מחבר המאמר: Ada-BDA Projects |
יש לי תוכנת ERP , למה אני צריך גם CRM ?
לעיתים אנחנו, ב-BDA, פוגשים בלקוחות ששואלים את השאלה הזאת. השאלה יכולה להגיע מלקוחות שהטמיעו מערכות ERP לאורך שנים רבות ובהשקעות משמעותיות ואף מלקוחות במצבים אחרים, שנמצאים בצומת החלטה ומתלבטים בשאלה.
היתרונות של תוכנת ERP ושל תוכנת CRM שונים ובלתי תלויים, ועבור מרבית החברות שתי המערכות חיוניות.
בעזרת שילוב נכון של ERP ו-CRM יוצרים יעילות גבוהה, מסייעים למנהלים בקבלת החלטות עסקיות טובות יותר ובסופו של דבר מובילים להגדלת ריווחיות.
יתרונות מערכות ERP ו-CRM
שני סוגי המערכות יתרמו רבות להצלחת הארגון, יחד עם זאת הן לא תחליפיות. אלה טכנולוגיות משלימות שמסייעות בניהול העסק באופן יעיל.
עם התפתחות פתרונות מבוססי ענן (Software as a Service), ארגונים להאיץ את יישום הטכנולוגיה למימוש אסטרטגיה עסקית, להגדלת הכנסות, להתייעלות, להגדלת פרודוקטיביות וכך גם להגדלת רווחיות.
ERP - פתרון תכנון משאבים ארגוני והינו לב ליבו של המערכת הארגונית במרבית התחומים העסקיים, והינו בסיס לתהליכים התפעוליים משפר את היעילות של הפעילות העסקית. זה נעשה על ידיו אוטומציה של תהליכים ומינוף של איחוד מקורות מידע עבתחומיכספים, ניהול מלאי, רכש, משאבי אנוש ופונקציות ארגוניות קריטיות אחרות.
לעומת זאת פתרון לניהול קשרי לקוחות, CRM, מניע תהליכי גיוס ושימור לקוחות ומסייע בהגדלת מכירות. CRM מנהל מידע לקוח עדכני ופוטנציאלי וממכן תהליכים הקשורים למסע לקוח. כמו כן גופים שונים בארגון מנהלים באמצעותו את הקשר מול הלקוח : שיווק, מכירות ושירות לקוחות. מערכת ה-CRM מסנכרנת את המידע בין כולם ליצירת תמונת לקוח מלאה.
כשם שמערכת CRM אינה יכולה להחליף מערכת ERP , מערכת ERP אינה יכולה להחליף פתרון CRM אפקטיבי.
פונקציונליות ERP
מערכת תכנון המשאבים הארגוניים (ERP) שלכם נועדה לנהל את מגזרי התפעול והעסקאות של העסק. מידע כגון חומרי גלם, התחייבויות עסקיות, הזמנות רכש, ייצור ויכולת הפצה יימצא ב-ERP. ניתן לראות יתרונות ERP במחלקות רבות ברחבי החברה.
• ניהול מידע על המוצר
• ניהול משאבי אנוש
• ניהול פיננסי וחשבונאי
• ניהול מלאי ושרשרת אספקה
• ניהול הזמנות
· ניהול ייצור
יתרונות CRM
עבודה עם לקוחות ויצירת לידים חדשים יכולה להיות משימה מאתגרת. מערכת CRM פותחת הזדמנויות לעסקים קטנים, חברות בינוניות וארגונים גדולים בכל תחום. CRM מספק לעסקים מקום המרכזי לכל נתוני הלקוחות, ומעקב אחר כל האינטראקציות איתם. יתרונות CRM כוללים אוטומציה של מכירות, דיווח וניתוח; חיזוי, ניהול הצעות מחיר והזמנות; שירות לקוחות ותמיכה; אוטומציה שיווקית; מסחר אלקטרוני; מעקב אחר לקוחות; ניהול קשרי שותפים וגישה לטלפון נייד.
• קמפיינים שיווקיים
• פרופילי חברה ואנשי קשר
• ניהול לידים
• תקשורת "סביב" הלקוח
• ניהול פעילות מכירות
מערכות CRM מובילות מאפשרות ביצוע התאמות לתהליכי המכירה הספציפיים של הלקוח באמצעות Low code במהירות וללא צורך במפתחים.
לכל אחד מהפתרונות CRM ו-ERP יש יתרונות משל עצמו
שתיהן מערכות מרכזיות וחשובות בפני עצמן המציעות יתרונות בלתי תלויים. על מנת לענות לצרכי לקוחותיהם, ספקי ERP הוסיפו למערכות שלהם תכונות CRM וניהול לקוחות שמיועדים לסייע ללקוחותיהם לנהל מסד נתוני לקוחות ברמה בסיסית. גרסאות פשוטות אלה עשויות לענות על צרכי ארגונים מסויימים, אבל אין להן בדרך כלל יכולות פונקציונלית, שימושיות וגמישות של CRM הנדרשות כדי לספק אפקט משמעותי.
ברגע שארגון מגיע לגבולות הפונקציונליות של ה-CRM המוטמע כחלק מה-ERP, הוא בד"כ בוחר לחפש פתרונות CRM אחרים שימלאו את החסר. במצב זה יתכנו אתגרי אינטגרציה בין מערכת ה-ERP למערכת ה-CRM. הרבה מערכות CRM חיצוניות לא יתקשרו עם מערכת ה-ERP וכתוצאה מכך תיווצר כפילות נתונים בין המערכות ואנשי מכירות ייאלצו להזין נתונים פעמיים או לפנות לשתי מערכות לשם ביצוע מטלה. על מנת להמנע ממצב זה חיוני לוודא שמערכת ה-CRM יכולה להתחבר למערכת ה-ERP הקיימת בארגון.
עבור רוב החברות, שתי המערכות חיוניות; שילוב נכון של ERP ו-CRM יוצר יעילות גבוהה , מסייע בקבלת החלטות עסקיות טובות יותר ובסופו של דבר מוביל לרווחיות גבוהה יותר.
מהם היעדים האופייניים להטמעת מערכת CRM בארגון ?
חברת BDA עוסקת בייעוץ במערכות מידע וביישום מערכת CRM של חברת Sales force למעלה מ 12 שנה.
ניתן ליצור קשר באמצעות המייל info@bda-projects.co.il.
BDA-Projects
הנך נמצא כאן: יש לי תוכנת ERP , למה אני צריך גם CRM ?.
פרסם את מאמריך באתר! תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך. פרסם מאמר. |
4832 20267 239 |
כותבים מומחים מאמרים מקצועיים קטגוריות נושא |