אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!
מאמרים » רוחניות והעצמה אישית » לחיות את גדולתנו

לחיות את גדולתנו

מחבר המאמר:
פורסם בקטגוריה: רוחניות והעצמה אישית
המאמר נקרא 1215 פעמים
תאריך פרסום:
גרסת הדפסה | 0 תגובות
פורסם באתר Circle: אתר מאמרים קהילתי



שנים רבות במהלך עבודתנו הרוחנית אנו עסוקות בהתמודדות עם כוחות העומדים מנגד. אנו זקוקות לחזור ולחוות את השלילה על מנת לזקוף את קומתנו ולהתיר לעצמנו לבחור בחיוב. אם לדוגמה אנחנו זקוקות ללמוד אהבה לעצמנו לא נקבל אותה ממי שנמצאים סביבנו, אם אנחנו זקוקות למצוא את הערך העצמי שלנו נחיה בסביבה שתדיר תאמר לנו שאנו חסרות ערך, אם באנו למצוא את מקומנו בעולם הזה נצטרך להילחם עליו כל הזמן...

אנחנו לומדות ומתקדמות בדרך שלנו באמצעות הסבל, מתוודעות אל קיומו וחוות את מציאותו של ה"יש", מתוך ההתמודדות עם ה"אין". "עלי לסבול כדי להתקדם" הופכת להיות באופן לא מודע אמונה מכוננת שלנו. זה לא שאיננו מודעות לכך שיכולה להיות עוד דרך, פעמים רבות אנו רואות במדויק את הצעד הבא שלנו כאפשרות של חופש וצמיחה, אבל הכוחות שמניעים אותנו, כוחם של האגו והאישיות, עדיין אוחזים בנו בחזקה ואינם מאפשרים לנו להתעלות מעבר להם. ההזדהות העמוקה שלנו איתם, יחד עם האמונה בנחיצותו של הסבל ככוח מניע, גורמים לנו להמשיך לייצר ולחיות את אותו סרט ישן וכואב. שבויות באותן האמונות הכוזבות שמניעות אותנו ואינן מתירות לנו להיות מי שאנחנו באמת.

כמה שנים אנו עסוקות בלהילחם באמת שלנו, כמה שנים איננו מוכנות להכיר בגדולתנו ובמקום ממשיכות לנהל מאבקים בלתי פוסקים עם העולם, שלא יעשה מאיתנו חסרות ערך בדיוק כמו שאנו מרגישות. אנו מוכנות לצאת למלחמת חרמה עם כל האנשים שסביבנו, לחזור ולהוכיח להם שהשיקוף שלהם לאמונות שלנו על עצמנו הוא מוטעה ושלא נסכין לחיות איתו וכמובן גם לא איתם, אם הם ימשיכו ככה. אנו משקיעות משאבים אינסופיים בלשנות אותם ואת העולם, כדי שהם יהיו אלו שיפתרו את הקונפליקט הזה שבתוכנו. שהם הם יהיו אלו שיתנו לנו את הערך או האהבה העצמית, או מה שזה לא יהיה שאנו חושבות שחסר לנו.

אנחנו מוכנות שנים לחיות בדואליות המוזרה הזו של לתבוע אהבה אבל לא לאהוב את עצמנו, להילחם כל הזמן על ערכנו עם העולם כולו אבל לא לתת לעצמנו ערך, או לא להסכים שייקחו מאיתנו את המקום שאנחנו לא נותנות לעצמנו. באופן זה אנו מבלות שנים רבות בחיינו במאבקים בלתי פוסקים, בתסכול מתמשך ועם מעט מאוד אהבה או ערך עצמיים.

אינספור הצדקות, תירוצים וסיבות מנומקות היטב אנחנו מוצאות להתנהלות המוזרה הזו שלנו. ברור לנו שלא אנחנו צריכות לתת אהבה לעצמנו אלא העולם, "מה זה שווה אם אני זו שצריכה לאהוב את עצמי? מה הרווחתי בזה? ואם הם לא אוהבים אותי אז מה יש בכלל לאהוב בי? העולם צריך לתת לי הכרה, העולם הוא זה שקובע מה וכמה אני שווה ואם בכלל, וללא האישור הזה, אני לא באמת שווה משהו". אבל מאחרי כל הסיפורים הללו שאנו מספרות לעצמנו יושבת אמת אחת פשוטה והיא שאיננו מסוגלות לחיות באמת את גדולתנו. מוזר ככל שזה ישמע אנו בוחרות בסבל, אנו נצרכות לכאב, כי אנחנו לא יכולות ו/או לא מוכנות לוותר על האגו שלנו ועל עולם האמונות של ההכרה ולהרשות לעצמנו לחיות את האמת שלנו.

אז איך אפשר להבין את ההיגיון שעומד מאחרי זה? למה כל כך קשה לנו לוותר על מה שכל אחת מאיתנו תאמר בלי שום היסוס שהיא מוכנה לוותר עליו ותייחס אי שפיות, לפחות זמנית, למי שתאמר אחרת? ולמה יחד עם זאת שברור לנו ששום אישה או גבר שפויים לא יבחרו בסבל ובחיים בתוך בית סוהר, אנו עושות את הבחירה הזו בצורה יומיומית ומבלי לתהות על כך לרגע? ובשאלה אחת: "מה כל כך מפחיד אותנו בלחיות את גדולתנו שאנחנו מוכנות לסבול שנים במקום זה, ואיך עושים את זה בכלל?"

אז בואו נבחן קודם מה זה אומר לחיות את גדולתנו. לחיות את גדולתנו אומר לחיות מתוך אותו מקום שמודע לעצמו, יודע את האמת שלו ופועל מתוכה. לחיות את גדולתנו אומר להיות מסוגלות לפעול בהווה במקום להגיב מתוך מצוקות העבר והחרדות לעתיד. זה אומר להיות מחויבות לאמת שלנו יותר מלעולם האמונות היציב והמוצק כל כך של האגו שלנו. זה אומר לוותר על האפשרות הקורצת של הקורבנות עם כל הבונוסים וההטבות שהיא מחלקת. זה אומר ליטול את מלוא האחריות על החיים שאני חיה ולהסכים לתת לעצמי את הטוב.

הרבה מאוד שנים אנו בוחרות באפשרות שנראית לנו משום מה קלה יותר. שם, איננו מתבקשות להקריב את האגו שלנו ולוותר על מדליות הכאב והסבל שמקשטות את ההיסטוריה הקורבנית שלנו. אנחנו מוכנות להיות הקורבנות, אנחנו מוכנות להיות הלוחמות, אנחנו מוכנות להיות הסובלות הנצחיות, הכול מלבד מי שאנחנו באמת. בכל פעם שכמיהת הלב שלנו נראית כהולכת וקרבה לעברנו אנו מקבלות רגליים קרות ומוצאות עוד מלחמה לנהל, או עוד ביצה לשכשך בה, העיקר שלא נצטרך לעמוד במקום המחייב הזה. המקום שבו אנו חייבות לאהוב את עצמנו באמת ובתמים, חייבות לתת לעצמנו ערך, לדעת את מקומנו ולתת בנו אמון מלא ושלם בעצמנו בלי שום סייגים, הצטדקויות ותירוצים.

באופן מפתיע גם את עבודת המודעות שלנו אנו רותמות כדרך לחזק את האגו שלנו, במקום ככלי רב עצמה לצמיחה והעצמה. כולנו הרי יודעות: שכשכואב לנו לא להאשים אחרים אלא לחפש "איפה אנחנו הבאנו את זה על עצמנו", אז זה מה שאנו עושות. כמובן שכל פעם אנחנו מגלות עוד ועוד פגמים באישיות שלנו ומוסיפות עוד ועוד דברים לרשימת החובה שלנו. אבל האמת היא שכל מה שעשינו כאן הוא להוסיף עוד נדבך לאגו שלנו, עוד אשליה בתוך האשליה, כי כל עוד אנחנו ממשיכות את ההצמדות לאישיות וממשיכות להאמין שזה מי שאנחנו, האישיות הזו, שאותה אנו מנסות להפוך ל"הכי רוחנית ומושלמת", אנחנו ממשיכות לוותר על לחיות את גדולתנו.

דרך נוספת שבה אנו מונעות מעצמנו לחיות את גדולתנו, היא חוסר האמון שלנו בעצמנו. כשאני לא מאמינה שאני יכולה, כשאני לא מאמינה שיש לי ערך, או יכולת, או מה שלא יהיה, אני ממשיכה להיאחז במכשולים, אני ממשיכה להאמין שאני זקוקה להם ונצרכת להם על מנת להתקדם. אני לא מסוגלת לראות את עצמי מתקדמת מאהבה לעצמי, או מתוך בחירה בחירות, או מתוך ערך עצמי ולכן אני ממשיכה לבחור בדרך של הקושי והסבל, כי היא כבר הוכיחה את עצמה. אני יודעת שאם מישהו מוריד אותי, אני אלחם, אתחבר לעצמה שלי ואני ארגיש חזקה, אז בלי להיות מודעת לכך, אני מזמינה לעצמי מלחמות כל הזמן. אבל העצמה הזו היא עצמה שנובעת ממאבק ולכן לא נמצאת בהרמוניה עם האמת שלי ומותירה אותי בסבל. בדרך זו חוסר האמון שלי בעצמי ממשיך להזין את האגו שלי ולחזק את האמונה שלי שבלי מאבק ובלי סבל אני לא יכולה להגיע לאן שאני רוצה.

מכאן שבכל פעם שאנו מוותרות על האגו, בכל פעם שאנו פורצות את אשליית האישיות חסרת האמון והיכולת שטיפחנו ומוכנות להגיד לעצמנו, אפילו בלחש, אפילו בחדרי חדרים, את האמת על עצמנו, עצם הידיעה הזו ממלאת אותנו באהבה, באמון, בערך, בשמחה, בידיעת מקומנו בעולם הזה. ברגע שאנחנו יודעות את האמת הזו ולא משנה באיזו רמת תודעה, השלנו מעצמנו קליפה נוספת של האגו. אמרנו לא לאשליה וכן לגדולתנו וכמו בכל פעם שאנחנו עושות את עבודתנו נאמנה, התהליך הזה של נגיעה באמת, מביא איתו תחושה של חירות ואושר, תחושה שמגיעה מן החיבור וידיעת עצמנו.

כמובן שההרגלים שלנו מושרשים היטב וכך גם האמונה שאנו זקוקות לסבל ולהתנגדות כדי להגיע לעצמנו ונכון שזה שלב לעיתים הכרחי בדרך, אבל כמה טוב לדעת שיש עוד דרכים מלבד: להיאחז במה שכואב כדי לטפס עליו ולהגיע לעצמנו. כמו שבתחילת דרכנו חיפשנו להתעורר לאמת שלנו כי "כוס הכאב שלנו התמלאה עד תומה", אבל ככל שהתמדנו בדרך הבנו שעלינו לעבור מן הרצון לברוח מ... לרצון ללכת אל... כך גם כאן עלינו להסכים לבחור באמת שלנו כי זה מה שאנו רוצות, כי זה מי שאנחנו, כי זה מה שאנו ראויות לו ולא כי המציאות הכואבת מכריחה אותנו לעשות זאת. עלינו לבחור בעצמנו, כי זו כמיהתנו האמיתית, כי זו האמת שלנו ולא כי אין לנו ברירה.

אז בואו נרשה לעצמנו לחיות את גדולתנו מתוך אהבה וערך לעצמנו. בואו נבחר בחיים טובים כי אנחנו ראויות לכך, בואו נבחר באהבה כי זה מי שאנחנו. בואו נתיר לעצמנו להיות מי שאנחנו באמת בלי להצטרך להילחם על כך, בלי שיצטרכו לדרוך לנו על היבלת בשביל זה, פשוט כי זו האמת שלנו, כי זה מה שבחרנו, כי זה מי שאנחנו באמת וכל השאר ממילא אשליה וכל מה שנותר לנו לעשות זה רק לומר - כן.  


אודות מחבר המאמר:

חגית מרום - מורה לדרך

מאמינה שלכל אחת ואחד מאיתנו יש את הדרך המיוחדת להם להגיע לחיים של הגשמה וסיפוק ושאין סיבה להסתפק בפחות.

מטפלת באנרגיה פרקטית בשילוב מודעות עצמית, מנחה סדנאות מדיטציה למתחילים ולמתקדמים, קורסי מודעות עצמית, העצמה נשית, רייקי בכל הרמות והרצאות בעניני רוחנית בחיי היום יום. 

http://www.hagit-marom.com/

https://www.facebook.com/HealingAndRetreats

 



דירוג המאמר: לא דורג עדיין

תגובות למאמר לחיות את גדולתנו תגובות למאמר לחיות את גדולתנו

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר לחיות את גדולתנו. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא רוחניות והעצמה אישית

האם האדם הסופי יכול לתפוס את האין סוף?
קלפי נפלאות - קלפים טיפוליים של האמנות אורית מרטין
לשון הרע
נשמתך היא חלק ממך
המוח והלב
השינוי הקוסמי חזרתה של האנרגיה הנקבית לכדור הארץ
מה זו העיפות והכבדות הזו שאני מרגישה
זמן של חסד ופתיחת שערי גן עדן
למה אני מרגיש/ה מאותגר/ת בתקופה האחרונה?
ההחמצה הגדולה שלנו בחיים
המסע האישי שלי
האינטואיציה - הערך השלם
עולם מאוחד ולא אחיד
ביטחון עצמי ומודעות עצמית
חוש השמיעה שבלב - פרשת עקב

הנך נמצא כאן: לחיות את גדולתנו.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.
דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.