|
הסודות
יובל לובנשטיין
האם אתם שומעים לעיתים תכופות מצד המוכרות או המוכרים בחנות את המילה , לא. המוצר הזה לא בשבילך, הוא לא מתאים לך, אני מציעה לך לא לקנות את המוצר הזה ?
אכן נשמע הזוי ואפילו לא מקובל במחוזותינו.
האם מאמנים את המוכרנים לומר תמיד רק כן ? והאם זו הגישה הנכונה ? או אולי הגישה הנכונה בסופו של דבר, יכולה להיות גם שונה ?
אנחנו מאמינים ובצדק שהשירות זו הגישה הנכונה והצודקת, אולם באותו נשימה, האם אנו באמת נאמנים לדרך זו באמת ? האם לא פעם ואפילו יותר, אנו מציעים ללקוח את המוצר אשר לא באמת נדרש לו. במילים אחרות האם יצר המכירתיות לא גובר ?
ברצוני לחלוק איתכם שתי חוויות שבהן נתקלתי לאחרונה.
הראשונה הייתה בחנות בגדים ברשת זארה בקניון עזריאלי במודיעין.
אנו אוהבים לפקוד חנות זו בגלל מספר סיבות, בהן גודלה אך בעיקר בשל המגוון אשר בכל פעם שאנו נכנסים, חלקו מתחלף ויוצר כל פעם התרגשות ועניין בבגדים.
באחת המדידות נשאלה המוכרת "מה דעתך על הבגד הזה ?"
אנו שרגילים כבר לשמוע את המילה "מקסים" או "מה זה עושה לך טוב", הופתענו ששמענו " אם אתם שואלים לדעתי האישית, אזי אני לא הייתי קונה את הבגד הזה, הוא לא מחמיא לך "
אכן שינוי מרענן, אשר ללא כל צל של ספק, נותן תחושת אמינות לחנות, בהשוואה לשאר הצביעות מסביב.
השנייה, הייתה חנות מזון בקניון עזריאלי, בחנות של מגה בעיר, אותה אנו נוהגים לפקוד, למרות שהמחירים שלה אינם הזולים באזור.
בחרנו מספר סוגי מוצרים טריים ובעיקר ממחלקת הירקות והפירות והצטרפנו לתור ליד הקופה.
כשהגיע תורנו, אומרת לנו לפתע הקופאית "מבקשת את סליחתכם, אולם אני לא מציעה לכם לקנות את הירק הזה, כי הוא לא טרי"
שמעתי נכון ?
כן- אכן שירות, שעושה לך כיף לחזור לעוד מקום פעם נוספת.
אתם רואים, אפשר גם לשכנע את הלקוחות שלא רק דרך פרסומות אוויליות שעולות ממון רב (בסופו של דבר לנו).
יובל לובנשטיין, משמש כיועץ אסטרטגי ושיווקי לחברות.
יובל לובנשטיין, משמש יועץ לחברות ולאירגונים בתחום האסטרטגי והשיווקי
הנך נמצא כאן: הסודות מאחורי המדפים - "כשאת אומרת לא, למה את מתכוונת" ?.
![]() |
פרסם את מאמריך באתר! תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך. פרסם מאמר. |
4853 20333 239 |
כותבים מומחים מאמרים מקצועיים קטגוריות נושא |