|
תארו לכם את המצב המבאס (האפשרי) בו הגעתם לנמל התעופה, נפעמים ומתרגשים לקראת החופשה הבאה
שלכם, או אולי לקראת הפגישה העסקית שעשויה להקפיץ את העסק שלכם לגבהים חדשים, אך מגלים, למרבה
הצער, שהטיסה עוכבה, בוטלה או אולי אפילו הוקדמה. מדובר במצב הכרוך לעתים קרובות בהוצאות כספיות
בלתי מתוכננות, למשל, עבור מזון ושתייה, נסיעות ועוד – זאת עוד לפני שלוקחים בחשבון את אי הנוחות ועוגמת
הנפש המצערות כל-כך, שהרי אף אחד אינו מעוניין לבזבז זמן יקר בהמתנה לטיסה הבאה.
בדיוק עקב כך נחקק חוק טיבי בשנת 2012. חוק זה נקרא גם בשם חוק שירותי תעופה. זהו חוק פיצוי וסיוע בעניינים הנוגעים בשינוי תנאי טיסה.
מטרתו לסייע לכל נוסע שהגיע למצב ביש כזה מול חברת התעופה. הוא מחייב את החברה לפצות את הנוסע בהטבות
ראויות, כדוגמת פיצוי כספי, טיסה חלופית, אירוח בבית מלון, שתייה ואוכל ועוד יותר מכך, בהתאם לצורך ולעניין.
במקרה זה, זכאי הנוסע המתוסכל לקבל אוכל, שתייה ושירותי תקשורת הכרחיים לטובת נוחותו של הנוסע.
במקרה קשה זה, הנוסע חסר המזל זכאי לקבל (זאת נוסף על הפיצויים האמורים לעיל בשל איחור בן 2 עד 5
שעות בטיסה) תמורה מלאה עבור הטיסה או כרטיס חלופי. אם הוצע לנוסע טיסה חלופית שממריאה למחרת
היום, זכאי אותו נוסע מתוסכל לקבל שירותי לינה והסעות, בהתאם לצורך ולהכרח.
זהו מקרה קשוח במיוחד, אך גם מקרה כזה עשוי לקרות, לצערם הרב של כל המעורבים בדבר. טיסה כזו
נחשבת על פי חוק טיבי כאילו בוטלה ולפיכך זכאי כל נוסע בטיסה זו לקבל שירותי סיוע בלא כל תשלום נוסף מצדו
(כולל שתייה, מאכלים, אירוח בבית הארחה ועוד, כמידת הצורך והעניין), נוסף על תמורה מלאה ששולמה עבור
כרטיס טיסה זו או טיסה חלופית, בהתאם לבחירתו האישית של הנוסע.
אל תוותר על האפשרות להגיש תביעה כנגד חברת התעופה.
למידע נוסף, קראו את המדריך המלא למימוש חוק טיבי
הנך נמצא כאן: חוק טיבי (פיצוי על איחור או ביטול טיסה) - שאלות נפוצות.
![]() |
פרסם את מאמריך באתר! תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך. פרסם מאמר. |
4853 20333 239 |
כותבים מומחים מאמרים מקצועיים קטגוריות נושא |