אתר מאמרים
מעגל הכותבים
אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מאמרים » פרסום באינטרנט » פרסום ברשתות חברתיות, יתרונות מול חסרונות

פרסום ברשתות חברתיות, יתרונות מול חסרונות

מחבר המאמר: websummit
פורסם בקטגוריה: פרסום באינטרנט
המאמר נקרא 912 פעמים
תאריך פרסום: 15.02.11
גרסת הדפסה | 0 תגובות
שיתוף מאמר זה שיתוף מאמר זה


בתקופה האחרונה מסתמן כי תרבות הגלישה השתנתה ובעיקר נתפסה בתוך הרשת החברתית. בולטות מבין הרשתות החברתיות הינן הפייסבוק והטוויטר.

הפייסבוק במקורו התבסס על שיתוף אלבומי תמונות בעיקר, הינו האתר הפעיל ביותר בעולם, נוסף לכך שהוא הרשת החברתית הגדולה בעולם אשר מונה למעלה מ600 מליון גולשים רשומים.

הטוויטר, השונה בבסיסו מהפייסבוק, מתאפיין בהודעות הקצרות(הטוויטים) אותן מעדכנים החברים במהלך היום.

מלבד שתי רשתות אלה חשוב לציין כי גם רשת היו טיוב הנה רשת חברתית מתוך העובדה כי גם בה ניתנת העלאת קבצי וידאו שיתופית, וגם בה יש פרופיל אישי.

ברור שרשתות אלה אינן הרשתות החברתיות הראשונות, אך שילובם במתווה החיים בשנים האחרונות, יצר מצב בו הרשת החברתית מהווה מרכיב יסודי בצורה בה אנו מתקשרים עם הסובבים אותנו, ביקורות על תרבות זו נמתחות מידי יום ומהוות דיון פילוסופי רחב אצל חוקרים רבים.

בשונה מהרשתות החברתיות ששלטו בסוף שנות התשעים ובתחילת שנות האלפיים כדוגמא: mirc והicq אשר התבססו בעיקר על תוכנת הצ'אט, הרשתות החברתיות כיום מציעות מגוון רחב יותר של אופציות התקשרות והעברת תכנים שונים. שינוי זה השפיע גם על אופציות בשיווק ברשת.

פרסום ברשתות חברתיות הוא תחום שהתפתח עם עליית הפופולאריות של הרשתות החברתיות וכיום נמצא בשיאו, כיום ניתן לציין לא מעט יתרונות המוצעים למשווק ברשתות אלו. היתרון הגדול ביותר הוא האינפורמציה הקיימת על הגולש/הלקוח. הרשת החברתית מכילה בתוכה כמות ידע עצומה על האנשים הגולשת אשר מחלקים עצמם לקבוצות כגון:נשים וגברים, גיל, מצב משפחתי, איזור מגורים וכו'. בעזרת ידע זה ניתן להכווין את מסע הפרסום ברשת החברתית, בצורה מדויקת, כך שהחשיפה שנעשית הינה מדויקת וברורה. רשת הפייסבוק הציבה אלטרנטיבה חדשה לאופציית הפרסום הממומן בגוגל, דבר אשר הכניס את אנשי גוגל ללחץ, ושינה את מאזן הכוחות בתחום השיווק הממומן הידוע גם בכינויו ה ppc(pay per click),תחום שהיה בשליטה מלאה של חברת גוגל.

חשוב לציין כי ניתן למצוא גם חסרונות בהשוואה בין פרסום בפייסבוק לבין הפרסום הממומן בגוגל.העובדה כי הגולש בגוגל נמצא בנקודה בה הוא כבר מחפש, שואל שאילתא, מעלה את הסיכוי שגם תתבצע מכירה, לעומת הגולש בפייסבוק, שנמצא ברגע פרטי ומנהל אורח חיים פרטי עם מעגל חבריו. היתרון של רשת הברור של רשת הפייסבוק בפן השיווקי הוא יכולת לשמור על קשר רציף עם קהל הלקוחות ובכך לשמרם.  משווק שלא מעריך נכון את חוזקן של הרשתות החברתיות בפן השיווקי והפרסומי, צפוי להיות אופציה אחרונה בשורת האופציות אצל הלקוח הפוטנציאלי.היום ברור כי על כל אתר ואפילו כל מינסייט, חייב לדאוג לייצוג סביר שיספק לו פרסום ברשתות חברתיות



אודות מחבר המאמר:

www.websummit.co.il



דירוג המאמר: לא דורג עדיין

תגובות למאמר פרסום ברשתות חברתיות, יתרונות מול חסרונות תגובות למאמר פרסום ברשתות חברתיות, יתרונות מול חסרונות

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר פרסום ברשתות חברתיות, יתרונות מול חסרונות. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא פרסום באינטרנט

לקדם את עצמכם עם קורס שיווק באינטרנט
איך מפרמטים מחשב?
פורטל TOSTUDY לימודי שיווק ופרסום אתר
איך עושים רווחים גדולים?!
שיווק העסק לא רק למקצוענים
רוצים לדעת מהי הדרך הטובה ביותר לעשות כסף באינטרנט?
מה אתה מוכן לעשות כדי להזרים תנועה לאתר האינטרנט שלך?
האם שעת שיווק מספיקה כדי להזרים תנועה לאתר?
פלטפורמת פייסבוק והאפשרויות לפרסום
האתרקטיביות של יוטיוב בשיווק העסק
טלפון לגיל השלישי
דשא סינטטי-גינה ירוקה לתמיד
תועלות הקיימות בשיווק ברשת בעידן הווב
פרסום באינטרנט - מפרסמים בתוך הקופסא
מדריך הורדת שירים מיוטיוב

הנך נמצא כאן: פרסום ברשתות חברתיות, יתרונות מול חסרונות.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.