אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!
מאמרים » רוחניות והעצמה אישית » איך לפתח את החשיבה, איך להבין את המציאות, איך להבין את עצמך, איך למצוא את השכל שיש בכל דבר, איך למצוא את מחוייב המציאות, איך לראות את אלוהים, סוד המציאות, איך לנתח תהליכים

איך לפתח את החשיבה, איך להבין את המציאות, איך להבין את עצמך, איך למצוא את השכל שיש בכל דבר, איך למצוא את מחוייב המציאות, איך לראות את אלוהים, סוד המציאות, איך לנתח תהליכים

מחבר המאמר:
פורסם בקטגוריה: רוחניות והעצמה אישית
המאמר נקרא 1020 פעמים
תאריך פרסום:
גרסת הדפסה | 0 תגובות
פורסם באתר Circle: אתר מאמרים קהילתי



סוד המציאות, איך להבין את עצמך, איך למצוא את מחוייב המציאות, איך לפתח את החשיבה, איך לראות את אלוהים, איך לנתח תהליכים, מטפל קוגניטיבי התנהגותי, הדרכה

אליעד: אני רוצה להביא אותך למצב, שכאשר אתה תראה קיר, אתה תראה את המחוייב - הכלום. ואחר, השכל אפשרי, החושים אפשרי, קיר אפשרי.

אתה לוקח סוגייה, ובסוגייה יש המון מידע, ואת כל המידע אתה מדרג מהמחוייב לאפשרי. מחוייב זה אמת אובייקטיבית. אני רוצה לעשות לך סדר בראש, שכאשר אתה רואה אינפורמציה, אתה תראה מה אפשרי ומה מחוייב בתהליך.

שאלה: מה זה יתן לי?

אליעד: למשל מישהו מקלל אותך, ורע לך, אז אתה עוצר ושואל, מה מחוייב? כלום. מה אפשרי? אפשרי שיש הבדל בין יש לאין, אפשרי שיש פה מישהו, אפשרי שאני שומע אותו, אפשרי שהוא דיבר אלי, אפשרי שהבנתי את מה שהוא התכוון, אפשרי שככה, ואפשרי שרע לי.

שכאילו אתה לוקח את הסיטואציה, ורואה מה אפשרי ומה מחוייב.

רבי נחמן אומר שאתה צריך לחפש את מחוייב המציאות. מה זה אומר? למשל בסוגייה תבדוק, מה מחוייב? בחיים שלך תבדוק מה מחוייב, מה אתה בטוח? מה האמת? לשאול מישהו מה אתה רוצה? זה כמו לשאול אותו, מה מהות הרצון? מה מחוייב אצלך?

לשאול מישהו, אבל מה אתה רוצה? זה כמו לשאול אותו, אבל מה מחוייב אצלך? ואת התרגיל הזה עושים דרך הסוגייה.

שאלה: ומה זה יתן?

אליעד: לדוגמא, שאם אתה הולך למכולת ויש לך רק 100 ש"ח ואשתך נתנה לך רשימה ב - 200 ש"ח, אז אתה לוקח את הרשימה בראש, ובודק מה מחוייב ומה אפשרי, ולפי זה אתה קונה.

אתה עובד לפי סדר של מחוייב ואפשרי. לקחת כל סיטואציה ולבדוק מה מחוייב בה ומה אפשרי בה.

לדוגמא, אשתך שולחת אותך למכולת ובכלל אין לך חשק, האם אתה זוכר שזה בכלל לא מחוייב שתלך למכולת? האם אתה זוכר שזה בכלל לא מחוייב שתהיה נשוי? האם אתה זוכר שזה בכלל לא מחוייב שתחזור הביתה? האם אתה זוכר את זה?

לא, אצלך זה מחוייב. מה באמת מחוייב? האם יש משהו שאתה בטוח בו באופן מוחלט? לא

מה מחוייב? כלום. זה לא מדוייק מה שאמרתי לך, אבל ככה קוראים לזה. כי להגיד שכלום זה מחוייב, גם זה לא מחוייב.

אבל בא נגיד שמה שמחוייב זה כלום. מה זה נקרא שנוצר יש מאין / מחוייב? שמהמחוייב נוצר יש. זה לא מדוייק, אבל זה ההסבר.

לדעת שאתה אלוהים, להיות חופשי, להיות באחדות, הכוונה שאתה תמיד רואה מה מחוייב, אתה תמיד רואה את האחד.

אם בכל דבר אתה שואל את עצמך, האם זה מחוייב? מה מחוייב? האם זה מחוייב? בסוף אתה תמיד רואה את האחד.

שאלה: לא הבנתי מה זה נותן.

אליעד: אתה תמיד תראה את מחוייב המציאות. למשל כשאני רואה צורה כמו סוגייה, אני ישר מפשיט אותה, מה מחוייב ומה אפשרי. אני רואה את ההשתלשלות של הדברים.

מכלום - יש אין - שכל - חושים - אני ולא אני - אני מאמין במשהו ועל סמך האמונה - אתה כאילו רואה איך נוצרת הצורה. שזה מיקרו תהליך.

לוקחים תהליך ומנתחים אותו, מה מחוייב ומה אפשרי.

גם כשאתה רואה נייר, זה גם תהליך. האם אתה רואה מה מחוייב בנייר ומה אפשרי בו? מבחינתך כשאתה רואה נייר זה מחוייב.

האם אתה בטוח שיש פה נייר? כן אני נוגע בו. אבל רק אדם משוגע נותן תשובה שהוא בטוח שיש נייר בגלל שהוא נוגע בו. כי אם אני מטיל ספק בנייר, אז אני גם מטיל ספק בזה שאני נוגע בו. מי אמר שאתה בכלל נוגע בו? אולי אין נייר ואתה לא נוגע בו?

אז אני רואה את ההשתלשלות, מחוייב - לא יודע, מה אני בטוח? - לא יודע, מתוך זה אני מבדיל בין יש לאין, בזה אני הכי בטוח.

שוב, אני הכי הכי בטוח בכלום, פחות מזה אני בטוח שיש הבדל בין יש לאין, פחות מזה אני בטוח שיש הבדל בין אני ללא אני, אחר כך - יש טוב ורע, ויש לי רצון, פחות מזה אני בטוח בחושים שלי, ואז אני בטוח שאני מחזיק נייר. אבל כאשר אני מחזיק את הנייר, אני רואה את ההשתלשלות שלו מהמחוייב שזה לא יודע עד הנייר שאני מחזיק אותו.

לדוגמא, אשתי צועקת עלי, מנהל הבנק התקשר, וודאי לי שזה לא טוב, וודאי שיש בעיה - לא, לא, איך הגעתי לזה? תבדוק מה השורשים, איך הגיעה המחשבה הזאת שאומרת, רע לי מזה שאין לי, איך היא נוצרה?

המחשבה שאומרת, אם אין לי בריאות רע לי, איך היא נוצרה? יש השתלשלות, לא יודע - יש ואין - אני ולא אני - עד שאתה מגיע למחשבה.

שאלה: מה הקשר בין הנייר ליש ואין?

אליעד: אם אין - יש ואין אז אין הבדל בין יש ניי ר לאין נייר. אם אין הבדל בין יש לאין, אז אין הבדל בין נייר לאין נייר, לכסא, להיום לאתמול...

המאמר מאת מאמן אימון אישי / עסקי / ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | מטפל הוליסטי, מאמן אישי ועסקי קואצ'ר מומלץ, מטפל הוליסטי, אימון אישי מומלץ, אימון עסקי

הכנס לאתר ותהנה מעוד מנטורינג, מטפל אישי, חשיבה חיובית, לקוחות, איך למצוא את מחוייב המציאות, איך לנתח תהליכים, לנתח תהליכים, אושר, לנתח תהליכים, אימון אישי ועוד ...



דירוג המאמר: לא דורג עדיין

תגובות למאמר איך לפתח את החשיבה, איך להבין את המציאות, איך להבין את עצמך, איך למצוא את השכל שיש בכל דבר, איך למצוא את מחוייב המציאות, איך לראות את אלוהים, סוד המציאות, איך לנתח תהליכים תגובות למאמר איך לפתח את החשיבה, איך להבין את המציאות, איך להבין את עצמך, איך למצוא את השכל שיש בכל דבר, איך למצוא את מחוייב המציאות, איך לראות את אלוהים, סוד המציאות, איך לנתח תהליכים

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר איך לפתח את החשיבה, איך להבין את המציאות, איך להבין את עצמך, איך למצוא את השכל שיש בכל דבר, איך למצוא את מחוייב המציאות, איך לראות את אלוהים, סוד המציאות, איך לנתח תהליכים. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא רוחניות והעצמה אישית

האם האדם הסופי יכול לתפוס את האין סוף?
קלפי נפלאות - קלפים טיפוליים של האמנות אורית מרטין
לשון הרע
נשמתך היא חלק ממך
המוח והלב
השינוי הקוסמי חזרתה של האנרגיה הנקבית לכדור הארץ
מה זו העיפות והכבדות הזו שאני מרגישה
זמן של חסד ופתיחת שערי גן עדן
למה אני מרגיש/ה מאותגר/ת בתקופה האחרונה?
ההחמצה הגדולה שלנו בחיים
המסע האישי שלי
האינטואיציה - הערך השלם
עולם מאוחד ולא אחיד
ביטחון עצמי ומודעות עצמית
חוש השמיעה שבלב - פרשת עקב

הנך נמצא כאן: איך לפתח את החשיבה, איך להבין את המציאות, איך להבין את עצמך, איך למצוא את השכל שיש בכל דבר, איך למצוא את מחוייב המציאות, איך לראות את אלוהים, סוד המציאות, איך לנתח תהליכים.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.
דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.