אתר מאמרים
מעגל הכותבים
אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מאמרים » רוחניות והעצמה אישית » להכליל או לבודד, רטוריקה, איך לנצח בוויכוח, הכללה או פירוק לגורמים, NLP, איך להגן על עמדתך, שכנוע, איך לשכנע אנשים, איך לעשות מניפולציה, איך לשתול מחשבות, דיבייטינג

להכליל או לבודד, רטוריקה, איך לנצח בוויכוח, הכללה או פירוק לגורמים, NLP, איך להגן על עמדתך, שכנוע, איך לשכנע אנשים, איך לעשות מניפולציה, איך לשתול מחשבות, דיבייטינג

מחבר המאמר: elieip
פורסם בקטגוריה: רוחניות והעצמה אישית
המאמר נקרא 499 פעמים
תאריך פרסום: 03.05.12
גרסת הדפסה | 0 תגובות
שיתוף מאמר זה שיתוף מאמר זה


NLP, רטוריקה, איך לעשות מניפולציה, שכנוע, איך לשתול מחשבות, להכליל או לבודד, סודות ההשפעה, לימודי רטוריקה

וכאן אבאר עוד דרך, כיצד באפשרותך להחליש רעיונות / לחזק רעיונות כרצונך החופשי. ואבאר, כיצד באפשרותך לתקוף רעיונות שונים ולהגן על רעיונות שונים, באמצעות משחק של הכללה גורפת ושל בידוד מוחלט של הרעיון שלך. ואבאר, מתי הכללה מחזקת או מחלישה את הרעיון, ומתי דווקא בידוד וצמצום של הרעיון, מחזקת או מחלישה את הרעיון.

והעניין הוא, שאם ברצונך לחזק רעיון כלשהו, עליך לדבר עליו כעל דבר שקיומו מחוייב ואם ברצונך להחליש רעיון כלשהו, עליך לדבר עליו כעל דבר שקיומו הוא רק אפשרי בלבד.

והדרך לגרום לרעיון להישמע כרעיון מחוייב, היא על ידי שמדברים עליו בצורה של הכללה. כגון לדוגמא תמיד קורה כך או אחרת. כאשר המילה תמיד, מחזקת את אמיתות האירוע, ביחס ללפעמים קורה כך או אחרת. או לדוגמא: כולם יודעים שכך או אחרת, שזאת הכללה של ידיעת הרעיון. ביחס ל: יש אנשים / חלק מהאנשים חושבים שכך או אחרת, שזה כמובן מחליש את ההכללה של הרעיון. (וגם המילה יודעים, עברה המרה למילה חושבים).

או לדוגמא בזמן טיפול בהתנגדויות לקוח, שהלקוח יכול לדוגמא לומר "המוצר הזה לא מתאים לי", שזה בעצם דיבור בזמן כולל, שהמוצר לא מתאים לו באופן כללי. ואת המשפט הזה אפשר להפוך ל"מה לא מתאים לך במוצר כרגע?". שזה בעצם אומר, שלא שהמוצר לא מתאים לך באופן כללי, אלא שיש משהו במוצר שלא מתאים לך באופן פרטי. ולא שהמוצר לא מתאים לך באופן כללי, אלא שרק כרגע המוצר לא מתאים לך באופן פרטי, מסיבה ספציפית כלשהי.

דהיינו, אתה לוקח את האמירה של הלקוח שהמוצר לא מתאים לו, ואתה תוחם ומגביל אותה לזמן כלשהו. "למה כרגע אתה חושב כך או אחרת". או לדוגמא שהלקוח אומר "המוצר הזה לא מתאים לי" כעובדה. ואז במקום לומר לו "למה המוצר לא מתאים לך", עליך לומר "למה אתה אומר שהמוצר לא מתאים לך". שגם כך הופכים את האובייקטיבית, לסובייקטיבי ויחסי בלבד.

ולפעמים דווקא מיקוד ולא הכללה של הרעיון, דווקא היא מחזקת את הרעיון. כגון לדוגמא שאתה מדבר על דבר כלשהו בזמן הווה, ולא באופן כללי. דווקא כדי להעצים וכדי לחזק את החוויה של אותו הרעיון. כגון לדוגמא במקום לומר "תמיד קורה כך או אחרת", שאז לפעמים זה נשמע כמו סיפור כלשהו. אז אפשר לחזק את הרעיון, דווקא על ידי זה שתוחמים אותו בזמן כלשהו, שהופך את הסיפור ליותר ממשי. וזה יכול להיות תחימה לזמן הווה, כגון: כרגע קורה כך או אחרת. או תחימה לזמן מוגדר אחר, כגון: אתמול קרה כך או אחרת. שהגדרת הזמן והמקום של האירוע, לפעמים היא הופכת את הרעיון לעוד יותר ממשי, מאשר אם מדברים על הרעיון באופן כללי.

ולפעמים כאשר מישהו מנסה לשלול את מה שאמרת, באפשרותך להגן על עמדתך, על ידי זה שאתה עובר מהכללה, אל בידוד של הרעיון. כי הרבה יותר קל להגן על פירוש סובייקטיבי כאשר הוא מוצג ככזה, מאשר להגן על פירוש סובייקטיבי, כאשר הוא מוצג כרעיון אובייקטיבי.

דהיינו, לפעמים אתה בטעות / בכוונה מציג רעיון כאילו הוא נכון באופן כללי וגורף, ואז מישהו תוקף את נכונות הרעיון שלך כרעיון שהוא נכון באופן גורף וכללי. ואז באפשרותך להגן על הרעיון שלך, על ידי זה שאתה עובר לעמדה שמייצגת רעיון באופן פרטי ולא באופן גורף.

ויותר מזה, אחת מהדרכים לתקוף רעיונות, היא על ידי זה שמקצינים אותם, והופכים אותם לרעיונות שמכלילים ושמדברים באופן כללי. ואז כאשר לוקחים אמירה שנאמרה באופן פרטי, ומציגים אותה כאמירה שנאמרה באופן כללי, אז לפעמים הרבה יותר קל לתקוף את האמירה הזאת, כי באופן כללי היא הופכת להיות אבסורדית וכיו"ב.

ומי שיש לו שכל, כאשר הוא רוצה להגן על רעיון כלשהו, אז עליו להתבונן ולראות שאם מקור ההתקפה נובע מכך שהרעיון שלך מוצג כרעיון שמכליל ושהופך להיות כאבסורד בעיני השומעים, אז במקרה כזה לדוגמא, עליך להבהיר ולחדד, שלא מדובר ברעיון כולל שמכליל ובהכללה גורפת, אלא מדובר על מקרה פרטי בלבד, שהוא נכון בפני עצמו, למרות שבאופן כללי, הרעיון הוא רק אפשרי אך לא מחוייב.

ועוד אוסיף ואומר, שצריך גם לדעת לא להכליל בצורה יותר מידי בולטת, כי זה עלול לעורר חשד אצל השומע, שהוא יבין שעושים עליו מניפולציה. ולכן צריך לדעת להכליל ולשדר תחושה של הכללה...

המאמר מאת מאמן אימון אישי / עסקי / ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | שיפור מכירות, מניפולציות nlp השפעה על אחרים, טיפול בהתנגדויות, מומחה בשיווק, איך לשכנע בוויכוח

הכנס לאתר ותהנה מעוד אוטוסוגסטיה, פרסומות, כהן אליעד, יעוץ, nlp, nlp, מאמרים, לקוחות, פסיכולוגיה, אימון עסקי ועוד ...



אודות מחבר המאמר:

המאמר רטוריקה, איך לנצח בוויכוח, שכנוע, NLP, איך לעשות מניפולציה, להכליל או לבודד, סודות השכנוע, שיווק

מאת מאמן אימון אישי / עסקי / ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | nlp מטפל, איך לגרום לאנשים, סודות ההשפעה, להגדיל מכירות



דירוג המאמר: לא דורג עדיין

תגובות למאמר להכליל או לבודד, רטוריקה, איך לנצח בוויכוח, הכללה או פירוק לגורמים, NLP, איך להגן על עמדתך, שכנוע, איך לשכנע אנשים, איך לעשות מניפולציה, איך לשתול מחשבות, דיבייטינג תגובות למאמר להכליל או לבודד, רטוריקה, איך לנצח בוויכוח, הכללה או פירוק לגורמים, NLP, איך להגן על עמדתך, שכנוע, איך לשכנע אנשים, איך לעשות מניפולציה, איך לשתול מחשבות, דיבייטינג

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר להכליל או לבודד, רטוריקה, איך לנצח בוויכוח, הכללה או פירוק לגורמים, NLP, איך להגן על עמדתך, שכנוע, איך לשכנע אנשים, איך לעשות מניפולציה, איך לשתול מחשבות, דיבייטינג. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא רוחניות והעצמה אישית

חוש השמיעה שבלב - פרשת עקב
לחיות את גדולתנו
צחי רוזנטל - על נפוליון היל האדם שעשה הסטוריה
NLP - סודות השכנוע - לימוד NLP - מהו דיבור אובייקטיבי ומהו דיבור סובייקטיבי? איך לדבר בצורה משכנעת? איך לשכנע בצורה נכונה? איך להעביר מסרים משכנעים? איך לשכנע אנשים? איך להצליח לשכנע?
NLP למתקדמים - לימוד NLP - סיבה ותוצאה - איך משפיעה כמות הסיבות והנימוקים שאתה נותן, על כושר השכנוע שלך? ואיך משפיע המיקום של הנימוקים שלך, על יכולת השכנוע שלך? איך ליצור הסכמה? איך לשכנע?
תכנות התת מודע - טכניקות מכירות - טכניקות שכנוע - איך ליצור הסכמה, איך לגרום למישהו להסכים איתך? איך לגרום למישהו לרצות להסכים איתך? איך לגרום למישהו לענות לך כן? איך לשכנע לקוח?
סודות השכנוע - ללמוד לשכנע - חשדנות - מנגנון בקרה עצמית - איך לגרום למישהו לתת בך אמון? איך לגרום למישהו להאמין לך? איך לגרום למישהו לא לחשוד בך? איך ליצור אמון? איך לשכנע אנשים?
איך להיות מאושר תמיד? איך להרגיש טוב תמיד? איך לא להרגיש רע? איך לא לסבול? איך להיות מרוצה? איך להרגיש שלמות? חוסר אושר, איך להטיל ספק? מהי הטלת ספק? איך ליצור התאמה? חוסר שביעות רצון
איך לאהוב את מה שיש? איך לאהוב את עצמך? איך לא לשנוא את עצמך? ביירון קייטי, כיצד לאהוב את עצמך? איך ליצור אהבה? איך לא לשנוא? איך נוצרת אהבה? מהי אהבה? למה לאהוב? למה לא לשנוא?
NLP - איך לשתול מסרים סמויים, איך לשתול מחשבות? איך להעביר מסרים תת הכרתיים? איך לשתול מסרים בתת מודע? איך לתכנת את התת מודע? איך להשפיע על אנשים? איך לשכנע אנשים?
סודות חוסר השכנוע של ברק אובמה, העימות של ברק אובמה מול מיט רומני, ברק אובמה נגד מיט רומני, חוסר ההשפעה של ברק אובמה, סודות השכנוע וההשפעה של אובמה, איך לנצח בויכוחים? איך להשפיע על אנשים? רטוריקה - דיבייטינג - NLP - לתכנת את התת מודע - תכנות התת מודע - א
בדידות, להתמודד עם בדידות, מהי בדידות? ממה נובעת בדידות, להרגיש בודד, בדידות חברתית, בדידות רגשית, בדידות בזוגיות, בדידות בקבלה, בדידות גדולה, טיפול בבדידות, דיכאון, עצבות
מנהיגות - ניהול - שכנוע - קבלת החלטות - מהי מנהיגות? איך להיות מנהיג משכנע? מהן תכונות של מנהיגות? כיצד להיות מנהיג? מיהו מנהיג? מה ההבדלים בין מנהיג למנהל? מנהל מול מנהיג, איך לפתח כישורי מנהיגות? ועוד
NLP, איך לשכנע לקוח לקנות? איך לגרום ללקוח לקנות? איך למכור יותר? טיפים לשכנוע לקוחות, טריקים לשכנוע אנשים, איך להגדיל מכירות? איך לעשות כסף? איך להרוויח כסף? טכניקות לשכנוע, כושר שכנוע
איך לשתול מחשבות בצורה מניפולטיבית? איך עושים שטיפת מוח? איך יוצרים שכנוע עצמי? איך ליצור אוטוסוגסטיה? איך לגרום למישהו לרצות להסכים איתך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך?

הנך נמצא כאן: להכליל או לבודד, רטוריקה, איך לנצח בוויכוח, הכללה או פירוק לגורמים, NLP, איך להגן על עמדתך, שכנוע, איך לשכנע אנשים, איך לעשות מניפולציה, איך לשתול מחשבות, דיבייטינג.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.