אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!
מאמרים » רוחניות והעצמה אישית » איך להיות מאושר תמיד? איך להרגיש טוב תמיד? איך לא להרגיש רע? איך לא לסבול? איך להיות מרוצה? איך להרגיש שלמות? חוסר אושר, איך להטיל ספק? מהי הטלת ספק? איך ליצור התאמה? חוסר שביעות רצון

איך להיות מאושר תמיד? איך להרגיש טוב תמיד? איך לא להרגיש רע? איך לא לסבול? איך להיות מרוצה? איך להרגיש שלמות? חוסר אושר, איך להטיל ספק? מהי הטלת ספק? איך ליצור התאמה? חוסר שביעות רצון

מחבר המאמר:
פורסם בקטגוריה: רוחניות והעצמה אישית
המאמר נקרא 12555 פעמים
תאריך פרסום:
גרסת הדפסה | 0 תגובות
פורסם באתר Circle: אתר מאמרים קהילתי



איך להיות מאושר תמיד, איך לא להרגיש רע, איך להרגיש טוב תמיד, איך להיות מרוצה, איך ליצור התאמה, מהי הטלת ספק, קואצ'ר, אימון אישי ועסקי

שואל: האם אני יכול לגרום לכך שהמציאות תמיד תהיה כרצוני? אם כן, אז איך?

אליעד: השאלה שלך מורכבת מ - 2 ישויות, הרצון שלך והמציאות הכללית. יש לחדד את השאלה. מכיוון שהמציאות הכללית אינה בשליטתך, יותר נכון לשאול, איך להתאים את המציאות שלך לרצון שלך. המציאות שלך, זה מה שאתה חושב שקורה במציאות הכללית. כלומר, יש להתאים את מה שאתה חושב שקורה, למה שאתה חושב שאתה רוצה. יותר טוב לנסח את השאלה כך, כי אז זה אומר שיש שני דברים שאתה יכול לשנות אותם והם בשליטתך - המציאות שלך והרצון שלך. משמע, אין צורך להתאים את המציאות (הכללית) לרצונך, אלא, את המציאות שלך לרצונך.

לדוגמא - נניח ויורד גשם, אז תדמיין שיש שמש. נניח שמרביצים לך, אז תשכנע את עצמך שמברכים אותך, וככה נפתרת הבעיה, כי אם מה שאתה חושב שקורה, לא תואם את מה שאתה רוצה שיקרה, אזי אתה בבעיה וסובל.

ברגע שרע לך, עליך לנתח את תמונת המצב ולבדוק - מה אתה חושב שקורה, ומה אתה חושב שאתה רוצה. אח"כ עליך לשאול את עצמך: האם מה שאני חושב שקורה - האם זה באמת קורה? האם מה שאני חושב שאני רוצה - האם אני באמת רוצה את זה? אם תגיע למסקנה שמה שאתה חושב שקורה - באמת קורה ואינך מטעה את עצמך, ומה שאתה חושב שאתה רוצה - אתה באמת רוצה את זה ואינך מטעה את עצמך, ומה שקורה - הפוך מרצונך, המסקנה היא שעליך להוציא דגל לבן ולהכנע כי "זה מה יש". מכאן נובע, שהפתרון הוא בלערער את מה שאתה חושב שקורה, או את מה שאתה חושב שאתה רוצה. אבל אם תגיע למסקנה שזה 100% מה שקורה ו 100% אתה רוצה שיקרה הפוך, באותו רגע שתגיע למסקנה כזו, השכל שלך יפסיק לרצות לשנות את המציאות! כלומר, אתה תפסיק לסבול, כי אתה תבין ש"זה מה יש"... משמע, רע לך, לא בגלל שאתה סובל, אלא, בגלל שאתה לא רוצה לסבול. ולמה אתה לא רוצה לסבול? כי אתה חושב שאתה יכול לא לסבול. אולם, אם תהיה בטוח ב 100% שזאת המציאות וזה קורה, וב - 100% שאתה לא רוצה את זה, באותו הרגע - אתה לא יכול לדמיין שלא תסבול - ואז אתה מפסיק לסבול! כי אתה לא יכול לא לרצות לסבול, ואז אתה לא סובל.

לדוגמא - נגיד שאתה מאחר לרכבת. אתה מגיע לתחנת רכבת ואתה רואה שדלתות הרכבת נסגרות - אז אתה מרגיש רע. באותו הרגע, אתה מרגיש רע בגלל קונפליקט שיש אצלך - מצד אחד אתה חושב שהרכבת נוסעת כרגע. ולמה "חושב"? כי אולי הרכבת לא באמת נוסעת ואתה באמצע חלום ויכול להתעורר כל רגע (ובכך לפתור את הקונפליקט), אולי אתה מדמיין או הוזה, אולי סיממו אותך וכו'... מצד שני אתה חושב \ מרגיש שאתה לא רוצה שהיא תיסע.

יש אפשרות שהדלתות פשוט נסגרות, אבל הרכבת יוצאת רק בעוד 5 דקות. זאת אומרת, לפעמים קורה משהו שאתה מוסיף עליו אינפורמציה, ורע לך לא בגלל מה שקורה, אלא בגלל מה שאתה מוסיף שקורה (אבל זה לא באמת קורה).

אליעד: קח את מה שאתה חושב שקורה ואת מה שאתה חושב שאתה רוצה שיקרה, ותבדוק איפה טמון הקונפליקט שבגללו אתה חש רע, איפה נמצא שורש הסבל. קודם כל, תהיה בטוח במה שקורה. שאל את עצמך: "האם מה שאני חושב שקורה, באמת קורה? או שאני רק מסיק את זה מתוך מה שקורה?" לדוגמא - אתה הולך ברחוב ושודדים אותך. עם הכסף ששדדו לך, התכוונת לשלם עבור משהו. בשלב זה, אתה תגיד: "רע לי כי שדדו אותי!". אבל נשאלת השאלה, למה באמת רע לך? כי שדדו אותך או כי לא יהיה לך את מה שאתה רוצה (התכוונת לשלם עבורו עם הכסף)? איפה נמצא שורש הקונפליקט? מה באמת הבעיה? לומר "שדדו אותי!" - זו אמת. אבל לומר "לא יהיה לי את מה שאני רוצה", זה לא בהכרח האמת כי יכול להיות שלמרות ששדדו אותך, אף על פי כן, יהיה לך את מה שאתה רוצה (יש לך עוד הרבה כסף בבנק למשל).

זאת אומרת, בשלב בראשון, עליך לבדוק מה אתה חושב שקורה, והאם זה באמת קורה או שאתה רק מסיק שזה קורה. אחר כך, אם נלך יותר לעומק, תטיל ספק גם במה שאתה בטוח שקורה! אם אתה רוצה להקל על סבלך, תשאל את עצמך: "אולי זה לא באמת קורה?". זה נשמע אומנם מטורף, אבל זה יכול לעזור לך. לדוגמא - "אולי הקיר הזה שאני רואה בחדר לא קיים?". יש שיגידו שהשתגעת, אבל אתה יכול לא לסבול בזכות זה, מה עדיף? משוגע לא סובל או חכם סובל? אם הבנאדם היה מאמין ב 100% לחושים שלו, אז לא הייתה לו בעיה. העניין הוא, שבלב שלו יש לו ספק, לפיכך הוא לא באמת מאמין לחושים שלו, ולכן הוא ממשיך לרצות להיות מאושר כי תמיד יש לו בלב ספק שאומר: "אולי החושים שלי לא צודקים וזה לא באמת קורה?."

בשלב השני, עליך לבדוק מה אתה באמת רוצה. תשאל: "האם אני בטוח שאני רוצה את מה שאני רוצה?", "אולי אני יכול לרצות אחרת?.", "למה אני רוצה את זה?", "אולי יותר טוב שיקרה הפוך... ?", וכו'...

(נחזור לדוגמת הרכבת)

ביום יום \ בפועל, אתה רואה במו עינייך את הרכבת נוסעת, ואתה בטוח שאתה רוצה להיות עליה, ואעפ"כ אתה סובל. (הוסבר לעיל שאם תהיה בטוח ב 100% במה שקורה ובמה שאתה רוצה - לא תסבול). מה ההסבר לכך? תשובה:

אתה לא בטוח שהיא באמת נוסעת, או שאתה לא בטוח שאתה באמת לא רוצה שהיא תיסע, או שאתה לא בטוח בשניהם. לכן אתה מסוגל לדמיין שאתה לא סובל ולכן אתה סובל. כי אם היית בטוח ב - 100% שהיא נוסעת, והיית בטוח ב - 100% שאתה לא רוצה שהיא תיסע - באותו הרגע, לא היה לך רע מזה שהיא נוסעת. אתה מרגיש רע, רק כי אתה רוצה להרגיש טוב. אם היית מפסיק לרצות להרגיש טוב - לא היית יכול להרגיש רע. ולמה אתה רוצה להרגיש טוב? כי אתה חושב שזה אפשרי. זה אפשרי משמע אתה יכול לדמיין את זה, אולם, אם היית בטוח שזה לא אפשרי, לא היית יכול לדמיין את זה ואז היית מפסיק לרצות להרגיש טוב וממילא סבלך היה נפסק. "התקווה" שיש לאדם שהוא יכול לשנות משהו (את המציאות שלו או הרצון שלו), היא זו שגורמת לסבלו.

ניתן לערער את מה שאתה חושב שקורה, ואת מה שאתה חושב שאתה רוצה, בדרך נוספת. שאל את עצמך: "מי מחליט מה אני חושב שקורה? לדוגמא: אם יורד גשם, אולי אני יכול לגרום לעצמי לחשוב שיש שמש? מי מחליט שאני אחשוב שיורד גשם? בטח תגיד: "החושים שלי", אבל מי זה שמחליט שתקשיב לחושים שלך? האם אתה חייב להקשיב לחושים שלך? ומי מחליט מה אתה מרגיש שאתה רוצה? זו גם דרך אפשרית לפתרון. יש המון זויות שמגיעות בסוף ל"אותו המקום..."

"אותו המקום" \ הפתרון הכללי הוא כדלהלן: יש דבר שנקרא "יחסי" ויש דבר שנקרא "מוחלט". קונפליקט, יכול להיות במוח שלך רק כשאתה חושב בצורה יחסית, ולא בצורה מוחלטת. אם תתחבר בתוכך, לדבר שנקרא "חשיבה מוחלטת", באותו רגע, אין לך שום קונפליקט (!) בשום נושא, הקשר ועניין. אם המוח שלך יחשוב בחשיבה מוחלטת, באותו הרגע, כל מה שיש בו - נמחק. כל מה שהוא חושב שקורה, וכל מה שהוא חושב...

המאמר מאת מאמן אימון אישי / עסקי / ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | טיפול אישי, מטפל קוגניטיבי התנהגותי ייעוץ טיפולי, טיפול רגשי, מטפל רוחני, טיפול נפשי

הכנס לאתר ותהנה מעוד מטפל טוב, מטפל הוליסטי, שלמות, איך לא להרגיש..., מרוצה, ספקות, מאמרים, יעוץ אישי, להרגיש..., איך ליצור התאמה... ועוד ...



דירוג המאמר: לא דורג עדיין

תגובות למאמר איך להיות מאושר תמיד? איך להרגיש טוב תמיד? איך לא להרגיש רע? איך לא לסבול? איך להיות מרוצה? איך להרגיש שלמות? חוסר אושר, איך להטיל ספק? מהי הטלת ספק? איך ליצור התאמה? חוסר שביעות רצון תגובות למאמר איך להיות מאושר תמיד? איך להרגיש טוב תמיד? איך לא להרגיש רע? איך לא לסבול? איך להיות מרוצה? איך להרגיש שלמות? חוסר אושר, איך להטיל ספק? מהי הטלת ספק? איך ליצור התאמה? חוסר שביעות רצון

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר איך להיות מאושר תמיד? איך להרגיש טוב תמיד? איך לא להרגיש רע? איך לא לסבול? איך להיות מרוצה? איך להרגיש שלמות? חוסר אושר, איך להטיל ספק? מהי הטלת ספק? איך ליצור התאמה? חוסר שביעות רצון. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא רוחניות והעצמה אישית

האם האדם הסופי יכול לתפוס את האין סוף?
קלפי נפלאות - קלפים טיפוליים של האמנות אורית מרטין
לשון הרע
נשמתך היא חלק ממך
המוח והלב
השינוי הקוסמי חזרתה של האנרגיה הנקבית לכדור הארץ
מה זו העיפות והכבדות הזו שאני מרגישה
זמן של חסד ופתיחת שערי גן עדן
למה אני מרגיש/ה מאותגר/ת בתקופה האחרונה?
ההחמצה הגדולה שלנו בחיים
המסע האישי שלי
האינטואיציה - הערך השלם
עולם מאוחד ולא אחיד
ביטחון עצמי ומודעות עצמית
חוש השמיעה שבלב - פרשת עקב

הנך נמצא כאן: איך להיות מאושר תמיד? איך להרגיש טוב תמיד? איך לא להרגיש רע? איך לא לסבול? איך להיות מרוצה? איך להרגיש שלמות? חוסר אושר, איך להטיל ספק? מהי הטלת ספק? איך ליצור התאמה? חוסר שביעות רצון.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.
דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.