אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!
מאמרים » רוחניות והעצמה אישית » אימון אישי / מאמן אישי - תובנות לחיים של מורה רוחני, ייעוץ אישי וטיפול אישי - חלק 9

אימון אישי / מאמן אישי - תובנות לחיים של מורה רוחני, ייעוץ אישי וטיפול אישי - חלק 9

מחבר המאמר:
פורסם בקטגוריה: רוחניות והעצמה אישית
המאמר נקרא 767 פעמים
תאריך פרסום:
גרסת הדפסה | 0 תגובות
פורסם באתר Circle: אתר מאמרים קהילתי



אימון אישי / מאמן אישי-תובנות לחיים של מורה רוחני, ייעוץ אישי וטיפול אישי

פוטנציאל

פוטנציאל הוא סך היכולות והאפשרויות של בן אדם להשיג את מטרותיו. כדאי שהאדם יהיה מודע לפוטנציאל שגלום בו כדי שיוכל להגשים את מטרותיו, והדרך להיות מודע אליו היא לממש את היכולות שהאדם כבר מכיר בעצמו עד לקצה שלהם ולהתקרב כמה שיותר לקצה גבול היכולת עד שהאדם מגלה את הפוטנציאל שהוא לא היה מודע אליו.

פחד

יש שני סוגי פחדים: הראשון הוא פחד "בריא" ועוזר לאדם להיזהר מסכנה אמיתית כגון: פחד מנחש או פחד מאש. הפחד השני הוא פחד "שקרי" שהסיבה שלו לא ברורה והוא מציק לאדם. והפחד מקורו בחוסר ידיעה או בידיעה שגויה כלפי המציאות כי ברגע שהאדם יודע מה יקרה הוא אינו מפחד יותר וכדי להשתחרר מפחד כזה על האדם לדעת ולהבין טוב יותר ממה הוא מפחד באמת.

פתרון לבעיות

כאשר לא מוצאים פתרון לבעיה יש לנסות לבדוק את הגורמים לה, הנחות היסוד שעליהם נשענת הבעיה, השורש של הבעיה, הסיבות שבגללם יש בכלל בעיה. כמו רופא טוב שכאשר בה מטופל עם כאב ראש הוא ינסה לפתור את הדבר שגורם לכאב ראש ולא את הסימפטום. ואם האדם היה בטוח שאין פתרון ממילא הוא היה מפסיק לחפש והיה משלים עם הבעיה, ואם האדם ממשיך לחפש סימן שאולי יש וכרגע הוא עוד לא ידוע לאדם.

פסיכולוגיה הפוכה

הטעיה, מניפולציה שנעשית על אדם תוך מרמה כדי לגרום לאדם לחשוב שאתה בצד שלו וכך להערים עליו ולנצח. כאשר מנסים להראות לבן אדם שהוא טועה או כאשר מנסים לנצל אותו בצורה ישירה הוא בדרך כלל מתנגד ונשאר בצד שלו, מתבצר בעמדתו. כדי להשיג הסכמה מהצד השני יש להבין אותו ע"י התחברות לצורת החשיבה שלו ומציאת נקודת האמת שקיימת שם. אז ניתן להראות לו את נקודת האמת שבזכותה הוא חושב שהוא צודק ולהראות לו שיש אמת יותר עמוקה ומדויקת ולתת לו להגיע אליה ע"י התבוננות וחקירה.

פרקטיקה

פעולה \ עשיה שבאה לאחר חשיבה כלשהי. האדם לרוב מייחל שהרצונות שלו יתממשו ויבואו לידי ביטוי בחיים שלו ולכן הוא מחפש דרך פעולה, והאדם צריך להבין שיותר חשוב מלרוץ ולשנות את המציאות החיצונית זה להבין את המציאות הפנימית, מה שקורה בתוכו ומחוצה לו. ואז הפעולות יבואו מעצמם בדרך נכונה ויעילה יותר, והבנת המציאות היא הדבר הכי פרקטי ובו יש להשקיע את מירב המאמצים.

פשטות \ מורכבות

פשטות נותנת לאדם שלווה וזרימה ויעילות בהשגת מטרותיו. אך המורכבות מוסיפה אתגר ועניין וטעם לחיים. ובכל דבר בעולם יש את שני הכוחות ועל האדם לקבל את השכל של האמציאות שהיא פשוטה ומורכבת בו זמנית, ואז הוא יחווה את השלמות.

קבלת החלטות

כאשר האדם מקבל החלטה הוא צריך לשים לב שהדרך שהוא בוחר ללכת בה תיתן מענה למטרותיו. ויותר חשוב להסתכל על מה יהיה מצבו אחרי השגת המטרה, האם המטרה הייתה ראויה ואולי יש מטרה כגדולה יותר ועל פי זה לקבל החלטה נכונה ומדויקת יותר.

קיבעון מחשבתי

קיבעון מחשבתי הינו מצב פנימי שבו האדם מצליח לחשוב בצורה מסוימת ולא מצליח לחשוב בצורה שונה, "מחוץ לקופסה". קיבעון מחשבתי הוא דרך של האדם להיות ממוקד ולייצר יציבות במחשבה שלו ובחיי, אך לעיתים ההסתכלות הצרה של האדם לא מאפשרת לו לפתור את בעיותיו גם כשיש פתרון פשוט. וכדי לצאת מכל קיבעון מחשבתי על האדם לחקור את הנחות היסוד שעליהן מבוססת החשיבה שלו. האדם לא צריך בכח למצוא דרך חשיבה חדשה אלא רק לברר את דרך המחשבה הנוכחית. כאשר לאדם יש בעיה עליו להתמקד בגורם הבעיה וכך יימצא פתרון.

קונפליקט פנימי

על האדם למצוא נקודות שבהם הכוחות השונים בו (השכל והרגש) מסכימים ובדרך הזו ללכת. והאדם צריך להבין את הכוחות השונים שקיימים בתוכו ולתת להם מענה. לדוגמא אדם שרוצה לעשן וגם רוצה להפסיק לעשן. עליו לחקור ולמצוא את הסיבות לרצונות האלה ולהביא אותם לרמה מודעת ואז הוא יוכל להחליט ולעשות שלום במלחמה הפנימית של הכוחות השונים בתוכו.

המאמר מאת מאמן אימון אישי + אימון עיסקי / מאמן עיסקי - Yeda.EIP.co.il | טיפול נפשי, האושר בחיים אהבה של ידיעה, לשנות את הגישה, לא לדעת שום דבר, בדרך לאושר

הכנס לאתר ותהנה מעוד אימון אישי, רגעי הזמן, דרך של האדם, מצב פנימי, יעוץ, להשתחרר, לחשוב בצורה, רגש או שכל, הבנת המציאות, רצונות ועוד ...



דירוג המאמר: לא דורג עדיין

תגובות למאמר אימון אישי / מאמן אישי - תובנות לחיים של מורה רוחני, ייעוץ אישי וטיפול אישי - חלק 9 תגובות למאמר אימון אישי / מאמן אישי - תובנות לחיים של מורה רוחני, ייעוץ אישי וטיפול אישי - חלק 9

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר אימון אישי / מאמן אישי - תובנות לחיים של מורה רוחני, ייעוץ אישי וטיפול אישי - חלק 9. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא רוחניות והעצמה אישית

האם האדם הסופי יכול לתפוס את האין סוף?
קלפי נפלאות - קלפים טיפוליים של האמנות אורית מרטין
לשון הרע
נשמתך היא חלק ממך
המוח והלב
השינוי הקוסמי חזרתה של האנרגיה הנקבית לכדור הארץ
מה זו העיפות והכבדות הזו שאני מרגישה
זמן של חסד ופתיחת שערי גן עדן
למה אני מרגיש/ה מאותגר/ת בתקופה האחרונה?
ההחמצה הגדולה שלנו בחיים
המסע האישי שלי
האינטואיציה - הערך השלם
עולם מאוחד ולא אחיד
ביטחון עצמי ומודעות עצמית
חוש השמיעה שבלב - פרשת עקב

הנך נמצא כאן: אימון אישי / מאמן אישי - תובנות לחיים של מורה רוחני, ייעוץ אישי וטיפול אישי - חלק 9.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.
דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.