אתר מאמרים
מעגל הכותבים
אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מאמרים » רוחניות והעצמה אישית » זהירות בדרכים - בטיחות בדרכים - גם כשעוברים בירוק, צריך להסתכל לצדדים!

זהירות בדרכים - בטיחות בדרכים - גם כשעוברים בירוק, צריך להסתכל לצדדים!

מחבר המאמר: elieip
פורסם בקטגוריה: רוחניות והעצמה אישית
המאמר נקרא 341 פעמים
תאריך פרסום: 04.04.10
גרסת הדפסה | 0 תגובות
שיתוף מאמר זה שיתוף מאמר זה


זהירות בדרכים / בטיחות בדרכים - גם כשעוברים בירוק, צריך להסתכל לצדדים!

אם נתבונן על עניין הזהירות בדרכים והבטיחות בדרכים, נראה כי גם כאשר האדם עובר במעבר חציה בירוק, גם אז עליו להתבונן לצדדים, ולראות שאין במקרה איזה רכב חולף, שבטעות ממשיך לנסוע בכביש ולא נותן זכות קדימה להולכי הרגל, למרות שיש להם אור ירוק לעבור את הכביש. כי כידוע, ישנם מקרים שבהם הולכי רגל נדרסו, תוך כדי שהם עברו במעבר חציה באור ירוק.

וגם כאשר האדם לומד נהיגה, אחד מהדברים שמלמדים אותו, זה שגם כאשר יש לו אור ירוק, וגם כאשר יש לו זכות קדימה שלו, עדיין זכות קדימה נותנים ולא לוקחים, ועל הנהג להיות זהיר ולהסתכל לצדדים ולשים לב לכך, שהוא לא בטעות יעשה תאונה כלשהי. וזה למרות שיש לו אור ירוק ויש לו זכות קדימה.

ואם נתבונן על מהות העניין, נראה שהמשמעות של כללי הבטיחות והזהירות בדרכים הנ"ל, המשמעות שלהם היא, שכאשר האדם נוסע בכביש, או עובר מעבר חציה בכביש, עליו להתייחס לכל רגע של המצאות בכביש, כאל רגע חדש. והאדם בכל רגע ורגע צריך לבחון את תנאי הדרך, ולבדוק האם באמת הוא יכול כרגע לעבור בכביש או שלא.

ולא רק שהאדם צריך לבדוק כל רגע מחדש, האם הכביש פנוי והאם הוא יכול להמשיך לנסוע בכביש או לחצות את מעבר החצייה, אלא שגם אם יש לאדם אור ירוק, שאומר שהוא אכן יכול לעשות את מה שהוא רוצה, גם אז אל לו לאדם לפעול מתוך הרגל, ואל לו לאדם להניח בטעות שאם האור ירוק אז הכל בסדר, אלא על האדם להתבונן היטב, גם כאשר יש לו אור ירוק וזכות קדימה.

כי כל אותם הולכי הרגל שנדרסו כאשר הם עברו את מעבר החצייה באור ירוק, אם נתבונן היטב נראה, כי מהצד שלהם הסיבה שהם נדרסו ונפגעו בכביש, היא רק משום שהם פעלו מתוך הרגל ולא מתוך התבוננות. כי כאשר יש לאדם אור ירוק, אז הוא רגיל לעבור בכביש. וכאשר היה לאותם הולכי רגל אור ירוק, הם פשוט נתנו לעצמם לעבור את הכביש מתוך הרגל ולא מתוך התבוננות. ועל ידי זה נוצרה התאונה.

כי כל אותם הולכי הרגל שנפגעו כאשר הם עברו בירוק, גם הם אילו הם היו במצב אחר שבו לא היה רמזור להולכי רגל, אלא הכביש היה סואן וכיו"ב, הרי שבוודאי שהם לא היו מתפרצים לכביש הסואן, ובוודאי שהם היו בודקים היטב היטב לראות שהם יכולים לעבור בבטחה את הכביש.

אבל האור הירוק, הוא זה שגם להם לתרדמה תודעתית ולפעול מתוך הרגל. כי האור הירוק שמשמעותו היא שעכשיו יש להם זכות קדימה לעבור את הכביש, הוא גרם להם לא לבדוק את הכביש ולראות האם הוא פנוי או לא. ועל ידי זה שהם פעלו מתוך הרגל ולא מתוך התבוננות, על ידי זה הם נפגעו.

וכאשר האדם עובר בכביש, הוא צריך להיות זהיר היטב היטב. כי כבר קרו דברים מעולם, שהיה לאדם אור ירוק, וכלי הרכב שלידו אכן עצרו לו כדי שהוא יעבור את הכביש במעבר החצייה, אבל פתאום הגיע איזה נהג שיכור מרחוק, שנכנס בטעות באותם כלי הרכב שהם היו בסדר, והוא גרם לאותם הולכי הרגל למות בכביש. וזה למרות שהם עברו בירוק, ולמרות שכלי הרכב שהיו קרובים אליהם עצרו להם.

והמשמעות של זה היא, שמי שרוצה להיות זהיר באמת, אז כאשר הוא עובר בירוק, עליו להתבונן לא רק על הרכב שקרוב אליו ממש במעבר החצייה, אלא לנסות להסתכל קצת מעבר, ולנסות לראות שגם הרכבים שמאחוריו, שגם הם כבר עצרו או האטו וכיו"ב. ואם יש איזה משוגע שמתקרב אל הצומת במהירות, הרי שאין לעבור בכביש, גם אם הרכבים הקרובים אליך עצרו לך.

והמשמעות הרוחנית של העניין הזה היא, שהחיים הם כמו כביש סואן. והאדם מנסה לעבור את הכביש בשלום. ובחיים יש המון סכנות שיכולות לפגוע באדם, שהן כל מיני מחשבות שונות שיכולות לפגוע באדם. והאדם מטבעו כל הזמן מתבונן לראות, שהוא אכן חושב בצורה נכונה ופועל בצורה נכונה. בדיוק כמו האדם שעובר את הכביש, שמסתכל לצדדים האם אפשר או אי אפשר לעבור את הכביש.

ולפעמים יש לאדם אור ירוק בחיים, דהיינו שהאדם מגיע לאיזו מסקנה שהוא צריך לעשות דבר כלשהו וללכת בדרך כלשהי. ולפעמים האדם מגיע לאיזו תובנה, שהיא סוג של אור ירוק עבור האדם, דהיינו שהאדם מניח שהתובנה הזאת נכונה, ושאין צורך לבדוק אותה, אלא אפשר פשוט להשתמש בה ולחיות על פיה.

אבל על האדם להבין, שגם כאשר יש לו אור ירוק, עדיין עליו להיות ערני תמיד ולא לפעול מתוך הרגל אלא מתוך התבוננות. דהיינו, גם כאשר האדם הולך בדרך שנראית לו כנכונה, עדיין עליו להתבונן היטב ולראות, שאין שום סכנה שאורבת לו בדרך. כי זה שנדמה לאדם שהוא בדרך הנכונה, זה לא אומר שלא יכולות לקרות טעויות, ושפתאום איזה מישהו יפגע בו.

וכאשר האדם הולך בדרך כלשהי בחיים שלו, עליו לשמור תמיד על עירנות ולוודא שהוא אכן עושה את הדברים בצורה מדויקת, ושהוא לא יופתע פתאום מאיזה משהו לא צפוי.

וכאשר עוברים בכביש ובמקום מסוכן, צריך להתייחס לכל רגע כאל רגע חדש. דהיינו, כאשר האדם חי את החיים שלו, עליו להשתדל להתייחס לכל רגע כאל רגע חדש. והאדם לא צריך לפעול מתוך הרגל, אלא לנסות לפעול מתוך התבוננות מתמדת. ועל האדם לשאול את עצמו תמיד, האם אני עושה ברגע הזה, את הדבר הטוב ביותר עבורי לרגע הזה.

כי לפעמים האדם מקבל החלטה כלשהי בעבר, שההחלטה הזאת כבר לא טובה עבור הרגע הזה. והדבר דומה לאותו האדם שכבר התחיל לעבור בירוק בכביש, אבל פתאום מתקרב אליו רכב מרחוק, שעל האדם להתבונן מחדש, ולהמשיך על פי מה שנכון לרגע הזה, ולא על פי מה שהיה נכון לרגע הקודם.

וכך גם בחיים, האדם לפעמים מקבל החלטות כלשהן, שיתכן שהן היו נכונות לאותו הרגע שבו התקבלה ההחלטה, אבל אח"כ יש שינוי במצב. והאדם לא צריך לפעול מתוך הרגל, ולחשוב שאם הוא התחיל לעבור בירוק, אז הדרך בטוחה עבורו. כי לא כך הוא הדבר. ועל האדם לנסות להתבונן היטב ולראות שבכל רגע ורגע הוא מקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבור אותו הרגע.

ויש גם את המצב שהאדם בודק את הכביש, ורואה שהוא יכול לעבור בכביש, אבל פתאום מגיע איזה נהג שיכור מרחוק, שיוצר תאונת שרשרת וגורם לפגיעה באדם כנ"ל. והמשמעות של זה היא, שכאשר האדם עושה את הבחירות שלו, עליו לנסות להתבונן לא רק על ההשלכות המיידיות של מה שהוא עושה, אלא גם על ההשלכות הרחוקות יותר של המעשים שלו.

כי יש דברים שהם נכונים וטובים לרגע הזה עבור התוצאה המיידית שהאדם רוצה להשיג כרגע, אבל הדברים האלו הם לא בהכרח טובים עבור הדברים שרחוקים יותר. ועל האדם להתבונן היטב, לא רק סביבו, אלא גם לנסות להסתכל קצת יותר רחוק, גם על המשמעויות וההשלכות הרחוקות יותר של מה שהוא עושה.

ונסכם ונאמר, שבחיים כמו בכביש, בכל רגע ורגע צריכים להיות ערניים. ובמקום לפעול מתוך הרגל, יש לפעול מתוך התבוננות מתמדת. ולנסות להסתכל, לא רק על התוצאה המיידית כרגע, אלא גם על ההשלכות הרחוקות יותר ועל המשמעות הרחבה יותר של כל דבר. וכך יוצרים זהירות בדרכים ובטיחות בדרכים ובחיים.

ראה גם:

* קיבעון מחשבתי / לחשוב מחוץ לקופסא - מהו קיבעון מחשבתי? איך לחשוב מחוץ לקופסא?.

* קיבעון מחשבתי / חשיבה מקובעת - איך לחשוב מחוץ לקופסה ולהשתחרר מחשיבה מקובעת?.

* דרך ללא מוצא - איך לצאת מדרך ללא מוצא? איך להתמודד עם קיבעון מחשבתי?.

* קיבעון מחשבתי. איך לצאת מקיבעון מחשבתי ולחשוב מחוץ לקופסא?.

* קיבעון מחשבתי - מה *טוב* בקיבעון מחשבתי? איך להגיע לקיבעון מחשבתי?.

* התמונה המלאה - מהי התמונה המלאה? איך לראות את התמונה המלאה?.

* לראות את התמונה המלאה / אפקט הפרפר - איך להסתכל על המציאות מבחוץ?.

* התמונה המלאה / שני הצדדים של המטבע - איך לראות את כל התמונה המלאה?.

המאמר מאת להצליח בכח המחשבה www.EIP.co.il | ידע - הדרך שלך להצליח

הכנס לאתר וקרא עוד מאמרים על עבר, שמחה, התמודדות, כל רגע ועוד ...



אודות מחבר המאמר:

המאמר זהירות בדרכים / בטיחות בדרכים - גם כשעוברים בירוק, צריך להסתכל לצדדים!

מאת להצליח בכח המחשבה www.EIP.co.il | ידע - הדרך שלך להצליח



דירוג המאמר: לא דורג עדיין

תגובות למאמר זהירות בדרכים - בטיחות בדרכים - גם כשעוברים בירוק, צריך להסתכל לצדדים! תגובות למאמר זהירות בדרכים - בטיחות בדרכים - גם כשעוברים בירוק, צריך להסתכל לצדדים!

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר זהירות בדרכים - בטיחות בדרכים - גם כשעוברים בירוק, צריך להסתכל לצדדים!. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא רוחניות והעצמה אישית

חוש השמיעה שבלב - פרשת עקב
לחיות את גדולתנו
צחי רוזנטל - על נפוליון היל האדם שעשה הסטוריה
NLP - סודות השכנוע - לימוד NLP - מהו דיבור אובייקטיבי ומהו דיבור סובייקטיבי? איך לדבר בצורה משכנעת? איך לשכנע בצורה נכונה? איך להעביר מסרים משכנעים? איך לשכנע אנשים? איך להצליח לשכנע?
NLP למתקדמים - לימוד NLP - סיבה ותוצאה - איך משפיעה כמות הסיבות והנימוקים שאתה נותן, על כושר השכנוע שלך? ואיך משפיע המיקום של הנימוקים שלך, על יכולת השכנוע שלך? איך ליצור הסכמה? איך לשכנע?
תכנות התת מודע - טכניקות מכירות - טכניקות שכנוע - איך ליצור הסכמה, איך לגרום למישהו להסכים איתך? איך לגרום למישהו לרצות להסכים איתך? איך לגרום למישהו לענות לך כן? איך לשכנע לקוח?
סודות השכנוע - ללמוד לשכנע - חשדנות - מנגנון בקרה עצמית - איך לגרום למישהו לתת בך אמון? איך לגרום למישהו להאמין לך? איך לגרום למישהו לא לחשוד בך? איך ליצור אמון? איך לשכנע אנשים?
איך להיות מאושר תמיד? איך להרגיש טוב תמיד? איך לא להרגיש רע? איך לא לסבול? איך להיות מרוצה? איך להרגיש שלמות? חוסר אושר, איך להטיל ספק? מהי הטלת ספק? איך ליצור התאמה? חוסר שביעות רצון
איך לאהוב את מה שיש? איך לאהוב את עצמך? איך לא לשנוא את עצמך? ביירון קייטי, כיצד לאהוב את עצמך? איך ליצור אהבה? איך לא לשנוא? איך נוצרת אהבה? מהי אהבה? למה לאהוב? למה לא לשנוא?
NLP - איך לשתול מסרים סמויים, איך לשתול מחשבות? איך להעביר מסרים תת הכרתיים? איך לשתול מסרים בתת מודע? איך לתכנת את התת מודע? איך להשפיע על אנשים? איך לשכנע אנשים?
סודות חוסר השכנוע של ברק אובמה, העימות של ברק אובמה מול מיט רומני, ברק אובמה נגד מיט רומני, חוסר ההשפעה של ברק אובמה, סודות השכנוע וההשפעה של אובמה, איך לנצח בויכוחים? איך להשפיע על אנשים? רטוריקה - דיבייטינג - NLP - לתכנת את התת מודע - תכנות התת מודע - א
בדידות, להתמודד עם בדידות, מהי בדידות? ממה נובעת בדידות, להרגיש בודד, בדידות חברתית, בדידות רגשית, בדידות בזוגיות, בדידות בקבלה, בדידות גדולה, טיפול בבדידות, דיכאון, עצבות
מנהיגות - ניהול - שכנוע - קבלת החלטות - מהי מנהיגות? איך להיות מנהיג משכנע? מהן תכונות של מנהיגות? כיצד להיות מנהיג? מיהו מנהיג? מה ההבדלים בין מנהיג למנהל? מנהל מול מנהיג, איך לפתח כישורי מנהיגות? ועוד
NLP, איך לשכנע לקוח לקנות? איך לגרום ללקוח לקנות? איך למכור יותר? טיפים לשכנוע לקוחות, טריקים לשכנוע אנשים, איך להגדיל מכירות? איך לעשות כסף? איך להרוויח כסף? טכניקות לשכנוע, כושר שכנוע
איך לשתול מחשבות בצורה מניפולטיבית? איך עושים שטיפת מוח? איך יוצרים שכנוע עצמי? איך ליצור אוטוסוגסטיה? איך לגרום למישהו לרצות להסכים איתך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך?

הנך נמצא כאן: זהירות בדרכים - בטיחות בדרכים - גם כשעוברים בירוק, צריך להסתכל לצדדים!.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.