אתר מאמרים
מעגל הכותבים
אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מאמרים » רוחניות והעצמה אישית » רוחניות, מודעות עצמית, חיסרון הקיום העצמי, איך להיות מאושר? מורים רוחניים, חיפוש רוחני, לא לדעת שאתה קיים, התעוררות רוחנית, הארה רוחנית, סבל ואושר, מהו קיום? מהו האני? אמת אחרת

רוחניות, מודעות עצמית, חיסרון הקיום העצמי, איך להיות מאושר? מורים רוחניים, חיפוש רוחני, לא לדעת שאתה קיים, התעוררות רוחנית, הארה רוחנית, סבל ואושר, מהו קיום? מהו האני? אמת אחרת

מחבר המאמר: elieip
פורסם בקטגוריה: רוחניות והעצמה אישית
המאמר נקרא 11487 פעמים
תאריך פרסום: 20.10.12
גרסת הדפסה | 0 תגובות
שיתוף מאמר זה שיתוף מאמר זה


איך להיות מאושר, חיסרון הקיום העצמי, לא לדעת שאתה קיים, רוחניות, התעוררות רוחנית, הארה רוחנית, מאמן עסקי, קואצינג מומלץ

אליעד: אחד המיתוסים שמסתובבים בשכונה, שיש זייפנים שעובדים על אנשים עיוורים. והמסר שאני רוצה להעביר, שאדם עיוור צריך להזהר שלא יעקצו אותו.

ולמה הם מצליחים לעקוץ? בגלל שהעיוור לא רואה את התמונה המלאה. אבל אולי עם תהיה לך ראייה קלושה אולי תקלוט משהו מהעניין.

יש הרבה שיטות עוקץ, והשיטה הכי פופולארית היא שיטת הצופה. ומה היא אומרת? תצפה, תתבונן, תשתחרר וכו'.

השיטה אומרת שבכל אדם יש חיסרון, ולכן מה שהאדם צריך לעשות זה להיות זומבי, לצפות על המחשבה מבחוץ, לא להאמין למחשבה, זה רק בורות, רק אשליה וכו'.

שאלה: וזה נכון, אמיתי, זה רק מחשבה.

אליעד: וזה שאתה אומר את זה, זה לא מחשבה?

האדם נמצא במלכודת, יש מישהו שתפס אותך והוא מתעלל בך, וזה לא המחשבות שלך, ולא ההזדהות שלך עם המחשבות שלך, וזה לא החיסרון שאתה רואה במציאות וזה לא הרצון שלך לשנות את המציאות.

הבעיה המרכזית שלך היא הקיום שלך.

ואני עכשיו חושף לך את התרמית. אומרים לך על תזדהה, החיסרון הוא לא אצלך הוא שם.

אבל אני רוצה להסביר שהחיסרון לא נמצא בתוכך, זה לא שיש לך תחושה לשנות את המציאות, זה לא שבתוכך יש חיסרון, או שמולך יש חיסרון, לא, לא, לא.

להגיד החיסרון מולי זוהי הסרת אחריות. להגיד בתוכי יש חיסרון זוהי גם הסרת אחריות.

לקחת אחריות זה להגיד - אני החיסרון בכבודו ובעצמו.

שאלה: אני לא מסכים עם זה.

אליעד: ברור, האם בעיה תסכים שהיא בעיה? אתה אומר בא ניקח צעד אחורה, ונראה שהבעייה שם ואני פה. אבל אתה הבעייה אז לא יעזור שתלך צעד אחורה.

האדם הוא מקור הבעיה, והשאלה היא, מי אומר שמה שאני אומר נכון? זוהי חבורת עיוורים שאחד הולך אחרי השני. כל עיוור הולך אחרי המורה שלו, והמורה הלך אחרי המורה שלו, וזה רצף, והוא אומר לך מה אתה מטיל ספק במסורת, אנחנו כבר אלפי שנים עושים את זה.

הכל נובע כאן מחוסר הבנה בסיסי של המנגנון. יש כאלה שאומרים שאני מדבר משכל, והם מדברים מחוויה, אז אני אומר לך שגם מחוויה וגם משכל שהם נוכלים. ואני אומר זאת מחוויה, כי הם חושבים שאני בשכל מסביר להם שהם טועים, אבל אני בחוויה יודע שהם טועים, אבל אין לי אפשרות להגיד לו שאני חוויתי את מה שהוא אומר, ואני יודע שהוא משקר אותי, כי אז אין לזה משמעות. ולכן אני מסביר לו בשכל שהוא טועה.

הוא אומר, שאם אני יעשה כך וכך, אני יהיה מאושר. אני עשיתי זאת ולא השגתי אושר אלא המשכתי לסבול. ואז אני מסביר לו למה זה לא עובד, ואז הוא אומר לי שאני לא מדבר מחוויה אלא מהשכל.

אני אסביר לך את מהות העניין. מה שאני אומר עכשיו לא בדיוק מדוייק, אך החוויה הבסיסית שלך ביותר היא שאתה קיים. האני קיים זוהי חוויה מאוד עמוקה.

כול הקונץ של מורים אחרים זה לגלגל את האחריות על מישהו אחר, - כמו להגיד, זה לא אני זה אתה, זה השכל שמתעתע אותך, אתה רק אהבה, אתה אלוהים הבעיה לא שלך, אתה רק בבורות, אבל אתה לא הבורות.

אך זה לא כך, אתה עצמך הבורות בכבודה ובעצמה.

דרך אגב אני לא נגד בורות, אך אסביר לך את הרעיון, בלי להרגיש שאתה קיים, אתה לא יכול להרגיש שום הרגשה נוספת. בלי שתדע שאתה קיים, אתה לא יכול לדעת שום דבר, נכון?

המשפט נכון מצד ההגדרה שלו, אם אני לא יודע שאני קיים, אז אני לא יכול לדעת שיש שולחן, כי אין מי שיודע.

כדי להרגיש / לחוות שאתה קיים, אתה צריך להיות בחווית חיסרון.

זאת אומרת שהקיום עצמו הוא חווית החיסרון.

אתה רוצה לדעת מי אתה? יש מציאות, מהות אחת, אם יש רק מהות, האם אפשר לדעת / להרגיש שאתה קיים?

שאלה: נראה שיש מהות שמודעת לעצמה.

אליעד: אני אסביר לך, אבל לפי התפיסה שלך, זה רק הקדמות שאחר כך יש סיפור אחר לגמרי.

יש מהות אחת והיא קיימת באופן בלעדי, כשהיא מסתכלת במראה, את מי היא רואה? את עצמה. אבל למזלה הגרוע רק היא קיימת, ואם רק היא קיימת, היא לא יכולה להגיד אני קיימת. מה זה אני, יש לא אני? אין משמעות לאני, אם אין אני.

לכן המהות קיימת, בלי לדעת שהיא קיימת. היא קיימת והיא לא יודעת שהיא קיימת.

אם יש משמעות לאני, אז יש משמעות ללא אני, אז זה לא אחד. אבל אני מהות, וזה לא יכול להיות שתיים.

בתוך המהות הזאת, בדרך כל שהיא, ואפשר לדעת איך, יש במהות חסרונות. ואחד החסרונות הוא אתה. ואחת הסיבות שרע במציאות זה אתה. גם השולחן, גם אני וגם אתה.

כול ישות שקיימת ומודעת לקיומה היא חיסרון של המציאות.

במקום שהכל יהיה אחדות, שלמות והרמוניה אז יש בעצם חסרונות.

איזה חיסרון יכול להיות למשהו אין סופי? ברגע שישות מודעת לעצמה זה חיסרון.

המודעות לעצמך היא בעצם תלויה בקיומו של חיסרון. שזה אומר שאם לא היה חיסרון, לא היית יכול לדעת שאתה קיים.

מהו חיסרון? אני שחסר משהו. בלי שמשהו יהיה חסר משהו, (חסר הכוונה שונה מ).. בלי שמשהו יהיה שונה ממשהו אחר, לא יכול להיות משהו שנפרד ממשהו אחר, אז לא יכול להיות שמישהו ידע שהוא לא משהו אחר.

שזה אומר, שכדי שאתה תדע שאתה קיים, חייב שיהיה חיסרון, חייב שיהיה משהו שונה ממשהו.

מה זה משהו שונה ממשהו? זה חיסרון, כי אם הוא שונה ממנו, אז הוא חסר אותו ולכן לא שלם.

זאת אומרת שהקיום שלך תלוי בקיומו של חיסרון. זה לא שבתוכך יש חיסרון, או מולך יש חיסרון, כשאתה אומר אני, אתה יודע מה קרה לפני כן? אם לא היה חיסרון לא היית יודע שאתה קיים.

יש שני מצבים אפשריים בלבד. או יש או אין, או שאתה יודע שאתה קיים או שאתה לא יודע שאתה קיים. מבחינתי אפילו טיפה יודע, זה כבר קיים.

נגדיר אחרת, או שאתה אין סוף אחוז לא יודע שאתה קיים, ואז אתה קיום טהור של ידיעה, אין טוב ורע, אין אהבה ושנאה, ואפילו אין אני ולא אני, אין כלום, אתה כלום.

או שאתה יודע שאתה קיים, ואז אתה אוהב ושונא וכו'.

הראשון בשרשרת שיודע משהו, קיומו עצמו כבר תלוי בקיומו של חיסרון. אתה עצמך זה החיסרון.

אל תיקח בלעדיות על החיסרון, כי יש אין סוף כמוך.

אתה עצמך, בכבודך ובעצמך מייצג חיסרון.

זה כמו שיש מציאות אין סופית, ופתאום יוצאת ישות שאומרת, אני לא חלק מזה, אני משהו אחר, ואם אני משהו אחר, אז אני שונה ממה שלא אני, ואז אני גם שונה מהמציאות שמכילה אותי, ואז אני קיים.

החיסרון בכבודו ובעצמו הוא זה שאומר אני. אם לא היית חסר, לא היית רואה חיסרון במקום אחר.

כול החסרונות האפשריים, זה בגלל שההוויה שלך היא חיסרון. הקיום שלך הוא חיסרון.

אני לא מדבר על הקיום הראשון, אמנם אין בו חיסרון, אך אין בו ידיעת קיום.

שאלה: אתה יכול להבין שאתה הקיום הראשון.

אליעד: נכון, אבל כאשר אתה מבין את זה אתה בתוך חיסרון. אתה אומר, אני פעם הייתי מלך ועכשיו אני בכלא, האם זה עוזר לך? אתה עדיין בכלא.

המלך החליט להתחפש לעבד, ואמר למישהו תשים לב שהתחפשתי, אבל אותו מישהו אבד, ועכשיו הוא בתחפושת של עבד, ואז לא נותנים לו להכנס בשער ולהיות מלך. הוא יודע שהוא המלך, אבל האם זה עוזר לו? הוא רוצה לאכול, אבל הם מרביצים לו.

זה שאתה יודע שאתה היית פעם אלוהים, זה לא פותר לך את הבעיה. זה כמו שאתה חולם שכלב בא לנשוך אותך, זה שאתה יודע שאתה בחלום זה לא עוזר אם אתה מודע לכלב. כי אם אתה מודע לכלב אז אתה עדיין בחלום.

אתה אומר שאתה יכול לדעת שאתה הראשון, אבל מה זה עוזר לך? אתה עדיין בחיסרון.

יש רק שתי אפשרויות, או שאתה הופך לאין חיסרון או שאתה בחיסרון, אין עוד אפשרות.

אם אתה יודע משהו - אתה ביש חיסרון, ואם אתה לא יודע - אתה באין חיסרון.

בלי לדעת שיש חיסרון, אתה לא יכול לדעת שיש פה שולחן. ויותר מזה, בלי חיסרון אתה לא יכול לדעת שאתה קיים.

זאת אומרת שקיומך תלוי בקיומו של חיסרון.

כשאתה אומר אני, מי אמר אני? החיסרון של המציאות. למציאות יש אין סוף חסרונות ואחד מהם זה אתה.

שאלה: במקביל אתה יכול לדעת מי אתה.

אליעד: אתה לא מבין שלדעת זה כבר חיסרון.

לא משנה איזה מדיטציה תעשה וכמה תתעמק, אם בסוף אתה מרגיש שאתה קיים, - יש חיסרון.

כשאדם אומר שחסר לו משהו, או שאומר שחם לו אז זה אומר שחסר לו קור, כשמשהו מפריע לו, זה נובע בגלל שהאדם עצמו הוא חיסרון.

כשאתה אומר אני, פירוש, שיש משהו שהוא לא אני.

אני היחיד שנותן לך להיות הראשון, לא לדמיין שאתה הראשון, לא לזכור שאתה הראשון, אפילו לא לדעת שאתה הראשון.

אם אתה יודע שאתה הראשון, אז אתה לא הראשון.

יש אני יודע שאני חתול, ויש אני חתול, זה שניים שונים.

שאלה: בספר אתה מדבר על קיום שהוא ממשי.

אליעד: אבל הוא כל כך ממשי, ששם אין הבדל בין ממשי ללא ממשי. גם אם הוא ממשי אז הוא לא ממשי, ואם הוא לא ממשי אז הוא ממשי.

שאלה: זה לפני השכל, זה לפני המחשבות.

אליעד: זה לא לפני המחשבות, זה אחרי המחשבות.

המסר שלי פשוט, לא משנה איך תסובב את הגלגל, תאהב, תשנא, תהיה ילד, תהיה מבוגר, מואר, חשוך, בודהה, אלוהים, יש, אין, לא משנה מה תבחר, אתה עדיין בחיסרון, אם אתה פה יש בעיה.

אם אתה פה לא הכוונה לגוף, אלא אם הדבר הבסיסי ביותר שחווה את קיומו, חווה את קיומו, אז כבר יש כאן סוג של חיסרון.

שאלה: למה זה לא יכול להיות קיים במקביל?

אליעד: כי אתה עדיין לא הבנת מה אמרתי.

ליצן שאל ליצן, יש לי תחושה שאני כל הזמן רוצה לשנות את המציאות, מה לעשות עם התחושה הזאת? אז הליצן אמר לו, זו היא רק מחשבה שאתה רוצה לשנות את המציאות, מה אתה לא רואה? אז הליצן אמר לו, נכון נכון זאת רק מחשבה.

וזה כמו יעוץ של עיוור שנותן יעוץ לעיוור אחר, מה שניהם לא הבינו? שזה לא שאני רוצה לשנות את המציאות, אלא אני בכבודי ובעצמי הוא הרצון לשנות את המציאות.

הרצון, השינוי זה אני. כשאתה אומר אני, פירושו רצון, פירושו שינוי, פירושו חיסרון.

אם אתה אומר, אני רוצה לשנות את המציאות, אז אל תרצה לשנות את המציאות, קח צעד אחורה ותתבונן בזה, זה לא אתה. זה כמו אחד שאמר, זה לא אני, אני רק מתבונן בו, ואז אתה יורה ומתברר שירית בעצמך.

שאלה: יש אחד שיודע מה קורה, אך לא יודע את עצמו.

אליעד: בא נבדוק אם זה נכון. אתה למעשה אומר שאולי יש דרך לדעת שזה קיים, בלי לדעת שאתה קיים.

פשוט, אותה ישות איקס, האם היא יודעת שהיא קיימת? האם היא יודעת שיש שולחן בלי לדעת שהיא קיימת? דמיין שולחן, מה שולחן עבורך?

שאלה: עצם עם ארבע רגליים.

אליעד: איך אתה יודע שזה עצם עם ארבע רגליים ולא עם שלוש רגליים? אתה אומר, אני ראיתי אותו עם ארבע רגליים. בסוף החוויה מתחילה באני.

האם אתה יכול לדעת מהי שמש בלי להיות קיים? כל מה שאתה יודע על השמש זה לפי החוויות שקרו לך. אין אפשרות לדעת משהו בלי אני.

האם אתה חושב שמישהו יכול לדעת משהו מבלי לדעת שהוא קיים? שזה אומר, לדעת משהו מבלי לחוות חיסרון.

שאלה: אני חושב שזה מה שקורה לי.

אליעד: אם תפסיק לדעת, מה יקרה? אם אני מוחק לך את כל מה שאתה יודע, מה נשאר?

שאלה: קיום שלא יודע את עצמו.

אליעד: אני עוד לא הבנתי איך אפשר לדעת משהו בלי לדעת שאתה קיים?

מה זה לדעת שיש פה חלון?

שאלה: שהשכל מדביק תווית. אבל אני גם מודע לשכל ולכל התוויות.

אליעד: האם יכול להיות שהשולחן מודע אלינו? (לא יודע)

אבל האם אתה בחוויה שלך, אתה חושב שהשולחן מודע כמו שאתה מודע? או שאתה מודע לחסרונות בשונה ממה שהשולחן מודע לחסרונות? האם יש הבדל בחוויה שלך לבין החוויה של השולחן?

ניקח לדוגמא מורה רוחני, האם המורה הרוחני מודע לזה שהוא קיים? האם המורה הרוחני יודע שאני קיים?

אני מנסה לחתור לשאלה אחרת, האם אתה רואה פה שולחן? (כן) אתה רואה את המורה הרוחני? (כן) אתה רואה פה את הפיל? (לא)

השאלה, האם המורה הרוחני בעיניך, רואה אותי כמו שהשולחן רואה אותי וכמו שהפיל רואה אותי? או שהפיל רואה אותי פחות מהשולחן, והשולחן רואה אותי פחות מהמורה הרוחני? כי אני מדבר איתך על חוויה שבה אתה רואה אותי כמו שהפיל רואה אותי. המורה הרוחני אמור לראות אותי כמו שהפיל רואה אותי.

המורה הרוחני רואה אותי יותר מהפיל.. אתה אומר שהפיל לא רואה אותך, כי הוא לא פה, אבל הפיל לא צריך להיות פה כדי לראות אותי.

לפי מה שאתה אומר, שאם אתה יכול לדעת משהו בלי לדעת שאתה קיים, מבחינתך יכול להיות שגם השולחן יודע שאני קיים, ואולי גם הפיל יודע שאני קיים, בלי שהוא בכלל קיים.

אתה טוען שהמציאות לא יודעת שהיא קיימת, אך יודעת שאני קיים.

שאלה: כי אין לה שכל.

אליעד: האם למציאות שבראה...

המאמר מאת מאמן אימון אישי / עסקי / ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | אימון עסקי, מאמן אישי מטפל רגשי, פסיכותרפיסט, מורה רוחני, מומחה

הכנס לאתר ותהנה מעוד קואצינג, אימון אישי מומלץ, NLP, אושר, לדעת שאתה קיים, מהו האני..., אמת אחרת, קיום עצמי, מהו קיום..., מודעות ועוד ...



אודות מחבר המאמר:

המאמר מודעות עצמית, מהו קיום, הארה רוחנית, איך להיות מאושר, חיפוש רוחני, חיסרון הקיום העצמי, מומלץ, קואצינג מומלץ

מאת מאמן אימון אישי / עסקי / ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | טיפול אישי, מאמן עסקי, מאמן אישי, פסיכותרפיה הוליסטית



דירוג המאמר: לא דורג עדיין

תגובות למאמר רוחניות, מודעות עצמית, חיסרון הקיום העצמי, איך להיות מאושר? מורים רוחניים, חיפוש רוחני, לא לדעת שאתה קיים, התעוררות רוחנית, הארה רוחנית, סבל ואושר, מהו קיום? מהו האני? אמת אחרת תגובות למאמר רוחניות, מודעות עצמית, חיסרון הקיום העצמי, איך להיות מאושר? מורים רוחניים, חיפוש רוחני, לא לדעת שאתה קיים, התעוררות רוחנית, הארה רוחנית, סבל ואושר, מהו קיום? מהו האני? אמת אחרת

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר רוחניות, מודעות עצמית, חיסרון הקיום העצמי, איך להיות מאושר? מורים רוחניים, חיפוש רוחני, לא לדעת שאתה קיים, התעוררות רוחנית, הארה רוחנית, סבל ואושר, מהו קיום? מהו האני? אמת אחרת. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא רוחניות והעצמה אישית

חוש השמיעה שבלב - פרשת עקב
לחיות את גדולתנו
צחי רוזנטל - על נפוליון היל האדם שעשה הסטוריה
NLP - סודות השכנוע - לימוד NLP - מהו דיבור אובייקטיבי ומהו דיבור סובייקטיבי? איך לדבר בצורה משכנעת? איך לשכנע בצורה נכונה? איך להעביר מסרים משכנעים? איך לשכנע אנשים? איך להצליח לשכנע?
NLP למתקדמים - לימוד NLP - סיבה ותוצאה - איך משפיעה כמות הסיבות והנימוקים שאתה נותן, על כושר השכנוע שלך? ואיך משפיע המיקום של הנימוקים שלך, על יכולת השכנוע שלך? איך ליצור הסכמה? איך לשכנע?
תכנות התת מודע - טכניקות מכירות - טכניקות שכנוע - איך ליצור הסכמה, איך לגרום למישהו להסכים איתך? איך לגרום למישהו לרצות להסכים איתך? איך לגרום למישהו לענות לך כן? איך לשכנע לקוח?
סודות השכנוע - ללמוד לשכנע - חשדנות - מנגנון בקרה עצמית - איך לגרום למישהו לתת בך אמון? איך לגרום למישהו להאמין לך? איך לגרום למישהו לא לחשוד בך? איך ליצור אמון? איך לשכנע אנשים?
איך להיות מאושר תמיד? איך להרגיש טוב תמיד? איך לא להרגיש רע? איך לא לסבול? איך להיות מרוצה? איך להרגיש שלמות? חוסר אושר, איך להטיל ספק? מהי הטלת ספק? איך ליצור התאמה? חוסר שביעות רצון
איך לאהוב את מה שיש? איך לאהוב את עצמך? איך לא לשנוא את עצמך? ביירון קייטי, כיצד לאהוב את עצמך? איך ליצור אהבה? איך לא לשנוא? איך נוצרת אהבה? מהי אהבה? למה לאהוב? למה לא לשנוא?
NLP - איך לשתול מסרים סמויים, איך לשתול מחשבות? איך להעביר מסרים תת הכרתיים? איך לשתול מסרים בתת מודע? איך לתכנת את התת מודע? איך להשפיע על אנשים? איך לשכנע אנשים?
סודות חוסר השכנוע של ברק אובמה, העימות של ברק אובמה מול מיט רומני, ברק אובמה נגד מיט רומני, חוסר ההשפעה של ברק אובמה, סודות השכנוע וההשפעה של אובמה, איך לנצח בויכוחים? איך להשפיע על אנשים? רטוריקה - דיבייטינג - NLP - לתכנת את התת מודע - תכנות התת מודע - א
בדידות, להתמודד עם בדידות, מהי בדידות? ממה נובעת בדידות, להרגיש בודד, בדידות חברתית, בדידות רגשית, בדידות בזוגיות, בדידות בקבלה, בדידות גדולה, טיפול בבדידות, דיכאון, עצבות
מנהיגות - ניהול - שכנוע - קבלת החלטות - מהי מנהיגות? איך להיות מנהיג משכנע? מהן תכונות של מנהיגות? כיצד להיות מנהיג? מיהו מנהיג? מה ההבדלים בין מנהיג למנהל? מנהל מול מנהיג, איך לפתח כישורי מנהיגות? ועוד
NLP, איך לשכנע לקוח לקנות? איך לגרום ללקוח לקנות? איך למכור יותר? טיפים לשכנוע לקוחות, טריקים לשכנוע אנשים, איך להגדיל מכירות? איך לעשות כסף? איך להרוויח כסף? טכניקות לשכנוע, כושר שכנוע
איך לשתול מחשבות בצורה מניפולטיבית? איך עושים שטיפת מוח? איך יוצרים שכנוע עצמי? איך ליצור אוטוסוגסטיה? איך לגרום למישהו לרצות להסכים איתך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך?

הנך נמצא כאן: רוחניות, מודעות עצמית, חיסרון הקיום העצמי, איך להיות מאושר? מורים רוחניים, חיפוש רוחני, לא לדעת שאתה קיים, התעוררות רוחנית, הארה רוחנית, סבל ואושר, מהו קיום? מהו האני? אמת אחרת.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.