אתר מאמרים
מעגל הכותבים
אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מאמרים » רוחניות והעצמה אישית » הרגע הזה - התחלות חדשות - לקום מנפילות

הרגע הזה - התחלות חדשות - לקום מנפילות

מחבר המאמר: elieip
פורסם בקטגוריה: רוחניות והעצמה אישית
המאמר נקרא 353 פעמים
תאריך פרסום: 17.12.10
גרסת הדפסה | 0 תגובות
שיתוף מאמר זה שיתוף מאמר זה


הרגע הזה / התחלות חדשות / לקום מנפילות

הנפילות הן חלק מהחיים ובכל דרגה עד שמתמקמים בדרגה כל הזמן נופלים עד שמתחילים לטפס לדרגה גבוהה יותר וזהו אופן ההתפתחות. ואף עיסוק מופרז בעניין הרגע עלול לבזבז את הרגע. במצב כזה במקום להיכנס למלכוד 22, האדם יכול לצאת גם מזה בשלום.

כתוב בתלמוד: אם אין אדם שוכח מה שלמד, אם - כן היה לומד כל התורה כולה ואחר - כך היה הולך בטל, והבטלה מביאה לידי שעמום ולידי עבירה (כתובות נט, ב) הדבר נכון גם לגבי תחום כמו לימודים שהאדם עמל וכדי שהלימוד יישמר הכי טוב - כל רגע חשוב.

והפתרון הוא כל רגע חשוב באותה מידה לשמור את הדברים יותר טוב ופחות סיכוי שיישכח ויותר סיכוי שייקלט וכן, יותר סיכוי שייטמע לשימוש בחיי היום יום. בנוסף לכך, יש לאדם יותר סיכוי להצליח ולרכוש יותר ידיעות ע"י רגע יכול להיווצר רצף חזק. והאדם לא צריך לחשוש מנפילות ולהיות חזק בכל רגע.

ולכן, כל רגע חשוב באותה מידה כי כל רגע של נחישות חזקה יותר כך האדם ייצור לעצמו דחיפה חזקה יותר ורצון חזק להשקיע יותר=הצלחה גדולה יותר=חידושים מרתקים שהאדם טרם ראה=לא עוזב את הלימוד מרצון. ולכן, כל רגע חשוב ליצירה.

*

טוב כל רגע לעשות התחלה חדשה, לכן כל רגע הוא התחלה בפני עצמו וזוהי חשיבות גדולה להתחלה חדשה בכל פעם. כל רגע להתחיל באותה ההתלהבות ובאותו הרצון לעשות את הדברים. לכן, כל רגע חשוב וכל רגע מביא התקדמות בדברים.

החשיבות של הרגע היא לאורך טווח של שנים, כי הדברים שהאדם עושה מתחילים מרגע אחד, רגע אחד ואחריו עוד רגע שמבהיר טיפה את התמונה ועוד רגע שמוסיף עוד ידיעה ועוד רגע שנותן פתח למיומנות ועוד רגעים שנותנים לאדם יכולות חדשות.

למרות שהרגע נראה כסתמי אין הוא כך, כי כל רגע הוא פיקסל אחד מתמונה אחת גדולה, וכל רגע מטה את הכף.

למרות שרגע אחד נדמה לסתמי, כל רגע חשוב, כי רגע אחד מוביל לרגע השני והרגע השני לשלישי וכו'. כי הגוונים בין הרגעים הם דקים. רגע עובר והאדם אומר לעצמו לעשות דבר מסויים בהחלטה נחושה הרגע השני מושפע מהרגע הראשון והרגע השני הוא תחילת המעשה תחילת הרגע השלישי בונה התמדה ברגעים הבאים אחריו כי כל רגע יוצר שרשרת.

והרצף הזה יוצר סיכוי גדול יותר להצליח בתחום מסויים כי מספיק רגע אחד כדי להסתכל בפרספקטיבה שונה על הדברים. ואי אפשר לדעת מה שווה הרגע הזה, אולי הרגע הזה יוביל למשהו חדש שלא היה צפוי? אי אפשר לדעת כמה הרגע הזה שווה. אבל אפשר לדעת אם האדם לא ניצל את הרגע הזה הוא ניצל 0%. אבל, אם האדם ניצל את הרגע אי אפשר לדעת מה הערך של הרגע הזה.

*

הרגע החשוב הוא הרגע הזה מאחר והוא מקדם את המגמות בחיים ויוצר רצף, רגע אחד יוצר רצף עם הרגע הבא והם נפגשים בסופו של דבר, ומתווספים לחבית אחת גדולה.

הרגע מקדם את המגמות בחיים ולמרות שיש ניואנסים בין רגע אחד למשנהו מספיקה החלטה נחושה כדי להצעיד את האדם לעתיד טוב יותר. כי גם עצים לא צומחים בין רגע, אבל בכל רגע יש צמיחה וככל שהאדם מתמיד בכל רגע, לכל רגע יש תפקיד בצמיחה של האדם וכל הבנה מתחילה מרגע אחד.

*

מה טוב ברגע הזה? הרגע הזה מוביל את המגמה לדברים, כפי שנאמר מעשיך יקרבו ומעשיך ירחקוך, וכן, יש הקונה עולמו בשעה אחת. מספיקה החלטה אחת של רגע כדי להוביל לדברים הנכונים.

*

בכל רגע ניתן להסתכל על הדברים בפרספקטיבה אחרת לכאורה, וגם כאן יכולה להישאל השאלה, האם רגע אחד חשוב? אפשר להביא חומר מחשבה מהרעיון הבא: נניח שאדם הסתכל לרגע וראה על הרצפה שטר של 100 ש"ח והוא לא בטוח אם זו חתיכת נייר, האם הוא יבדוק לראות האם זה כסף או שילך הלאה? ואולי נפלו לו מהארנק?

והרגע שיש כרגע, אולי הוא דבר מכריע כרגע? לעתים נראה לאדם שאין לרגע חשיבות והיא אפסית. אבל השאלה היא מתוך כמה רגעים רגע אחד היה חשוב? אם שמים לב רואים שרגע אחד יכול להכריע את הכף אם לעשות משהו או לא. הרגע הוא הגוון המטעה של הדברים. יש כחול ויש כחול בהיר יותר באופן שלא ניתן להבחין.

כך אותו הדבר המחשבה של האדם היא יכולה להיראות כעוד מחשבה זניחה, רגע זניח, אבל עוד רגע אחד וכבר עוד טיפה משתנה הגוון. אבל רגע לאחר רגע והדברים בסופו של דבר מטעים. ומהיכן החל השינוי? רגע אחד.

ואולי הרגע תגיע תובנה חדשה שלא הייתה קודם? לכאורה הסיכוי הוא אפסי. אבל בשטח, מה קורה? האדם לומד משהו ומשפר את הדברים. איך הוא משפר אותם? רגע אחד ויש כבר גוון שונה אבל לא מרגישים, ועוד רגע אחד, ולא מרגישים. אם האדם ייקח את כל הזמן שבזבז לריק הוא יגלה עולם ומלואו. ואין צורך להיות עצוב מזה, כי לא הייתה הבנה באותו הרגע. אפשר לשמוח ברגעים הבאים כולל הרגע הזה.

הדבר דומה לצמח שגדל לאט לאט, על פניו לא רואים את הצמיחה אבל, הצמח צומח. כך הדבר עם צמיחה אישית של האדם, כל רגע חשוב וכל רגע מוביל לרגע הבא. כל רגע נותן כוח לרגע הבא.

*

אחד הדברים המחזקים לדעתי הוא ללכת עם הדברים שאוהבים עד הסוף ללא פחד ולעשות אותם הכי טוב שיכולים זאת הבנת המפתח.

משם עניין סדר היום, רושמים הכל ללא וויתורים, וככה גם החשיבה יותר מסודרת ויותר סדר בראש.

ואח"כ הולכים עם זה עד הסוף.

ובעצם האפקטיביות של הדברים נובעת מכך שהאדם יודע יותר טוב לקשר בין סיבה לתוצאה.

השאלות שמזכירה לאדם את העניין הזה הן: למה אני עושה את מה שאני עושה? מה המטרה של הדבר שאני עושה?

מה ההשלכות העתידיות של מה שאני עושה? וכל מעשה הכי קטן, וכן, כל רגע הכי קטן משפיע על הרגעים אחריו.

ומתוך שיקול דעת נכון מתמקמים לפי הדברים כפי שהם.

וכאשר האדם אמיתי עם עצמו בדרך הזו הוא מרגיש שהוא עשה מספיק ושלם עם עצמו.

יש סברא שאומרת שמחשבה חיובית גדולה פי כמה ממחשבה שלילית אז עדיף כמה שיותר טוב

המאמר מאת מאמן אימון אישי + ייעוץ בחינם - Yeda.EIP.co.il | מרצה הרצאות ייעוץ אישי

הכנס לאתר ותהנה מעוד אימון אישי על מרצה, שלום, מאמרים, סדר יום, אמת ועוד ...



אודות מחבר המאמר:

המאמר הרגע הזה / התחלות חדשות / לקום מנפילות

המאמר מאת מאמן אימון אישי + ייעוץ בחינם - Yeda.EIP.co.il | מאמן אימון אישי מרצה הרצאות



דירוג המאמר: לא דורג עדיין

תגובות למאמר הרגע הזה - התחלות חדשות - לקום מנפילות תגובות למאמר הרגע הזה - התחלות חדשות - לקום מנפילות

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר הרגע הזה - התחלות חדשות - לקום מנפילות. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא רוחניות והעצמה אישית

חוש השמיעה שבלב - פרשת עקב
לחיות את גדולתנו
צחי רוזנטל - על נפוליון היל האדם שעשה הסטוריה
NLP - סודות השכנוע - לימוד NLP - מהו דיבור אובייקטיבי ומהו דיבור סובייקטיבי? איך לדבר בצורה משכנעת? איך לשכנע בצורה נכונה? איך להעביר מסרים משכנעים? איך לשכנע אנשים? איך להצליח לשכנע?
NLP למתקדמים - לימוד NLP - סיבה ותוצאה - איך משפיעה כמות הסיבות והנימוקים שאתה נותן, על כושר השכנוע שלך? ואיך משפיע המיקום של הנימוקים שלך, על יכולת השכנוע שלך? איך ליצור הסכמה? איך לשכנע?
תכנות התת מודע - טכניקות מכירות - טכניקות שכנוע - איך ליצור הסכמה, איך לגרום למישהו להסכים איתך? איך לגרום למישהו לרצות להסכים איתך? איך לגרום למישהו לענות לך כן? איך לשכנע לקוח?
סודות השכנוע - ללמוד לשכנע - חשדנות - מנגנון בקרה עצמית - איך לגרום למישהו לתת בך אמון? איך לגרום למישהו להאמין לך? איך לגרום למישהו לא לחשוד בך? איך ליצור אמון? איך לשכנע אנשים?
איך להיות מאושר תמיד? איך להרגיש טוב תמיד? איך לא להרגיש רע? איך לא לסבול? איך להיות מרוצה? איך להרגיש שלמות? חוסר אושר, איך להטיל ספק? מהי הטלת ספק? איך ליצור התאמה? חוסר שביעות רצון
איך לאהוב את מה שיש? איך לאהוב את עצמך? איך לא לשנוא את עצמך? ביירון קייטי, כיצד לאהוב את עצמך? איך ליצור אהבה? איך לא לשנוא? איך נוצרת אהבה? מהי אהבה? למה לאהוב? למה לא לשנוא?
NLP - איך לשתול מסרים סמויים, איך לשתול מחשבות? איך להעביר מסרים תת הכרתיים? איך לשתול מסרים בתת מודע? איך לתכנת את התת מודע? איך להשפיע על אנשים? איך לשכנע אנשים?
סודות חוסר השכנוע של ברק אובמה, העימות של ברק אובמה מול מיט רומני, ברק אובמה נגד מיט רומני, חוסר ההשפעה של ברק אובמה, סודות השכנוע וההשפעה של אובמה, איך לנצח בויכוחים? איך להשפיע על אנשים? רטוריקה - דיבייטינג - NLP - לתכנת את התת מודע - תכנות התת מודע - א
בדידות, להתמודד עם בדידות, מהי בדידות? ממה נובעת בדידות, להרגיש בודד, בדידות חברתית, בדידות רגשית, בדידות בזוגיות, בדידות בקבלה, בדידות גדולה, טיפול בבדידות, דיכאון, עצבות
מנהיגות - ניהול - שכנוע - קבלת החלטות - מהי מנהיגות? איך להיות מנהיג משכנע? מהן תכונות של מנהיגות? כיצד להיות מנהיג? מיהו מנהיג? מה ההבדלים בין מנהיג למנהל? מנהל מול מנהיג, איך לפתח כישורי מנהיגות? ועוד
NLP, איך לשכנע לקוח לקנות? איך לגרום ללקוח לקנות? איך למכור יותר? טיפים לשכנוע לקוחות, טריקים לשכנוע אנשים, איך להגדיל מכירות? איך לעשות כסף? איך להרוויח כסף? טכניקות לשכנוע, כושר שכנוע
איך לשתול מחשבות בצורה מניפולטיבית? איך עושים שטיפת מוח? איך יוצרים שכנוע עצמי? איך ליצור אוטוסוגסטיה? איך לגרום למישהו לרצות להסכים איתך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך?

הנך נמצא כאן: הרגע הזה - התחלות חדשות - לקום מנפילות.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.