אתר מאמרים
מעגל הכותבים
אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מאמרים » רוחניות והעצמה אישית » NLP להוציא מהכוח אל הפועל

NLP להוציא מהכוח אל הפועל

מחבר המאמר: NLP-PLUS
פורסם בקטגוריה: רוחניות והעצמה אישית
המאמר נקרא 765 פעמים
תאריך פרסום: 31.08.10
גרסת הדפסה | 0 תגובות
שיתוף מאמר זה שיתוף מאמר זה


NLP – להוציא מהכוח אל הפועל

היכולת של וולט דיסני לחבר בין היצירתיות החדשנית שלו לאסטרטגיה עסקית מוצלחת אפשרה לו להקים ממלכה בתחום הבידור, שזוכה לפופולאריות עצומה וממשיכה להתקיים עשרות שנים אחרי מותו.

דיסני הוא התגלמות היכולת לייצר חברה מוצלחת מבוססת על יצירתיות.

הוא בעצם מייצג את תהליך הפיכתן של פנטזיות לביטויים ממשיים ונתפסים.

אחד האלמנטים העיקריים בגאונות הייחודית של דיסני היה היכולת שלו לבחון דבר-מה ממספר נקודות מבט.

שיטת ה-NLP אימצה את מודל הפעולה  של דיסני, לכדי אסטרטגיה שימושית לפעולה,

והגדירה את "מודל וולט דיסני" ככלי לכל אדם המעוניין להוציא דבר מן הכוח אל הפועל.

 

מודל וולט דיסני על פי ה-NLP

על פי מודל דיסני, יצירתיות היא תהליך שלם, הכולל שילוב של שלושה תתי- תהליכים :

הזיה/חלימה

ריאליזם

ביקורת

מחויבות טוטאלית לכל תת תהליך בשילוב מלא עם ראיית מטרת הקצה, היא זו שתוביל לשינוי.

שיטת ה-NLP הגדירה את האסטרטגיה המדויקת מאחורי כל שלב, כך שניתן יהיה לעשות במודל שימוש יעיל להגשמת פרויקטים והפקת תוצרים מעולים.

 

שלב 1 - ההוזה / החולם

כאשר אדם מכוון עצמו לתכנית או רעיון עליו לבחון את התמונה השלמה,תוך הצהרת מטרות במושגים חיוביים והצגת הרווחים הגלויים והסמויים מהמצב הרצוי.

השאלות הבאות הן שאלות החייבות להישאל על מנת להרחיב, להעשיר ולהבהיר את התמונה המנטאלית של הרעיון או התוכנית:

·         מה אני רוצה לעשות ? (במקום מה אני רוצה להפסיק לעשות, להימנע או לעזוב)

·         מדוע אני רוצה לעשות זאת, מהי המטרה / הסיבה?

·         מהם הרווחים שאני רוצה להשיג ? כיצד אדע שיש לי אותם?

·         מתי אוכל לצפות לקבל אותם ?

·         לאן אני רוצה שהרעיון ייקח אותי בעתיד ?

·         מי או כמו מי אני רוצה להיות (ביחס לרעיון) ?

 

שלב 2 - הריאליסט

בשלב זה נבנית תוכנית אופרטיבית לפעולה על מנת להוציא את התכנית / הרעיון מהכוח אל הפועל.

בשלב הריאליסט נוצרת מסגרת פעולה וציוני דרך להתקדמות, תוך אפשרות לבקרת התהליך.

השאלות הבאות הן השאלות הנשאלות בשלב זה:

·         כיצד באופן ספציפי ייצא הרעיון לפועל?

·         כיצד אדע שהשגתי את המטרה?

·         כיצד אוכל לבחון את התוצאות?

·       מי יעשה את זה?

·         כיצד תחולק האחריות בין האנשים שתפקידם להוציא את התוכנית לפועל, ולוודא את מחויבותם.

·         מתי כל שלב יתבצע? מתי המטרה הכוללת תושג / תושלם?

·         מדוע כל שלב הוא חיוני / הכרחי?

 

 שלב 3 - המבקר

תפקיד המבקר הוא למנוע מראש בעיות ולוודא איכות באמצעות שימוש באמות מידה שונות.

שלב הביקורת צריך להתייחס לטווח הקצר והארוך במקביל תוך חיפוש מקורות פוטנציאליים של בעיות בעבר ובעתיד.

השאלות הבאות הינן 'שאלות המבקר' :

·         מדוע עלול מישהו להתנגד לרעיון החדש הזה?

·         מי יושפע מהרעיון החדש, מי יתמוך בו או ינסה לשבור את יעילות הרעיון, ומה הם צרכיו?

·         מה המחירים שיצטרך לשלם?

·         מתי ואיפה לא הייתי רוצה להשתמש ברעיון החדש?

·         מהם הדברים החיוביים שאני מקבל מהדרך הנוכחית?

בקורס NLP הבסיסי,  NLP Practitioner במרכז NLP-PLUS , נלמדת דרך עוצמתית ליישום המודל של  וולט דיסני המביאה אנשים לחולל תהליך חשיבה חדש ושלם לגבי רעיונות, יעדים וחלומות שלא הוגשמו עד היום.

 

 



אודות מחבר המאמר:

NLP-PLUS - מרכז ארצי ללימודי NLP



דירוג המאמר: 4.0

תגובות למאמר NLP להוציא מהכוח אל הפועל תגובות למאמר NLP להוציא מהכוח אל הפועל

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר NLP להוציא מהכוח אל הפועל. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא רוחניות והעצמה אישית

חוש השמיעה שבלב - פרשת עקב
לחיות את גדולתנו
צחי רוזנטל - על נפוליון היל האדם שעשה הסטוריה
NLP - סודות השכנוע - לימוד NLP - מהו דיבור אובייקטיבי ומהו דיבור סובייקטיבי? איך לדבר בצורה משכנעת? איך לשכנע בצורה נכונה? איך להעביר מסרים משכנעים? איך לשכנע אנשים? איך להצליח לשכנע?
NLP למתקדמים - לימוד NLP - סיבה ותוצאה - איך משפיעה כמות הסיבות והנימוקים שאתה נותן, על כושר השכנוע שלך? ואיך משפיע המיקום של הנימוקים שלך, על יכולת השכנוע שלך? איך ליצור הסכמה? איך לשכנע?
תכנות התת מודע - טכניקות מכירות - טכניקות שכנוע - איך ליצור הסכמה, איך לגרום למישהו להסכים איתך? איך לגרום למישהו לרצות להסכים איתך? איך לגרום למישהו לענות לך כן? איך לשכנע לקוח?
סודות השכנוע - ללמוד לשכנע - חשדנות - מנגנון בקרה עצמית - איך לגרום למישהו לתת בך אמון? איך לגרום למישהו להאמין לך? איך לגרום למישהו לא לחשוד בך? איך ליצור אמון? איך לשכנע אנשים?
איך להיות מאושר תמיד? איך להרגיש טוב תמיד? איך לא להרגיש רע? איך לא לסבול? איך להיות מרוצה? איך להרגיש שלמות? חוסר אושר, איך להטיל ספק? מהי הטלת ספק? איך ליצור התאמה? חוסר שביעות רצון
איך לאהוב את מה שיש? איך לאהוב את עצמך? איך לא לשנוא את עצמך? ביירון קייטי, כיצד לאהוב את עצמך? איך ליצור אהבה? איך לא לשנוא? איך נוצרת אהבה? מהי אהבה? למה לאהוב? למה לא לשנוא?
NLP - איך לשתול מסרים סמויים, איך לשתול מחשבות? איך להעביר מסרים תת הכרתיים? איך לשתול מסרים בתת מודע? איך לתכנת את התת מודע? איך להשפיע על אנשים? איך לשכנע אנשים?
סודות חוסר השכנוע של ברק אובמה, העימות של ברק אובמה מול מיט רומני, ברק אובמה נגד מיט רומני, חוסר ההשפעה של ברק אובמה, סודות השכנוע וההשפעה של אובמה, איך לנצח בויכוחים? איך להשפיע על אנשים? רטוריקה - דיבייטינג - NLP - לתכנת את התת מודע - תכנות התת מודע - א
בדידות, להתמודד עם בדידות, מהי בדידות? ממה נובעת בדידות, להרגיש בודד, בדידות חברתית, בדידות רגשית, בדידות בזוגיות, בדידות בקבלה, בדידות גדולה, טיפול בבדידות, דיכאון, עצבות
מנהיגות - ניהול - שכנוע - קבלת החלטות - מהי מנהיגות? איך להיות מנהיג משכנע? מהן תכונות של מנהיגות? כיצד להיות מנהיג? מיהו מנהיג? מה ההבדלים בין מנהיג למנהל? מנהל מול מנהיג, איך לפתח כישורי מנהיגות? ועוד
NLP, איך לשכנע לקוח לקנות? איך לגרום ללקוח לקנות? איך למכור יותר? טיפים לשכנוע לקוחות, טריקים לשכנוע אנשים, איך להגדיל מכירות? איך לעשות כסף? איך להרוויח כסף? טכניקות לשכנוע, כושר שכנוע
איך לשתול מחשבות בצורה מניפולטיבית? איך עושים שטיפת מוח? איך יוצרים שכנוע עצמי? איך ליצור אוטוסוגסטיה? איך לגרום למישהו לרצות להסכים איתך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך?

הנך נמצא כאן: NLP להוציא מהכוח אל הפועל.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.