אתר מאמרים
מעגל הכותבים
אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מאמרים » בריאות הגיל השלישי » בעיות שינה בגיל הזהב

בעיות שינה בגיל הזהב

מחבר המאמר: דיגרי
פורסם בקטגוריה: בריאות הגיל השלישי
המאמר נקרא 677 פעמים
תאריך פרסום: 31.03.11
גרסת הדפסה | 0 תגובות
שיתוף מאמר זה שיתוף מאמר זה


עם ההתקדמות בגיל, איכות השינה יורדת ובני הגיל השלישי סובלים מהפרעות שינה שונות. הפגיעה באיכות השינה משפיעה על מצב הרוח, רמת האנרגיות, היכולת לתפקד והבריאות. מה גורם לקשיי שינה  בגיל הזהב וכיצד ניתן לפתור אותן?גורמים לקשיי שינה בגיל הזהצרבות: אחת הבעיות מהם סובלים בגיל הזהב, היא הצרבת המתרחשת כשחומצות הקיבה מגיעות אל הושט. התחושה של הצרבת היא של שריפה וכאב בבית החזה, בצוואר ובגרון. הצרבת מורגשת לאחר שאוכלים מאכלים עתירי שומן או פיקנטיים, לאחר ארוחה כבדה, במיוחד לפני השינה, לאחר שתייה של משקאות תוססים ועוד. כששוכבים לישון מתחזקת הזרימה של החומצות אל הקיבה ותחושת הצרבת גוברת. על מנת למנוע הופעת צרבת יש לאכול ארוחות קלות ובהפרש של כמה שעות לפני השינה. יש להימנע ממאכלים חריפים, שמנים, מתובלים ומצריכת שוקולד, קפה, משקאות תוססים ואלכוהול.לאחר הארוחה מומלץ לשבת או ללכת בחוץ ולהימנע משכיבה. בנוסף, מומלץ לקנות מוצרים להקלה ומניעה של צרבת בעת השינה והשכיבה. ניתן לרכוש כריות הגבהה רגילות או דו צדדיות וכריות עם זווית של 20-30 מעלות בהן הראש נמצא מעל הגוף וכך נמנעת זרימת חומצות הקיבה אל הושט. הכרית נוחה ונעימה ומאפשרת שינה איכותית ועמוקה.נחירות: מבוגרים רבים סובלים מנחירות המפריעות לרציפות השינה וגם מדירות שינה מבני הזוג שלהם. במקום להגלות את הנוחר לסלון ולרכוש אטמי אוזניים, אפשר לרכוש לו כרית עם הגבהה, הגורמת לראש להיות מעל הגוף ואז קני הנשימה פתוחים והנשימה קלה יותר ונטולת נחירות.כאבים ומחלות: עם ההזדקנות מתחילים לחוש כאבים שונים כמו כאבי מפרקים ושרירים ומתחילות להופיע מחלות כרוניות כמו מחלות לב,  אלצהיימר וכו'. תופעות לוואי של תרופות שנוטלים בקביעות, יכולות אף הן להשפיע על איכות השינה. שימוש בכרית הגבהה הנוחה והנעימה מאפשרת שינה עמוקה ונינוחה. אפשר להניח את הרגליים על הכרית ולאפשר זרימה טובה יותר של הדם ואפשר להשתמש בה גם בעת הקריאה או הצפייה בטלוויזיה. השימוש בכרית מקל על הכאב ומאפשר שינה מהירה ורציפה. טיפים לשינה איכותית בגיל הזהב•    אנשים בגיל הזהב צריכים להיחשף לשמש לפחות שעתיים ביום, להסדרת שעות שינה. •    יש להימנע מתנומות קצרות במהלך היום, המשבשות את השעון הביולוגי.•    מומלץ לעסוק בפעילות מרגיעה לפני השינה כמו קריאה, תרגילי נשימות, צפייה בטלוויזיה.•    חשוב שהתנאים בחדר יהיו מתאימים לשינה כולל אוורור, טמפרטורה מתאימה, מזרן נוח, החשכה.



אודות מחבר המאמר:

פתרונות לשינה



דירוג המאמר: 2.0

תגובות למאמר בעיות שינה בגיל הזהב תגובות למאמר בעיות שינה בגיל הזהב

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר בעיות שינה בגיל הזהב. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא בריאות הגיל השלישי

החשיבות בקלנועית לגיל הזהב
אילו מסגרות מספקות טיפול סיעודי לקשישים?
מיטה סיעודית – מאפיינים חשובים
עיסוי – כמעט כל הפרטים על כל העיסויים
זמן ספא – האהבה של כולנו
כיסאות גלגלים לקשישים
ספא – כי לכל אחד ואחת בא להתפנק
ספא מחייה את כל גוף האדם והנפש
הגיל השלישי,דיור מוגן, בתי אבות?
השתלבות העובד הסוציאלי בצוות בית האבות
מהו המקום הנכון עבור קשיש חולני – בית אבות או מרכז החלמה?
ניתוחי החלפת מפרק
נעליים אורטופדיות עבור קשישים- כל היתרונות
בתי דיור מוגן
טיפול בורידים

הנך נמצא כאן: בעיות שינה בגיל הזהב.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.