אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!
מאמרים » רוחניות והעצמה אישית » נפלאות המוח האנושי, סודות המוח האנושי, איך המוח חושב? איך נוצרות מחשבות? שיטת ההיפוכים, מערכת ההפעלה האנושית, מודעות עצמית, סודות התת מודע, איך עובד המוח? מחקרים על המוח האנושי

נפלאות המוח האנושי, סודות המוח האנושי, איך המוח חושב? איך נוצרות מחשבות? שיטת ההיפוכים, מערכת ההפעלה האנושית, מודעות עצמית, סודות התת מודע, איך עובד המוח? מחקרים על המוח האנושי

מחבר המאמר:
פורסם בקטגוריה: רוחניות והעצמה אישית
המאמר נקרא 12032 פעמים
תאריך פרסום:
גרסת הדפסה | 0 תגובות
פורסם באתר Circle: אתר מאמרים קהילתי



איך המוח חושב, מערכת ההפעלה האנושית, סודות התת מודע, נפלאות המוח האנושי, שיטת ההיפוכים, מודעות עצמית, תמיכה נפשית, קאוצינג

שאלה: אני מתרגל היפוכים, כמו למשל עולות לי תחושות בעבודה ואני שואל מי אמר שאני כרגע מרגיש רע? אבל אין לי סדר בהיפוכים.

אליעד: בו נעמיק בנושא של ההיפוכים. יש בתוכך מנגנון שעליו מושתתים כל המנגנונים שלך. כשאתה אומר, גבוה נמוך, אתמול היום, פה שם, יש לי ואין לי, כל המנגנונים האלו מושתתים על מנגנון של אמת ושקר, כל אינפורמציה שעוברת לך בראש, אתה מנתח אותה באם היא אמת או שקר.

אם לדייק, יש סקאלה, שבצד אחד יש שקר ובצד אחד אמת, מה זה אמת? אמת זה דבר שמחוייב שיהיה נכון, ללא שום אפשרות שיהיה לא נכון, שאתה אפילו לא יכול לחשוב על ההפך שלו, כי אם אתה יכול לחשוב על ההפך שלו, אז יש אפשרות שזה לא נכון ולכן לא מחוייב.

מצד שני יש שקר, מה זה שקר? שאתה לא יכול לחשוב שהוא נכון, אין לך אפשרות לחשוב שאולי הוא נכון.

האמת, למה היא מחוייבת? כי אי אפשר לחשוב על ההפך שלה, אז ההפך של האמת זה מקסימום שקר.

זה לא סקאלה של מחוייב עד אפשרי אלא של מחוייב עד בלתי אפשרי. הבלתי אפשרי הוא ההפך של המחוייב.

המחוייב הוא לא אפשרי אלא הוא ככה תמיד.

כול שאר הדברים הם באמצע, כמו מחשבות, רגשות, ידיעות, זכרונות תחושות וכו'.

כך שכול מחשבה / איפורמציה שעולה לך בראש אתה בודק עד כמה היא מחוייבת - אז זה שווה אמת.

יש אמת בקצה, באמצע אפשרי ובקצה השני בלתי אפשרי. יש בטוח נכון, באמצע אולי נכון ובסוף בטוח לא נכון. אם תדע מה בטוח נכון אז תדע מה בטוח לא נכון.

למשל אתה רואה מישהי יפה, אז המוח חושב, היא יפה, אך עד כמה מחוייב בעיני שהיא יפה? האם היא יפה בגלל שאני שיכור, או בגלל שהיא באמת יפה או בגלל הבגדים שלה או בגלל שהיא עומדת ליד מישהי מכוערת עד כמה מחוייב שהיא יפה?

הרעיון הוא שיש לך שכבות, חלק גדול מהחוויות שלך מבוססות על מכנה משותף שאומר למשל שאני רואה את הבחורה. לא משנה אם מתווכחים אם היא יפה או לא, אבל מסכימים על משהו שהוא למשל שיש בחורה.

כך שאם תקח את המחשבות שלך ותחלק אותם לשכבות, אתה תראה שגם היכן שיש היפוכים - למשל עולה מחשבה שאתה עייף ואתה שואל, אולי אני צריך לעבוד? אבל שתי המחשבות מסכימות על כך שאתה עייף.

לדוגמא, כואב לי הגב, האם זה טוב או רע? אולי כואב לי הגב וזה טוב, אולי לא כואב לי הגב? - שניהם מסכימים שכואב הגב.

למשל יש הנחות מאוד בסיסיות, כמו היכולת להבדיל בין אתמול למחר, או היכולת להבדיל בין פה לשם - החוויות אלו לדוגמא אתה עד היום אף פעם לא הטלת בהם ספק.

או למשל אתה לא מטיל ספק באני ולא אני, אני זה תחושת שייכות, מתי הלכת ברחוב, הסתכלת על משהו ואמרת אולי זה אני?

יש את החוויה של החושים שהיא מאוד חזקה, למשל אני רואה את זה, גם אם אתה מטיל ספק, אתה לא מטיל ספק בראייה. האם קרה שראית משהו ואמרת, אני לא רואה את זה? אולי אני רק מדמיין אותו?

משהו מוחשי ראית ברחוב, האם שאלת את עצמך, אולי אני רק מדמיין אולי אני רק הוזה?

למשל להבחין בין חלום למציאות זה גם כן סוג של משהו שלא מטילים בו ספק, זה גם סוג של מחוייב, כל ההפרדות האלו אנו מחייבים אותם.

קרה לך פעם ששמעת משהו ושאלת, אולי אני לא שומע? אולי אני רק הוזה?

ומה לגבי ראיה ותחושה, קרה לך פעם שהרביצו לך ושאלת, אולי אני בכלל מדמיין את המכה ובכלל לא הרביצו לי?

אולי כואב לך הגב, האם שאלת, אולי בכלל לא כואב לי הגב, אולי אני בכלל מדמיין שכואב לי הגב?

האם באמצע העבודה שלך, אתה מטיל ספק ושואל, אולי אני בכלל באמצע חלום עכשיו? ומי אמר, אולי אתה באמצע של חלום עכשיו. תתבונן בעניין.

שאלה: לאדם יש הרבה דברים שהוא מחייב אותם מבלי לבדוק אותם.

אליעד: שים לב איך ההבנה שלך השתפרה, מי שבא בהתחלה לא יכול להבין מה שאני אומר עכשיו, יש דרך ארוכה שכבר עשית.

כול מה שאמרתי לך עכשיו, להטיל בזה ספק זה עוד קל, למה? כי אתה לא צריך לחשוב בצורה לא הגיונית, עדיין אין כאן היפוך.

כול המחוייבים שדברתי איתך, זה לא דברים שאתה צריך לחרוג מגבולות השכל, זה לא דבר והיפוכו בו זמנית.

למשל אני רואה משהו היום ואולי ראיתי את זה אתמול? אבל האם חשבת שאולי אין הבדל בין היום לאתמול?

למשל קח חוויה מאתמול, קח חוויה מעכשיו וקח חוויה ממחר, האם אתה יכול לחוות את כל החוויות בבת אחת?

מה זה אתמול, היום, מחר - קרה, קורה, יקרה - זה רק תחושה, תמונות במוח. יכול להיות ששום דבר לא קרה ולא קורה רק נדמה לך בתחושה שזה קרה, אבל מי אמר שזה קרה? אם אתה מרגיש שזה קרה, האם זה באמת קרה?

אפילו אם תטיל ספק בחושים או לגבי עבר, הווה ועתיד, עדיין זה מוגבל לגבי דבר והיפוכו בו זמנית.

למשל אתה שואל, אולי אין קיר? אולי. אבל אולי יש קיר ואין קיר? זה בכלל לא אפשרי.

למשל כל ההיפוכים, כמו מי אמר שאני רוצה את זה, אולי אני לא רוצה את זה? או מי אמר שזה רע, אולי זה טוב? אבל בטוח שאני רוצה להרגיש טוב. ואולי תגיד, אולי אין בכלל טוב ורע? אבל מה שלא נתפס זה שאני מרגיש רע וטוב בו זמנית.

אולי זה מאה אחוז טוב ומאה אחוז רע ומאה אחוז לא טוב ולא רע, זה משהו שהמוח לא יוכל לתפוס, זה אפילו לא יכול להתפס בדמיון, אין אפשרות שזה יהיה.

דוגמא אחרת, אולי אני מדמיין את הקיר? אולי. אולי אני אפילו לא מדמיין אותו? אז אולי אני מדמיין משהו? אולי אתה לא מדמיין משהו? אבל לפחות אני חושב שאני מדמיין משהו. ואולי אתה אפילו לא חושב שאתה מדמיין שיש פה קיר? אולי אתה לא מדמיין כלום? ואולי אתה בכלל לא משהו? אבל אני מרגיש שאני קיים, אז איך זה שאין כלום? וגם להבין שאני כלום, זוהי גם דרגה קטנה, אמנם קשה מאוד להבין את זה, אבל יש משהו יותר קשה מזה, וזה - אולי אני רק כלום ורק משהו?

הקיר למשל, גם רק יש קיר, גם רק אין קיר, גם רק מדמיין את הקיר, גם רק לא מדמיין את הקיר, גם רק חושב על הקיר וכו' - זה ממש קטסטרופה.

ואני אומר לך שזה אחד לפני הסוף.

איך אתה יכול להגיע לזה?

במחשבות שלך יש משהו בסיסי שאתה חושב - או שיש או שאין.

יש גב או אין גב, אולי בכלל אין לך גב ויש לך אשלייה אופטית שגורמת לך לחשוב שיש לך גב? אולי. אבל אולי יש לך גב ואין לך גב? זה לא יכול להיות.

למעשה כל המנגנון שלך מושתת על היש והאין.

מי מצליח לדעת דבר כזה? רק מי שנובר עמוק עמוק. אתה חופר וחופר עד שאתה רואה את כל התהליכים, והתהליך הראשון זה התהליך שמבדיל בין יש לאין.

גם כל התורות שאומרות לך, למשל תהיה הצופה, הם עדיין מבדילות בין צופה ונצפה, אך אף אחד לא אומר לך להטיל ספק בשורש, והשורש הוא ההבדל בין יש לאין.

אתה כרגע רק שמעת עליו, אבל אתה לא חווית אותו ובאמת לא הרגשת שאתה מבדיל בין יש לאין. מרוב שזה ברור לך, אתה לא יכול להבין מה זה לא להבדיל בין יש לאין ואם תחווה את השורש ויהיה לך את השכל / הטפשות להסתכל החוצה, אז סיימת.

אתה רואה את התהליך הראשון, מסתכל אחד לפניו ו...

שאלה: מה שאתה מסביר נראה לי כרגע כבר...

המאמר מאת מאמן אימון אישי / עסקי / ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | מאמן אישי ועסקי, טיפול רגשי פסיכותרפיסט, קואצ'ר מומלץ, טיפול רגשי, יועץ טיפולי

הכנס לאתר ותהנה מעוד אימון אישי לחיים, ייעוץ טיפולי, פסיכולוג, אנושיות, אימון עיסקי, יעוץ, אימון אישי, מודעות עצמית, המוח חושב, נפלאות המוח האנושי ועוד ...



דירוג המאמר: לא דורג עדיין

תגובות למאמר נפלאות המוח האנושי, סודות המוח האנושי, איך המוח חושב? איך נוצרות מחשבות? שיטת ההיפוכים, מערכת ההפעלה האנושית, מודעות עצמית, סודות התת מודע, איך עובד המוח? מחקרים על המוח האנושי תגובות למאמר נפלאות המוח האנושי, סודות המוח האנושי, איך המוח חושב? איך נוצרות מחשבות? שיטת ההיפוכים, מערכת ההפעלה האנושית, מודעות עצמית, סודות התת מודע, איך עובד המוח? מחקרים על המוח האנושי

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר נפלאות המוח האנושי, סודות המוח האנושי, איך המוח חושב? איך נוצרות מחשבות? שיטת ההיפוכים, מערכת ההפעלה האנושית, מודעות עצמית, סודות התת מודע, איך עובד המוח? מחקרים על המוח האנושי. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא רוחניות והעצמה אישית

האם האדם הסופי יכול לתפוס את האין סוף?
קלפי נפלאות - קלפים טיפוליים של האמנות אורית מרטין
לשון הרע
נשמתך היא חלק ממך
המוח והלב
השינוי הקוסמי חזרתה של האנרגיה הנקבית לכדור הארץ
מה זו העיפות והכבדות הזו שאני מרגישה
זמן של חסד ופתיחת שערי גן עדן
למה אני מרגיש/ה מאותגר/ת בתקופה האחרונה?
ההחמצה הגדולה שלנו בחיים
המסע האישי שלי
האינטואיציה - הערך השלם
עולם מאוחד ולא אחיד
ביטחון עצמי ומודעות עצמית
חוש השמיעה שבלב - פרשת עקב

הנך נמצא כאן: נפלאות המוח האנושי, סודות המוח האנושי, איך המוח חושב? איך נוצרות מחשבות? שיטת ההיפוכים, מערכת ההפעלה האנושית, מודעות עצמית, סודות התת מודע, איך עובד המוח? מחקרים על המוח האנושי.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.
דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.