אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!
מאמרים » רוחניות והעצמה אישית » להכליל או לבודד, רטוריקה, איך לנצח בוויכוח, הכללה או פירוק לגורמים, NLP, איך להגן על עמדתך, שכנוע, איך לשכנע אנשים, איך לעשות מניפולציה, איך לשתול מחשבות, דיבייטינג

להכליל או לבודד, רטוריקה, איך לנצח בוויכוח, הכללה או פירוק לגורמים, NLP, איך להגן על עמדתך, שכנוע, איך לשכנע אנשים, איך לעשות מניפולציה, איך לשתול מחשבות, דיבייטינג

מחבר המאמר:
פורסם בקטגוריה: רוחניות והעצמה אישית
המאמר נקרא 1013 פעמים
תאריך פרסום:
גרסת הדפסה | 0 תגובות
פורסם באתר Circle: אתר מאמרים קהילתי



NLP, רטוריקה, איך לעשות מניפולציה, שכנוע, איך לשתול מחשבות, להכליל או לבודד, סודות ההשפעה, לימודי רטוריקה

וכאן אבאר עוד דרך, כיצד באפשרותך להחליש רעיונות / לחזק רעיונות כרצונך החופשי. ואבאר, כיצד באפשרותך לתקוף רעיונות שונים ולהגן על רעיונות שונים, באמצעות משחק של הכללה גורפת ושל בידוד מוחלט של הרעיון שלך. ואבאר, מתי הכללה מחזקת או מחלישה את הרעיון, ומתי דווקא בידוד וצמצום של הרעיון, מחזקת או מחלישה את הרעיון.

והעניין הוא, שאם ברצונך לחזק רעיון כלשהו, עליך לדבר עליו כעל דבר שקיומו מחוייב ואם ברצונך להחליש רעיון כלשהו, עליך לדבר עליו כעל דבר שקיומו הוא רק אפשרי בלבד.

והדרך לגרום לרעיון להישמע כרעיון מחוייב, היא על ידי שמדברים עליו בצורה של הכללה. כגון לדוגמא תמיד קורה כך או אחרת. כאשר המילה תמיד, מחזקת את אמיתות האירוע, ביחס ללפעמים קורה כך או אחרת. או לדוגמא: כולם יודעים שכך או אחרת, שזאת הכללה של ידיעת הרעיון. ביחס ל: יש אנשים / חלק מהאנשים חושבים שכך או אחרת, שזה כמובן מחליש את ההכללה של הרעיון. (וגם המילה יודעים, עברה המרה למילה חושבים).

או לדוגמא בזמן טיפול בהתנגדויות לקוח, שהלקוח יכול לדוגמא לומר "המוצר הזה לא מתאים לי", שזה בעצם דיבור בזמן כולל, שהמוצר לא מתאים לו באופן כללי. ואת המשפט הזה אפשר להפוך ל"מה לא מתאים לך במוצר כרגע?". שזה בעצם אומר, שלא שהמוצר לא מתאים לך באופן כללי, אלא שיש משהו במוצר שלא מתאים לך באופן פרטי. ולא שהמוצר לא מתאים לך באופן כללי, אלא שרק כרגע המוצר לא מתאים לך באופן פרטי, מסיבה ספציפית כלשהי.

דהיינו, אתה לוקח את האמירה של הלקוח שהמוצר לא מתאים לו, ואתה תוחם ומגביל אותה לזמן כלשהו. "למה כרגע אתה חושב כך או אחרת". או לדוגמא שהלקוח אומר "המוצר הזה לא מתאים לי" כעובדה. ואז במקום לומר לו "למה המוצר לא מתאים לך", עליך לומר "למה אתה אומר שהמוצר לא מתאים לך". שגם כך הופכים את האובייקטיבית, לסובייקטיבי ויחסי בלבד.

ולפעמים דווקא מיקוד ולא הכללה של הרעיון, דווקא היא מחזקת את הרעיון. כגון לדוגמא שאתה מדבר על דבר כלשהו בזמן הווה, ולא באופן כללי. דווקא כדי להעצים וכדי לחזק את החוויה של אותו הרעיון. כגון לדוגמא במקום לומר "תמיד קורה כך או אחרת", שאז לפעמים זה נשמע כמו סיפור כלשהו. אז אפשר לחזק את הרעיון, דווקא על ידי זה שתוחמים אותו בזמן כלשהו, שהופך את הסיפור ליותר ממשי. וזה יכול להיות תחימה לזמן הווה, כגון: כרגע קורה כך או אחרת. או תחימה לזמן מוגדר אחר, כגון: אתמול קרה כך או אחרת. שהגדרת הזמן והמקום של האירוע, לפעמים היא הופכת את הרעיון לעוד יותר ממשי, מאשר אם מדברים על הרעיון באופן כללי.

ולפעמים כאשר מישהו מנסה לשלול את מה שאמרת, באפשרותך להגן על עמדתך, על ידי זה שאתה עובר מהכללה, אל בידוד של הרעיון. כי הרבה יותר קל להגן על פירוש סובייקטיבי כאשר הוא מוצג ככזה, מאשר להגן על פירוש סובייקטיבי, כאשר הוא מוצג כרעיון אובייקטיבי.

דהיינו, לפעמים אתה בטעות / בכוונה מציג רעיון כאילו הוא נכון באופן כללי וגורף, ואז מישהו תוקף את נכונות הרעיון שלך כרעיון שהוא נכון באופן גורף וכללי. ואז באפשרותך להגן על הרעיון שלך, על ידי זה שאתה עובר לעמדה שמייצגת רעיון באופן פרטי ולא באופן גורף.

ויותר מזה, אחת מהדרכים לתקוף רעיונות, היא על ידי זה שמקצינים אותם, והופכים אותם לרעיונות שמכלילים ושמדברים באופן כללי. ואז כאשר לוקחים אמירה שנאמרה באופן פרטי, ומציגים אותה כאמירה שנאמרה באופן כללי, אז לפעמים הרבה יותר קל לתקוף את האמירה הזאת, כי באופן כללי היא הופכת להיות אבסורדית וכיו"ב.

ומי שיש לו שכל, כאשר הוא רוצה להגן על רעיון כלשהו, אז עליו להתבונן ולראות שאם מקור ההתקפה נובע מכך שהרעיון שלך מוצג כרעיון שמכליל ושהופך להיות כאבסורד בעיני השומעים, אז במקרה כזה לדוגמא, עליך להבהיר ולחדד, שלא מדובר ברעיון כולל שמכליל ובהכללה גורפת, אלא מדובר על מקרה פרטי בלבד, שהוא נכון בפני עצמו, למרות שבאופן כללי, הרעיון הוא רק אפשרי אך לא מחוייב.

ועוד אוסיף ואומר, שצריך גם לדעת לא להכליל בצורה יותר מידי בולטת, כי זה עלול לעורר חשד אצל השומע, שהוא יבין שעושים עליו מניפולציה. ולכן צריך לדעת להכליל ולשדר תחושה של הכללה...

המאמר מאת מאמן אימון אישי / עסקי / ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | שיפור מכירות, מניפולציות nlp השפעה על אחרים, טיפול בהתנגדויות, מומחה בשיווק, איך לשכנע בוויכוח

הכנס לאתר ותהנה מעוד אוטוסוגסטיה, פרסומות, כהן אליעד, יעוץ, nlp, nlp, מאמרים, לקוחות, פסיכולוגיה, אימון עסקי ועוד ...



דירוג המאמר: לא דורג עדיין

תגובות למאמר להכליל או לבודד, רטוריקה, איך לנצח בוויכוח, הכללה או פירוק לגורמים, NLP, איך להגן על עמדתך, שכנוע, איך לשכנע אנשים, איך לעשות מניפולציה, איך לשתול מחשבות, דיבייטינג תגובות למאמר להכליל או לבודד, רטוריקה, איך לנצח בוויכוח, הכללה או פירוק לגורמים, NLP, איך להגן על עמדתך, שכנוע, איך לשכנע אנשים, איך לעשות מניפולציה, איך לשתול מחשבות, דיבייטינג

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר להכליל או לבודד, רטוריקה, איך לנצח בוויכוח, הכללה או פירוק לגורמים, NLP, איך להגן על עמדתך, שכנוע, איך לשכנע אנשים, איך לעשות מניפולציה, איך לשתול מחשבות, דיבייטינג. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא רוחניות והעצמה אישית

האם האדם הסופי יכול לתפוס את האין סוף?
קלפי נפלאות - קלפים טיפוליים של האמנות אורית מרטין
לשון הרע
נשמתך היא חלק ממך
המוח והלב
השינוי הקוסמי חזרתה של האנרגיה הנקבית לכדור הארץ
מה זו העיפות והכבדות הזו שאני מרגישה
זמן של חסד ופתיחת שערי גן עדן
למה אני מרגיש/ה מאותגר/ת בתקופה האחרונה?
ההחמצה הגדולה שלנו בחיים
המסע האישי שלי
האינטואיציה - הערך השלם
עולם מאוחד ולא אחיד
ביטחון עצמי ומודעות עצמית
חוש השמיעה שבלב - פרשת עקב

הנך נמצא כאן: להכליל או לבודד, רטוריקה, איך לנצח בוויכוח, הכללה או פירוק לגורמים, NLP, איך להגן על עמדתך, שכנוע, איך לשכנע אנשים, איך לעשות מניפולציה, איך לשתול מחשבות, דיבייטינג.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.
דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.