אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!
מאמרים » רוחניות והעצמה אישית » ידיעה חלקית, ידיעה מלאה, המנגנון של האושר, לדעת או לא לדעת, לא לדעת שום דבר, אין שכל אין דאגות, מחשבות שווא סומאטיות, אחדות כללית

ידיעה חלקית, ידיעה מלאה, המנגנון של האושר, לדעת או לא לדעת, לא לדעת שום דבר, אין שכל אין דאגות, מחשבות שווא סומאטיות, אחדות כללית

מחבר המאמר:
פורסם בקטגוריה: רוחניות והעצמה אישית
המאמר נקרא 902 פעמים
תאריך פרסום:
גרסת הדפסה | 0 תגובות
פורסם באתר Circle: אתר מאמרים קהילתי



ידיעה מלאה, המנגנון של האושר, ידיעה חלקית, לדעת או לא לדעת, לא לדעת שום דבר, אין שכל אין דאגות, לדעת או לא לדעת, אושר

ובו יתבאר העניין של השכל האנושי. ויתבאר מה טוב יותר, לדעת או לא לדעת כל מיני דברים? ויתבאר, כיצד קשור האושר של האדם, למה שהוא יודע? ויתבאר, האם באמת כאשר אין שכל אין דאגות? ועוד.

ויש כאלו שחושבים, שכאשר אין שכל אין דאגות. כגון לדוגמא אדם שלא יודע שהוא חולה. שזה שהוא לא יודע שהוא חולה, זה מונע ממנו לסבול מכך שהוא חולה. לעומת אדם שכן יודע שהוא חולה, שזה גורם לו לסבול מכך שהוא יודע שהוא חולה. וכאשר אין לאדם שכל, הוא לא יודע שהוא סובל, ואז ממילא הוא לא סובל.

ומי שיתבונן היטב בעניין יראה, כי לדעת או לא לדעת, זה טוב ורע באותה המידה ממש. והשאלה היא, לא האם אתה יודע או לא יודע. אלא השאלה היא, האם יש מריבה וקונפליקט בין מה שאתה יודע. והאם הידיעה או אי הידיעה, האם הן מוחלטות, או יחסיות.

כגון לדוגמא אדם שיודע שהוא חולה, אבל במקביל הוא גם יודע בדיוק מה עליו לעשות כדי להתרפא. שזה שהוא יודע שהוא חולה, זה לא גורם לו להרגיש רע. משום שהוא יודע בדיוק, מה התרופה למחלה שלו. אא"כ הוא יודע שהוא חולה, אבל הוא לא יודע כיצד לרפא את עצמו כאן ועכשיו. שזה כמובן יגרום לכך שהוא יסבול, עד שהוא ירפא את עצמו. אבל כאשר האדם יודע שהוא חולה, ויודע גם כיצד לרפא את עצמו מיד, הרי שהוא לא סובל מכך שהוא חולה.

או לדוגמא אדם שיודע שהוא חולה, אבל הוא לא יודע שהוא רוצה להיות בריא. שהוא סובל פחות, ממי שיודע שהוא חולה, וגם יודע שהוא רוצה להיות בריא. כי מי שיודע שהוא חולה, ויודע שהוא רוצה להיות בריא, והוא לא יודע איזו תרופה לקחת, אז יש אצלו מלחמה פנימית בין הידיעות שהוא יודע אותן, והן גורמות לו להרגיש רע.

או לדוגמא אדם שלא יודע שהוא חולה, אבל הוא כן יודע שהוא רוצה להיות בריא ולא להיות חולה. ובנוסף, הוא יודע גם, שיכול להיות שהוא חולה, או שיכול להיות שהוא יהיה חולה. וגם כאן, הידיעה של האדם שהוא יכול להיות חולה, או שהוא אולי חולה, היא גורמת לאדם להרגיש רע, כי היא מנוגדת לידיעה של האדם, שהוא לא רוצה להיות חולה.

והרעיון הוא, שהאדם מרגיש טוב או רע, לפי מה שהוא יודע. כי אם האדם יודע שדבר כלשהו הוא טוב, והוא יודע שהטוב הזה קיים, אז האדם רוצה את המציאות, והוא מרגיש טוב. ואם האדם יודע על דבר כלשהו שהוא רע, והוא יודע שהרע הזה קיים, אז האדם לא רוצה את המציאות, והוא מרגיש רע.

וזה לא ממש משנה האם האדם יודע...

המאמר מאת מאמן אימון אישי ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | אימון אישי, תחושה של הפוגה מטרה אישית, המהירה ביותר, כאשר האדם אוהב, רכישת דירה

הכנס לאתר ותהנה מעוד מאמן אימון אישי, לרצות נפרדות בנושא גורם לו להרגיש, דפוסי חשיבה, אושר, ידיעה חיצונית, איך להרגיש, אחרי האושר, אדם צריך, רוצה את המציאות ועוד ...



דירוג המאמר: 1.0

תגובות למאמר ידיעה חלקית, ידיעה מלאה, המנגנון של האושר, לדעת או לא לדעת, לא לדעת שום דבר, אין שכל אין דאגות, מחשבות שווא סומאטיות, אחדות כללית תגובות למאמר ידיעה חלקית, ידיעה מלאה, המנגנון של האושר, לדעת או לא לדעת, לא לדעת שום דבר, אין שכל אין דאגות, מחשבות שווא סומאטיות, אחדות כללית

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר ידיעה חלקית, ידיעה מלאה, המנגנון של האושר, לדעת או לא לדעת, לא לדעת שום דבר, אין שכל אין דאגות, מחשבות שווא סומאטיות, אחדות כללית. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא רוחניות והעצמה אישית

האם האדם הסופי יכול לתפוס את האין סוף?
קלפי נפלאות - קלפים טיפוליים של האמנות אורית מרטין
לשון הרע
נשמתך היא חלק ממך
המוח והלב
השינוי הקוסמי חזרתה של האנרגיה הנקבית לכדור הארץ
מה זו העיפות והכבדות הזו שאני מרגישה
זמן של חסד ופתיחת שערי גן עדן
למה אני מרגיש/ה מאותגר/ת בתקופה האחרונה?
ההחמצה הגדולה שלנו בחיים
המסע האישי שלי
האינטואיציה - הערך השלם
עולם מאוחד ולא אחיד
ביטחון עצמי ומודעות עצמית
חוש השמיעה שבלב - פרשת עקב

הנך נמצא כאן: ידיעה חלקית, ידיעה מלאה, המנגנון של האושר, לדעת או לא לדעת, לא לדעת שום דבר, אין שכל אין דאגות, מחשבות שווא סומאטיות, אחדות כללית.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.
דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.