אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!
מאמרים » רוחניות והעצמה אישית » אימון אישי, מהי פסיכולוגיה הפוכה, ואיך להשתמש בה כשיטה טיפולית, פסיכולוגיה הפוכה, רצון אובססיבי, לבחור בטוב

אימון אישי, מהי פסיכולוגיה הפוכה, ואיך להשתמש בה כשיטה טיפולית, פסיכולוגיה הפוכה, רצון אובססיבי, לבחור בטוב

מחבר המאמר:
פורסם בקטגוריה: רוחניות והעצמה אישית
המאמר נקרא 927 פעמים
תאריך פרסום:
גרסת הדפסה | 0 תגובות
פורסם באתר Circle: אתר מאמרים קהילתי



אימון אישי, ואיך להשתמש בה כשיטה טיפולית, מהי פסיכולוגיה הפוכה, פסיכולוגיה הפוכה, קיים או לא קיים, דברים לא חשובים

פסיכולוגיה הפוכה, הוא מצב שבו עושים סוג של מניפולציה ושקר על היריב כדי לנצח אותו. גורמים לו לחשוב דבר אחד, אך עושים דבר אחר. כמו כן, פסיכולוגיה הפוכה, יכולה גם להיות חיובית. משום, שניתן לעזור לבן אדם על ידי פסיכולוגיה הפוכה, דהיינו בצורה מתוחכמת בלי שהוא ירגיש. כיצד?

כאשר רוצים להראות לאדם הטועה את הדרך, בד"כ מנסים להסביר לו, למה הוא טועה ולמה הדעה האחרת היא האמת. וכאשר מנסים להסביר לאדם, למה הוא טועה, ועושים זאת בצורה ישירה, הדבר הזה לפעמים גורם לאדם, לרצות להתנגד לדעה הנכונה, ולהתעקש ולהחזיק בדעתו, למרות שהיא שגויה. והפסיכולוגיה ההפוכה, מציעה את הפתרון הטוב ביותר לבעיה הנ"ל. כיצד?

אז כפי שכבר ביארתי, בכל מחשבה בעולם, יש בה נקודת אמת כלשהי. וגם במחשבה שגויה, גם בה, בוודאי מסתתרת איזה נקודת אמת כלשהי, שבגללה אפשר לטעות במחשבה הזאת. ואם יש שם נקודת אמת, אז מדוע זאת טעות? משום שהטעות נוצרת, לא בגלל נקודת האמת שבה, אלא בגלל שנקודת האמת שבה, לא נלקחת בפרופורציה הנכונה וביחס מתאים לשאר הנתונים הנוספים. ובכל מקרה, בכל צורת מחשבה שגויה, קיימת נקודת אמת כלשהי, שאיבדה את האיזון שלה.

וכאשר רוצים לעזור לאדם, לראות את הדרך הנכונה, אז בשלב הראשון יש לנסות להבין את צורת המחשבה שלו, ואת הסיבה שבגללה הוא חושב, שאכן המחשבה שלו אמיתית ונכונה.

ובשלב השני, אחרי שמצליחים להבין את נקודת האחיזה במציאות, של הטעות. דהיינו, את נקודת האמת שיש בתוך הטעות, שבגללה הטעות קיימת, עכשיו אפשר לנסות להראות לאדם הטועה, את נקודת האמת שיש בתוך המחשבה שלו. דהיינו, במקום לנסות להסביר לאדם שטועה שהוא טועה, במקום זה לנסות להסביר לו, למה הוא חושב שהוא צודק!

והפעולה הזאת של, להראות לאדם שטועה, את הסיבה שבגללה הוא חושב שהוא צודק, היא קודם כל, סוג של יצירת אמון, בין זה שטועה לבין זה שרוצה לעזור לו. והדבר הזה מאפשר לאדם הטועה, להשתחרר מהרצון שלו להיות צודק, כי הוא כבר צודק. והדבר הזה עוזר לאדם שטועה, להבין שמבינים אותוו ושלא מתעלמים מצורת המחשבה שלו.

ואחרי בניית יחסי האמון הזאת, עכשיו מגיע השלב השלישי. שבו, מנסים להראות לאדם שטועה, את זה שיש אמת יותר גדולה, ומשהו נכון יותר וטוב יותר, מאשר נקודת האמת שלו.

ויש לשים לב לכך, שבשום שלב, לא מראים לאדם שהוא טועה, ולא מנסים להסביר לו שהוא טיפש וכיו"ב. אלא מנסים להסביר לו שהוא צודק וחכם, אלא שיש משהו אחר, עוד יותר צודק ועוד יותר חכם. ומנסים לגרום לאדם עצמו, להבין מעצמו את המחשבה הנכונה.

וזאת בעצם פסיכולו...

המאמר מאת מאמן אימון אישי ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | אימון אישי, ידיעות המציאות היא רעה, להדחיק את המחשבה, שימוש בדמיון מודרך, האם יש בחירה

הכנס לאתר ותהנה מעוד מאמן אישי, החרדה הגדולה ביותר, לחשוב, סיבות, יעוץ נפשי, עקשנות, מריבות / מאבקים, לימוד קבלה, חכם / חוכמה, יעוץ אישי ועוד ...



דירוג המאמר: לא דורג עדיין

תגובות למאמר אימון אישי, מהי פסיכולוגיה הפוכה, ואיך להשתמש בה כשיטה טיפולית, פסיכולוגיה הפוכה, רצון אובססיבי, לבחור בטוב תגובות למאמר אימון אישי, מהי פסיכולוגיה הפוכה, ואיך להשתמש בה כשיטה טיפולית, פסיכולוגיה הפוכה, רצון אובססיבי, לבחור בטוב

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר אימון אישי, מהי פסיכולוגיה הפוכה, ואיך להשתמש בה כשיטה טיפולית, פסיכולוגיה הפוכה, רצון אובססיבי, לבחור בטוב. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא רוחניות והעצמה אישית

האם האדם הסופי יכול לתפוס את האין סוף?
קלפי נפלאות - קלפים טיפוליים של האמנות אורית מרטין
לשון הרע
נשמתך היא חלק ממך
המוח והלב
השינוי הקוסמי חזרתה של האנרגיה הנקבית לכדור הארץ
מה זו העיפות והכבדות הזו שאני מרגישה
זמן של חסד ופתיחת שערי גן עדן
למה אני מרגיש/ה מאותגר/ת בתקופה האחרונה?
ההחמצה הגדולה שלנו בחיים
המסע האישי שלי
האינטואיציה - הערך השלם
עולם מאוחד ולא אחיד
ביטחון עצמי ומודעות עצמית
חוש השמיעה שבלב - פרשת עקב

הנך נמצא כאן: אימון אישי, מהי פסיכולוגיה הפוכה, ואיך להשתמש בה כשיטה טיפולית, פסיכולוגיה הפוכה, רצון אובססיבי, לבחור בטוב.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.
דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.