אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!
מאמרים » רוחניות והעצמה אישית » מסגרות בחיים, פחד להתחייב, פחד ממחויבות, הצבת גבולות, להציב גבולות, חופש אישי, גבולות, חוסר מוטיבציה, מחויבות אישית

מסגרות בחיים, פחד להתחייב, פחד ממחויבות, הצבת גבולות, להציב גבולות, חופש אישי, גבולות, חוסר מוטיבציה, מחויבות אישית

מחבר המאמר:
פורסם בקטגוריה: רוחניות והעצמה אישית
המאמר נקרא 1129 פעמים
תאריך פרסום:
גרסת הדפסה | 0 תגובות
פורסם באתר Circle: אתר מאמרים קהילתי



מסגרות בחיים, להציב גבולות, חוסר מוטיבציה, פחד ממחויבות, חופש אישי, הצבת גבולות, פחד להתחייב, גבולות, מחויבות אישית

ובו יתבאר העניין של גבולות אישיים ושל הצבת גבולות. ויתבאר למה האדם צריך להציב גבולות? וכמה האדם צריך להציב גבולות? ולמה קשה לאדם להציב גבולות? ואיך בכל זאת להציב גבולות? ויתבאר גם העניין של מסגרות בחיים ושל מחוייבות אישית של האדם. ויתבאר למה קשה לאדם להתחייב לכל מיני דברים? ולמה האדם מפחד להתחייב? ומהו החופש האישי שהאדם מחפש אותו? וכיצד לאזן אותו עם זה שהאדם צריך להציג גבולות ולהתחייב לכל מיני דברים? ויתבאר גם, למה יש לאדם חוסר מוטיבציה לעשות כל מיני דברים? ועוד נושאים קשורים.

והעניין הוא, שהאדם מטבעו מחפש את החופש האישי שלו. והאדם מחפש את החופש האישי שלו, בגלל שזה הדבר שמפרגן ביותר לאגו של האדם. כי יש אגו של מלך ויש אגו של עבד. והאדם חווה שהוא מלך, כאשר הוא מרגיש שהוא חופשי לעשות כרצונו. ואז כאשר האדם מרגיש שהוא חופשי לעשות כרצונו, אז הוא חווה כבוד של מלך, וזה מעצים את האגו ואת האהבה העצמית והערכה העצמית של האדם לעצמו.

אבל, יש גם אגו של עבד. שהוא אגו מושפל. מושפל על ידי זה שלוקחים לעבד את החופש האישי שלו. כי העבד אין לו כמעט חופש אישי לעשות כרצונו, אלא הוא מחוייב לעשות גם דברים נגד רצונו. ולעבד אין חוויה של בחירה חופשית, כי לא מתחשבים ברצון החופשי שלו, אלא מחליטים עבורו מה הוא יעשה. וברגע שהאדם מרגיש שהוא לא יכול לעשות כרצונו החופשי, אז הוא חווה פגיעה אישית והשפלה אישית לאגו העצמי שלו, ואז הוא מרגיש אומלל וכולי.

והנה, מי שיתבונן יראה, כי האדם *לא* יכול לעשות כרצונו תמיד. ולא שהאדם לא יכול בפועל לעשות כרצונו, כי בפועל האדם יכול לעשות מה שהוא רוצה, לפי מה שהוא יכול. אלא, שאם האדם יעשה את כל מה שהוא רוצה לעשות ושהוא יכול לעשות, אז ממילא האדם לא יוכל לשרוד בעולם, ולא יוכל לחיות את החיים של העולם הזה. כגון לדוגמא אדם שיחליט, שלא בא לו לדאוג לבריאות שלו. שבפועל הוא יכול לא לדאוג לבריאות שלו. אבל אם הוא ייעשה כרצונו החופשי, בלי להגביל את עצמו, הרי שהבריאות שלו תיפגע, והוא לא יוכל להמשיך לחיות כאן בעולם.

והרעיון הוא, שבעולם שלנו, כדי לתפקד בו בצורה יעילה בהתאם לחוקי המשחק של העולם שלנו, לשם כך האדם צריך להציב גבולות לעצמו, וצריך שיהיו לו מסגרות בחיים. של דברים שמותר לו לעשות ושל דברים שאסור לו לעשות. והאדם צריך שתהיה לו מחויבות אישית, לעמוד בחוקים של העולם הזה, כדי להמשיך להשתתף במשחק החיים של העולם הזה. כי בלי חוקים של המשחק, אין משחק. כי אם כל אחד יעשה כרצונו, לא יוכל להתקיים המשחק לאורך זמן. וחייבים שיהיו חוקים כלשהם, כדי שהמשחק יוכל להמשיך להתקיים...

המאמר מאת טוב בחיים + מאמן אימון אישי ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | טוב בחיים מאמן אימון אישי

הכנס לאתר ותהנה מעוד מאמן אימון אישי על פחד ממחוייבות, לאמת מוחלטת, הסוד, האמונה, הגדולה ביותר, דפוסי חשיבה, חוויות, חוויות ועוד ...



דירוג המאמר: לא דורג עדיין

תגובות למאמר מסגרות בחיים, פחד להתחייב, פחד ממחויבות, הצבת גבולות, להציב גבולות, חופש אישי, גבולות, חוסר מוטיבציה, מחויבות אישית תגובות למאמר מסגרות בחיים, פחד להתחייב, פחד ממחויבות, הצבת גבולות, להציב גבולות, חופש אישי, גבולות, חוסר מוטיבציה, מחויבות אישית

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר מסגרות בחיים, פחד להתחייב, פחד ממחויבות, הצבת גבולות, להציב גבולות, חופש אישי, גבולות, חוסר מוטיבציה, מחויבות אישית. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא רוחניות והעצמה אישית

האם האדם הסופי יכול לתפוס את האין סוף?
קלפי נפלאות - קלפים טיפוליים של האמנות אורית מרטין
לשון הרע
נשמתך היא חלק ממך
המוח והלב
השינוי הקוסמי חזרתה של האנרגיה הנקבית לכדור הארץ
מה זו העיפות והכבדות הזו שאני מרגישה
זמן של חסד ופתיחת שערי גן עדן
למה אני מרגיש/ה מאותגר/ת בתקופה האחרונה?
ההחמצה הגדולה שלנו בחיים
המסע האישי שלי
האינטואיציה - הערך השלם
עולם מאוחד ולא אחיד
ביטחון עצמי ומודעות עצמית
חוש השמיעה שבלב - פרשת עקב

הנך נמצא כאן: מסגרות בחיים, פחד להתחייב, פחד ממחויבות, הצבת גבולות, להציב גבולות, חופש אישי, גבולות, חוסר מוטיבציה, מחויבות אישית.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.
דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.