אתר מאמרים
מעגל הכותבים
אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מאמרים » קולנוע » איך לפרוץ לתעשיית הסרטים בישראל?

איך לפרוץ לתעשיית הסרטים בישראל?

מחבר המאמר: ranshviro
פורסם בקטגוריה: קולנוע
המאמר נקרא 381 פעמים
תאריך פרסום: 21.05.13
גרסת הדפסה | 0 תגובות
שיתוף מאמר זה שיתוף מאמר זה


איך לפרוץ לתעשיית הסרטים בישראל?

 

דבר ראשון לפני שנכנסים לתחום העני והקשה הזה כדאי לעשות קצת שיעורי בית ולהבין מי נגד מי באתרי אינטרנט שונים. לעקוב מעט אחרי טורי הרכילות והחדשות ובעיקר לראות סרטים ולקרוא חומרים עיוניים.

 בגדול סרט בנוי ממשפר שלבים – תסריט, תקציב, לוח זמנים, גיוס צוות, הפקה ועריכה. תעשיית הסרטים זה עסק לכל דבר והאמת היא שהעסק האמיתי הוא הפצת סרטים.

 כמו בכל עסק הכסף בא בשיווק. בקונדיטוריה הרווח האמיתי לא מגיע מהסופלה או מעוגת הגבינה וגם אם תהיה הכי טעימה בעולם, אם לא נשווק אף אחד לא יקנה. אם החלטתם להפיק סרט בעצמכם הדבר הראשון הוא להשיג תסריט. הדרך הזולה היא לקנות אותו אך ניתן לרכוש אותו בכסף ממישהו שכבר כתב או לחלופין לשכור תסריטאי שיבצע עבורנו את העבודה.

 באתר קולנוען וגם בתעשייה.קום ניתן להשיג את השמות של אנשי המקצוע ולראות מה כל אחד מהם עשה. לאחר שהשגתם את התסריט ווידאתם שהוא טוב, זה הזמן להירשם לאיגוד התסריטאים או הבמאים ולהגן עליו בזכויות יוצרים.

 את התסריט מגישים לקרן הקולנוע הישראלי ומקווים לקבל מהם תקציב. כדאי לדעת שהתחרות גבוהה ומדובר בעד עשרה סרטים שיקבלו תקציב מתוך מאות פניות בשנה. מה שאומר שהתסריט חייב לקחת בחשבון שרוב הסיכויים הם לצלם אותו עצמאית.

 ולכך קיים מנטור לקולנוע, האיש שהיווה השראה לטרנטינו. שמו הוא דוב סימנס. סימנס גם הוא לא המציא את השיטה אלא מעביר לנו אותה מאלפרד היצ'קוק שייסם אותה בסרטו "חבל".

 הסרט הוא למעשה סוג של מחזה, כלומר מצולם באתר צילום אחד ובאופן פשטני מכניס שניים עשר שחקנים שיריבו במשך שעה וחצי. זה אולי נשמע פשטני אך ככה מתחילים קריירה בקולנוע ובפרט בישראל. לאחר הסרט הראשון כבר תהיו מוכרים ותוכלו להשיג תקציבים לסרטים גדולים יותר.

 זה אולי נשמע פשוט אך תנאים של אתר אחד ושניים עשר שחקנים דורש תסריט מצוין שיצליח להתגבר על תנאי הפתיחה המשעממים ויכולת לזהות את השחקנים, שכנראה יהיו אנונימיים ובתחילת דרכם. סרטים נוספים שנעשו בשיטה דומה הם מועדון ארוחת הבוקר, 12 המושבעים, כלבי אשמורת, רשומון, קפה וסיגריות וסרטים נוספים. ככה התחילו הגדולים וככה אנחנו צריכים לעשות.

 אחת הסיבות לפי סימנס שרוב המתחילים לעולם אינם פורצים לתעשייה היא משום שאנחנו מנסים לבוא למפיקים עם רעיון לסרט ולבקש מהם להשקיע חמש מיליון שקל על תסריט שעדיין לא נכתב מיוצר שמעולם לא יצר סרט או תסריט. זה מעולם לא עבד. גם טרנטינו שלח את התסריט המלא של כלבי אשמורת להרווי קייטל שהחליט להרים אותו למעלה.

 בשביל סרט קטן לא צריך תקציב והוא מתאים לסטודנטים לשעבר שעדיין ממלצרים למחייתם. עם כמה אלפים בודדים ניתן להרים סרט אשר כל משתתפיו מוכנים לעבוד בחינם תמורת השתתפות בהפקה.

 כדי לרכוש את התמונה הכוללת ניתן ללחוץ על הלינק למטה לשמוע את הדברים מדוב סימנס בעצמו היישר מהוליווד ולהצטרף לאלפי יוצרי סרטים שכבר עשו את זה.



אודות מחבר המאמר:

שמי רן שבירו, תסריטאי במקצועי ולאחרונה תסריט שכתבתי עבר את המיונים של קרן הקולנוי הישראלי. התסריט נמצא כעת בשבל הפקה אצל המפיקה ענת אסולין שהפיקה בין השאר את סדרת הטלוויזיה שבתות וחגים, שביתה ואת סרט הקולנוע וואלס עם באשיר בבימויו של ארי פולמן. הסרט היה מועמד לאוסקר. למאמרים נוספים שלי אתם מוזמנים להיכנס לאתר שלי - http://bit.ly/11Uf6vn



דירוג המאמר: לא דורג עדיין

תגובות למאמר איך לפרוץ לתעשיית הסרטים בישראל? תגובות למאמר איך לפרוץ לתעשיית הסרטים בישראל?

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר איך לפרוץ לתעשיית הסרטים בישראל?. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא קולנוע

קולנוע ותסריטאות - שלושת האלמנטים הבסיסיים בקומדיה
קולנוע ותסריטאות - פארסה.
קולנוע ותסריטאות - סאטירה.
קולנוע ותסריטאות - קומדיית צמד
קולנוע ותסריטאות - קומדיית התייר המזדמן
קולנוע ותסריטאות - קומדיית אקשן.
קולנוע ותסריטאות - קומדיה שחורה
קולנוע ותסריטאות - קומדיה רומנטית
איך תצרו את הדמות שתצחיק לאורך סדרה שלמה?
ההבדל בין תסריטאי מוביל לתסריטאי בינוני
מה הפאשלה מספר 1 של כותבים קומיים?
המטרה הקומית שתגרום לצופה להשתין במכנסיים
תסריטאי – הכסף נמצא בקומדיות!
שחקן - ככה תמצא עבודה בקולנוע!
האם כדאי להיות קולנוען בישראל?

הנך נמצא כאן: איך לפרוץ לתעשיית הסרטים בישראל?.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.