכול להיות הכי רע, מנקודת מבט הפוכה לנקודת המבט של האדם. וגם הדבר הכי רע, יכול להיות הכי טוב, מנקודת מבט הפוכה לנקודת המבט של האדם...

המאמר מאת טוב בחיים + מאמן אימון אישי ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | טוב בחיים ייעוץ אישי

הכנס לאתר ותהנה מעוד מאמן אימון אישי על טוב בעולם, אליעד כהן, ...שיש בעולם, הכחשה, חושב חיובי, מרגיש, סובל, לימוד קבלה ועוד ...



דירוג המאמר: לא דורג עדיין

תגובות למאמר לחשוב שלילי, מחשבות חיוביות, מחשבות שליליות, חשיבה שלילית, חשיבה חיובית, לחשוב חיובי תגובות למאמר לחשוב שלילי, מחשבות חיוביות, מחשבות שליליות, חשיבה שלילית, חשיבה חיובית, לחשוב חיובי

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר לחשוב שלילי, מחשבות חיוביות, מחשבות שליליות, חשיבה שלילית, חשיבה חיובית, לחשוב חיובי. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא רוחניות והעצמה אישית

האם האדם הסופי יכול לתפוס את האין סוף?
קלפי נפלאות - קלפים טיפוליים של האמנות אורית מרטין
לשון הרע
נשמתך היא חלק ממך
המוח והלב
השינוי הקוסמי חזרתה של האנרגיה הנקבית לכדור הארץ
מה זו העיפות והכבדות הזו שאני מרגישה
זמן של חסד ופתיחת שערי גן עדן
למה אני מרגיש/ה מאותגר/ת בתקופה האחרונה?
ההחמצה הגדולה שלנו בחיים
המסע האישי שלי
האינטואיציה - הערך השלם
עולם מאוחד ולא אחיד
ביטחון עצמי ומודעות עצמית
חוש השמיעה שבלב - פרשת עקב

הנך נמצא כאן: לחשוב שלילי, מחשבות חיוביות, מחשבות שליליות, חשיבה שלילית, חשיבה חיובית, לחשוב חיובי.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.
דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.